TD-6 > TD-8 Upgrade, of downgrade...

Gestart door Lexter, jan 25, 2015, 15:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Lexter

Beste mede drummers..
Ik ben in het bezit van een Roland TD-6, maar kan redelijk geschikt een TD-8 module overnemen.
Zit er veel verschil in, behalve de faders op de module? of is dat het enige.
De TD-6 bevalt verder prima, en ik ga ervan uit dat de sounds eigenlijk hetzelfde zijn.
Hebben jullie ervaringen?
Ik hoor ze graag ;)

Hoefnix

Als de TD-6 bevalt gewoon lekker doorgaan op de TD-6 :)
De verschillen zijn niet megagroot.

Voor een upgrade zou ik eerder naar meshvellen kijken dan naar de module.

Lexter

Meshvellen staan uiteindelijk ook op mijn lijstje, maar de huidige pads bevallen nog goed.

Het enigste wat een minpunt is, is het wisselen van drumkits op de TD6v. Er zit geen dial knop op, dus alles gaat met de '+"- knoppen, één voor één in te drukken. dus van bv, 99 naar 10, nou jah je snapt het wel.....

Nijlpaard

Dat kan je met stappen van 10 doen door naast de + of - knop de Shift toets in te houden (even uit mijn hoofd, het is al een aantal jaar geleden dat ik op een TD6 drumde )
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Otje

#4
jan 25, 2015, 15:52 Last Edit: jan 25, 2015, 22:06 by Otje
Lex, Ik vermoedt dat je de TD-8 module op MP bedoelt; http://link.marktplaats.nl/m892615721
:D..kijk is an, je staat er al bij zie ik.
De vraagprijs is zeker niet te veel. Ik heb het ook even overwogen maar ..uhh, Ben begonnen met de TD-4, ik heb nu de -6 en na de TD-8 komt de TD-10, 12 ,15,enz, dus ik laat deze module maar aan mij voorbij gaan en spaar maar effe door..tot de TD-30,(als er tege die tijd dan al geen TD-40 is  ;) ) Voorlopig volstaat de TD-6 en het verschil met de TD-8 is toch te minimaal om daar alwéer geld aan uit t geven.

Jazz

Is dat eigenlijk ook mogelijk met n TD3 van roland. Ik bedoel, kun je daar n nieuwe drumcomputer opzetten inplaats van de oorspronkelijke ?
There is no music without jazz

Otje

Absoluut! Aan ieder Roland drumkit kun je een Roland module hangen, wel heeft de duurdere hardware, eigenschappen die alleen de duurdere modules ondersteunen zoals  opgaat voor de hihat  bv.

Jazz

#7
jan 25, 2015, 17:45 Last Edit: jan 25, 2015, 17:48 by Jazz
Dus wel opletten dat er mogelijkheden opzitten die ik ook daadwerkelijk kan gebruiken.
Ik zag dat ze zo'n 500 euro kosten.
Beetje teveel
There is no music without jazz

Lexter

Ik kan de module voor aanzienlijk minder overnemen dan de vraagprijs ( na wat heen en weer gemail...) *D
De TD-8 is wat ik er nu van ontdekt heb, veel makkelijker te editen, en in te stellen. Dit is iets wat ik veel gebruik. De vraag is nog of mijn PD-8 Pads ook werkelijk dual trigger compatibel zijn op de tom ingangen.
Wat mijn TD6v betreft, die gaat dan natuurlijk op MP in de verkoop.... *)

Otje

Misschien dat je hiervan nog iets wijzer wordt:
http://roland.com/support/article/?q=manuals&p=TD-8

Succes met de module; hij is de prijs zeker waard en de verkoper is ook een goeie bekende. Hij heeft vaak interessante aanbiedingen.

djska

Die pads kan je zeker gewoon op de TD-8 aansluiten.

Thijs

De TD8 heeft geen dual trigger toms, alleen vel trigger is mogelijk.

Snare is wel dual trigger, dus rimshots zijn gewoon mogelijk.

Lexter

Dit heb ik kunnen vinden bij de specs van de TD8 module.
[Trigger Input (dual) x 10, Output x 4 (2 stereo pairs), Headphones, Mix in (stereo), Hi-hat Control, Footswitch (dual), MIDI (IN, OUT/THRU)]

Dus volgens mij kun je er van uitgaan dat alle ingangen dual triggerd zijn. Alleen de toms die oorspronkelijk bij deze set verkocht zijn, hebben geen rim trigger.
Ik heb het aan de eigenaar gevraagd, maar hij gebruikte dat niet. Alleen de snare.

drum1964

Alleen de snare is dual triggerd en heeft positional sensing.
Als je een meshhead pad als snare gebruikt, kan je ook met brushes spelen.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Thijs

Ik heb een td8 gehad, toms zijn zeker mono.

Lexter

Oké,  dus de PD8 pads die op de TD 8 dual zijn, werken op de TD8 dus niet als zodanig....lijkt me duidelijk.
Dan is het dus eigenlijk een downgrade.. :Y

Dan laten we deze voorbij gaan. :w

Bedankt allen voor jullie input  :)

djska

Dat de pads bij de TD-8 set geen dual trigger, is niet een beperking v/d module. Aan dual triggered toms heb je naar mijn mening overigens weinig tot niks. Positional sensing op de snare zou mij wel wat waard zijn.

Lexter

Ik gebruik nu onder de rim van mijn toms (4x) een percussie set. Cowbell, beatring enz.  Dus dat zou een gemis zijn. Als ik zeker wist dat de PD-8 dual werkt op de TD-8, dacht ik er niet verder over na, en haal ik hem op.... :D Het gekke is dat de Specs wel aangeven dat de inputs dual zijn...... :?

djska

precies, de module ondersteund het ook, spraakverwarring dus.

Lexter

Nog meer verwarring... :? :?

Werken de PD8 pads nu wel of niet dual triggerd op de tom inputs van de TD8...(kuch...)

djska

Zoals ik het lees 'ja':

- De module ondersteund dit gewoon op de tom-inputs.
- De PD-8 en de P-80R hebben 2 triggers, de P-80 niet.
- Positional sensing alleen op snare

Thijs

Hmm, nu snap ik er niks meer van. Je kan blijkbaar wel rims triggeren met een pd-7 of pd-9 pad maar dan alleen met deze pads?

Ik heb vroeger met een losse trigger op een tom (RT-10S) de rim iig niet werkend gekregen.

Volgens bovenstaand plaatje zou het dus ook niet werken met een pd-80 pad...

Zoals ik al zei, ik snap er niks meer van :(

Lexter

#22
jan 27, 2015, 15:36 Last Edit: jan 27, 2015, 15:38 by Lexter
Ten tijde dat de TD-8 module uitkwam, en de daarbij behorende (standaard geleverde) pads, waren de PD-8 pads nog niet in productie. Dus misschien met het aanschaffen van optionele  P-80R pads, had/heb je dus wel die mogelijkheid.  :Y
Ahaaaaa.... *)
Ik heb de handleiding even gedownload, en daar staat ook in de de rim apart in te stellen is.
Al met al worden we weer een stuk wijzer. ;)

Lexter

Gekocht! :D

drum1964

Een wijze beslissing, ik heb 14 jaar plezier gehad van mijn TD 8.
Geen enkel probleem mee gehad.
Ik heb ondertussen de TD 8 module ingeruild voor een TD 9 met verschillende vex packs, maar ik mis voor live gebruik de 4 uitgangen die de TD 8 wel had.

Veel plezier ermee.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Omhoog