Metronoom aanschaffen

Gestart door FoREVer, jan 24, 2015, 19:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

willem4130

Voor een metronoom vind ik zelf de keuze uit geluiden en pitch e.d. nog belangrijker dan het volumeniveau om de click goed te kunnen horen. Ik heb geen ervaring met de eerder genoemde metronooms maar ik ga er vanuit - gezien de prijzen - dat je met die opties wel e.e.a. kunt tweaken.

Zelf speel ik nooit met backing tracks o.i.d. maar om toch een referentie te hebben zonder dat deze mij leidt, gebruik ik de app Live BPM. Deze houdt bij hoe snel je speelt en geeft dit grafisch weer. Scheelt me weer een boel discussies met mede-bandleden en is ook voor mezelf een echte eye-opener geweest (ben er een stuk steadier van gaan spelen). Kun je ook mooi gebruiken in combinatie met een metronoom, want het feit dat je in de maat van de click blijft wil niet persé zeggen dat het ook steady is.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Robert-Jan

En de groupies.. -O-
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

Om nog maar te zwijgen over alle tempi-wisselingen, breaks, interludes, en überhaupt de 'human touch' dat het tempo af en toe wat schommelt. (omdat dat zo uitkomt, lekker is, of hoort)

Omhoog