KAT KT3

Gestart door Berry1000RR, nov 26, 2014, 16:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Berry1000RR

nov 26, 2014, 16:11 Last Edit: nov 26, 2014, 16:15 by Berry1000RR
Goedemiddag,

Ik ben me, als beginneling, aan het oriënteren voor een elektronische drumset. Nu kwam ik o.a. een KAT KT3 tegen, kent iemand deze set is kan het wat zijn voor een beginner?

Alvast bedankt voor de reacties,
Berry

Robert-Jan

Hi

Zoals eerder gezegd, in deze prijsklasse is er eigenlijk niet iets beters te vinden.
Degelijke hardware, veel pads en de sounds zijn voor het geld ok..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje

Filmpie spreekt voor zich:
http://youtu.be/97ONXOJ3uak

Berry1000RR


Hi

Zoals eerder gezegd, in deze prijsklasse is er eigenlijk niet iets beters te vinden.
Degelijke hardware, veel pads en de sounds zijn voor het geld ok..



Filmpie spreekt voor zich:
http://youtu.be/97ONXOJ3uak


Klinkt als een optie voor mij, bedankt!

Technobeat


Heb net wat filmpjes op YouTube bekeken en beluisterd waar men de Kat-module op een speaker had aangesloten .
Het kan aan mij liggen of aan de speaker , maar ik vind de KT3 geluiden vrij Roland achtig klinken , maar misschien wordt het met een goede koptelefoon beter .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje


(  ) ik vind de (  ) geluiden vrij Roland achtig klinken , maar misschien wordt het met een goede koptelefoon beter .


Ai..,dat maar even gezegd hebbende. En dat voor een 'Roland-drummer.

Technobeat


Het komt misschien niet heel tof over zo , maar ik vind vooral de Roland snares niet echt realistisch klinken , vandaar mijn voornemen om over te stappen naar de 2Box module .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Maikelk

Het lijkt me voor een kitje van nog geen 700 euro helemaal geen verkeerd ding. Alle cymbals dual zone. Alleen geen triple zone ride maar om een tijdje op te oefenen kan je er als beginner en ook nog wel als gevorderde drummer aardig mee uit te voeten. Vraag me af of die cymbals alleen op zo'n KAT module werken of dat ze misschien ook met een roland module zullen werken?


Berry1000RR

Gisteren even naar de winkel geweest om de KT3 te bekijken. Deze was alleen niet meer op voorraad en volgens de leverancier zou het pas vanaf midden januari weer geleverd kunnen worden. Nog even wachten dus.

Technobeat


En was er ook geen Kat KT3 demo set in de winkel aanwezig om uit te proberen ?


En och , nog iets meer dan drie weken en we zitten alweer in half januari MET ( hopelijk ) veel drum nieuws vanaf de Namm 2015 *O* .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Gen16 met midi mogelijkheid ? Dat zou wat zijn [emoji41]
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Berry1000RR


En was er ook geen Kat KT3 demo set in de winkel aanwezig om uit te proberen ?


Nee, daarom was ik er naar toe gegaan. Maar deze was ook verkocht dus ik kon het niet uit proberen. We hebben afgesproken dat als de KAT er weer is ik langs ga om deze en andere sets uit te proberen.

Maikelk

Ik stond vorige week ook op het punt om even naar Peter verspuy te rijden maar heb er niet echt veel tijd voor gehad met wisselende diensten. Ga in de 1e week van januari wel even die kant op. Zat te twijfelen om hem eventueel te bestellen en m'n zelfbouw project even on hold te zetten ivm toch wel errug hoge kosten.
Heb alleen vroeger eens een td6 met rubber pads geprobeerd en ik kreeg daar vrij snel last van m'n polsen mee. Dus wilde eerst eens kijken of dit precies hetzelfde is met deze pads of dat er misschien toch een andere meer soepele toplaag opzit.

ChrisVanMeer

Even een topic afstoffen als nieuweling...

Ik heb hem sinds maandag en ik moet zeggen: geweldig!
Jaren terug een Roland TD-3 gehad en verkocht (incl. Roc n Soc), stom stom stom.

Maar nu een extra pad, extra cymbal...en allemaal dual zone.
Moet alleen een betere kruk dan dit stomme ding.

Maar erg te spreken over de KAT KT3!!

Gr.
Chris

Otje

Geen KAT in de zak dus ,Chris.
 
 'Welkom ,overigens  :w

ChrisVanMeer

Inderdaad!

Ik zal vandaag proberen wat foto's te maken en in het "post je e-kit" topic posten.

Gr.
Chris

Technobeat


Nog een paar weekjes slapen en dan is de KAT KT-4 leverbaar , de top van KAT op dit moment .
Alleen de prijs van deze topper is niet top : 1952,= euro :/  .


Onze eigen topper heeft hem al gezien en kan hier meer over zeggen :)  : 



DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kend

Ik heb een jaar geleden de kans gehad om zowel op een KAT 3 en 4 te spelen (wat ik ook gedaan heb) ik mocht deze een week uittesten van een vriend die deze alle bij had staan.
1 woord: Geweldig!
Normaal gezien ben ik niet voor elektrisch drummen, maar door deze kits zou ik toch bijna een aanschaffen voor die prijs. Maar mezelf kennende heb ik er geen gekocht omdat ik toch liever akoestische drum en ik de 'luxe' heb om dit altijd te kunnen doen. :) Dus het zou toch meer speelgoed worden voor m'n neefje van 3 jaar dan ik het zou gebruiken vrees ik. :P

Maar wat niet is kan nog komen. ;)
CEO bij Blackbeats Music Studio.
Speelt op: Pearl kits, Sabian en Zildjian bekkens, Vic Firth en Ahead drumsticks.

MichelC

Sinds twee weken de Kat kt3 in huis. Ik had 30 jaar niet meer gedrumd en vond dat het weer eens tijd werd om de hobby aan te pakken. Nu blijkt dat ik helemaal niet kan drummen en het weer helemaal moet leren, maar afijn. De Kat overtrof mijn verwachting ( zomaar ff via internet in verdiept en bestelt) Heel degelijk ding, had meer speelgoedachtig ding verwacht, maar absoluut niet!
Koptelefoon stoorde eerst maar naar lang zoeken bleek de vaste huistelefoon de boosdoener, metertje verder gezet en geen geruis meer.
Ben alleen benieuwd of je via een laptop ook andere drumkits kan aansluiten op de drummodule en hoe dat dan zou moeten.
Maar goed, ben zeer positief over de Kat kt3.

ChrisVanMeer

Hoi Michel,

Allereerst welkom op het forum.

Ikzelf heb ook de KT3 en speel vaak wat andere kits op de KT3.

Dit doe ik door de KT3 met een USB kabel aan te sluiten op mijn laptop.
Daar draait bijv. het pakket Addictive Drums 2 op en die triggert de geluiden automatisch.

Al is het wel zo dat je op de KT3 de MIDI notes van de betreffende pads even aan moet passen. En je moet er rekening mee houden dat het geluid dan niet meer uit de KT3 module komt, maar uit de laptop/pc.

Dus of je koptelefoon op je laptop/pc aansluiten, of alles op een mixer aansluiten en daar dan weer je koptelefoon op aansluiten.

Mocht je dat laatste gaan doen, hou er dan rekening mee dat terwijl je via USB speelt, dat je of op je mixer de input van je KT3 mute, of op je KT3 module "local mode" uitzet, anders hoor je tegelijkertijd én je KT3 én je laptop/pc.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Gr.
Chris

MichelC

Bedankt ChrisVanMeer,

Hier kan ik zeker wat mee, snap alleen nog niet 'Al is het wel zo dat je op de KT3 de MIDI notes van de betreffende pads even aan moet passen.' Maar hoop dat je dat nog ff uitlegt.

Verder ben ik, zoals ik al zei zeer positief over de Kat kt3. Dingen die mij opvalt zijn wel dat bv de hihatpedal netjes met een soort klitteband muurvast blijft liggen maar het basspedaal het moet hebben van tegen het rack aanzetten om niet weg te glijden, kan wel maar twee oplossingen voor hetzelfde probleem.
De kat drummodule snap ik ook nog niet zoveel van als het komt op het zelf samenstellen van een eigen kit, lijkt me een eindeloos gebeuren.

Verder niks te mekkeren over de Kat, nou nog ff drummen leren en het feest kan beginnen.

nogmaals dank voor je hulp

Michel C.

ChrisVanMeer

De MIDI notes die de drumkit-onderdelen in de software op je computer hebben, verschillen meestal van de MIDI notes die je pads op je e-kit hebben (voor de KAT KT-3 is dit zeker zo).

Daardoor zul je, als je niets doet en je je computer aansluit op de drumkit, bijv. bij het hitten van een tom, opeens een ride bekken horen oid.

Dus om het juiste geluid te triggeren, moet je de MIDI notes aanpassen op je KT3 module. Dat doe je als volgt:
- Je slaat op een pad (bijv. high tom-1), je hoort op dat moment niet het geluid wat je wilt (bijv. de ride).
- Op de module druk je op VOICE totdat je MID in je display ziet.
- Ga nu met je + en - spelen, totdat je voor die pad het juiste geluid hebt. (en meestal kun je tegelijkertijd als je op de pad slaat, op je computer ook zien of je het juiste element te pakken hebt).
- Herhaal bovenstaande stappen voor de rest van je pads / cymbals.
- Save je kit even naar een U66 ofzo...dat je altijd weet, dat nummer is mijn "MIDI-Kit".

Ikzelf heb alleen ervaring met Addictive Drums 2, daar is bij mijn weten niet zo een kant en klaar MIDI schema voor op te lepelen van...kick heeft nummer x, snare heeft nummer y...etc. Mogelijk dat andere software programma's (zoals Superior Drummer, etc) dit wel hebben, dan hoef je niet te klooien met het zoeken naar geluiden, dan kun je met de + en - direct naar de juiste MIDI noot gaan.

Oh en om je LOCAL mode te schakelen, druk je op UTILITY totdat je LOC ziet...dan kun je met de + of - deze aan of uit zetten.

Wat betreft de moeilijkheid van de module...ja, het zit iets anders in elkaar dan bijv. een Roland module, maar het is - met zoveel dingen - het trucje kennen...en als je dat eenmaal weet, gaat het de volgende keer sneller.

Kun je hier wat mee? Als je nog meer KAT vragen hebt, laat het me weten.
Veel plezier!

gr.
Chris

drum1964

Niet slecht.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Technobeat

Niet slecht.
Zéker niet slecht , KAT maakt goed klinkende module`s en deze KT-4 versie is met zijn echt gesamplede sounds dan ook super .
Maar is deze module ook los te koop ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog