Zere Knie!

Gestart door MarienDrums, okt 17, 2011, 14:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

MarienDrums

Hej Allemaal,

Ik drum nu zo'n 10jaar, en heb de laatste tijd veel last van m'n rechterknie! ik heb dit echter niet alleen  met drummen.. m'n kit staat goed afgesteld en ik zit op de goede hoogte! is het alsnog mogelijk dat dit door het drummen komt?

Marien.

NathanR

Als je je drums altijd goed hebt staan, dan komt het waarschijnlijk dus niet door het drummen. Of je moet alsnog hele gekke bewegingen maken.
Gewoon een keer langs de huisarts gaan. Dat weet je vaak wel genoeg! :)

Nijlpaard

Gewicht,leeftijd,sportblessure. Kan van alles zijn.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Stokmans

Na 20 jaar drummen ineens last van mijn pols. Lichamelijk niet veel veranderd, maar wel een geirriteerde pees door dat er teveel speling in mijn polsgewricht zit. Kortom, out of the blue kan er ineens een vrij serieus probleem opdoemen.

Kit goed afgesteld en de goede hoogte, gebaseerd op? Ik denk dat je er verstandig aan doet een dokter/fysiotherapeut te bezoeken. Alle adviezen hier zijn goed bedoeld, maar om een lichamelijke klacht te analyseren is internet een moeilijk medium ;)

Succes!

Hoefnix

Of iets simpels als overbelasting?

drumlarsos

Het is maar wat je zelf wilt geloven...
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Robert-Jan

Of wat de arts ervan zegt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Erik


Of wat de arts ervan zegt.


De arts weet het vaak ook niet en stuurt je gewoon door naar een fysiotherapeut. Vaak ligt het toch aan je manier van spelen. Je zit te hoog of te laag. Je speelt verkrampt door stress of kou. Slechte/geen warming-up.


Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Stokmans

Dat is dus niet helemaal waar. Dat kan inderdaad een oorzaak zijn, maar zoals ik hierboven al eens beschreef is mijn probleem niet door een verkeerde houding oid.

Overigens heb je volgens mij nog altijd wel een doorverwijzing van de arts nodig om de fysio vergoed te krijgen.

NathanR




Overigens heb je volgens mij nog altijd wel een doorverwijzing van de arts nodig om de fysio vergoed te krijgen.


Ja.

Robert-Jan


De arts weet het vaak ook niet en stuurt je gewoon door naar een fysiotherapeut. Vaak ligt het toch aan je manier van spelen. Je zit te hoog of te laag. Je speelt verkrampt door stress of kou. Slechte/geen warming-up.



Of het heeft helemaal niets te maken met drummen..dat kan ook..
Gewoon even naar de huisarts..zo simpel is het.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Erik



Of het heeft helemaal niets te maken met drummen..dat kan ook..
Gewoon even naar de huisarts..zo simpel is het.


Je hebt helemaal gelijk. Maar even logisch nadenken en je hele routine doorlopen kan je een afspraak met de dokter schelen.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Stokmans

Bedenk goed dat pijn niet zomaar ontstaat. Als een keer een paar dagen ergens last van hebt moet je je maar even verbijten, maar als het langer aanhoudt kan er toch wel eens iets serieus mis zijn. Wie weet is die pijn het begin van iets wat veel erger kan gaan worden of wat heel makkelijk te verhelpen is.

MarienDrums

Ik ben al zo'n zes keer naar de fysio geweest! maar hij weet het ook niet zo goed.. het is vrij duidelijk dat het irriteerd, maar waardoor het precies komt weet de fysio ook niet! misschien binnenkort naar het ziekenhuis! de fysio raadde mij laatst aan een weekje niet te drummen om te ondekken of dat helpt, maar dat is vrij lastig ivb met mijn opleiding! miss toch maar iets om te proberen, wat vinden jullie trouwens het slimst, met je hak op de grond spelen, of alleen met de voorkant van je voet met je been hoger zegmaar!?

NathanR

Dat is volgensmij gewoon wat je fijn vind... het 1 is volgensmij niet beter dan het ander..

Stokmans

Marien, waar zit de pijn ongeveer?

Ik heb zelf mijn knieschijf (rechts) te hoog zitten, hierdoor is deze knie extra gevoelig voor overbelasting. Bepaalde bewegingen 'triggeren' de pijn. Een vriend van me (fysiotherapeut) heeft het eens bekeken nadat allerlei mensen riepen dat er niks aan te doen viel, maar hij had wel een oplossing met een oefening. Daarnaast was zijn advies om een sportfysio opzoeken, die schijnen goed te zijn in het opsporen van de oorzaken bij rare pijnen.

drumlarsos


Ik ben al zo'n zes keer naar de fysio geweest! maar hij weet het ook niet zo goed.. het is vrij duidelijk dat het irriteerd, maar waardoor het precies komt weet de fysio ook niet! misschien binnenkort naar het ziekenhuis! de fysio raadde mij laatst aan een weekje niet te drummen om te ondekken of dat helpt, maar dat is vrij lastig ivb met mijn opleiding! miss toch maar iets om te proberen, wat vinden jullie trouwens het slimst, met je hak op de grond spelen, of alleen met de voorkant van je voet met je been hoger zegmaar!?


Gezien de pijn in je knie denk ik dat heel-down spelen je knie minder belast en dus in jouw geval wel degelijk wat uit maakt!
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

MarienDrums

onder de knieschijf! maar ook de pees bij de bovenkant van m'n knieschijf zegmaar doet ook zeer!

Stokmans


onder de knieschijf! maar ook de pees bij de bovenkant van m'n knieschijf zegmaar doet ook zeer!

Klinkt heel erg bekend..... Precies daar heb ik het ook, door de overbelasting raakt bij mij het kraakbeen aan de binnenkant van de knieschijf geirriteerd. Als je nog bij een fysio zit, laat hem die optie eens bekijken. Je kan het zelf ook een klein beetje zien, maar hang daar geen oordeel aan.

NathanR

Ik mag morgen weer naar de fysio voor zere knie!
Bij mij valt het alleen niet meer te herstellen, hooguit de pijn ietwat verminderen..

:)

Technobeat


Ik mag morgen weer naar de fysio voor zere knie!
Bij mij valt het alleen niet meer te herstellen, hooguit de pijn ietwat verminderen..


Komt het bij jou misschien door het voetballen ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nlz

Ik merkte de afgelopen week op vakantie dat zelfs een auto pijn in de knie kan veroorzaken. Ik merkte het toen ik 's-morgens de tra af liep voor het ontbijt. De oorzaak? De deurhendel in de huurauto.  8)7
Als ik op een voor mij goede en ontspannen manier zat om te rijden, en ik had mijn linker been in de rust-stand, dan leunde in met de buitenkant van mijn knie tegen een smal randje van de deurhendel. Deed geen directe pijn of wat dan ook, maar drukte blijkbaar toch verkeerd op de banden die daar lopen.
Die pijn kan dus vele oorzaken hebben. Gewoon bij doc en fysio langs, kijken of het een oplossing biedt.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

NathanR


Komt het bij jou misschien door het voetballen ?


Nee, zit in de familie... versleten is een dingetje bij ons :P haha!

82keiko

Ik heb ook last van mijn rechterknie maar eerder een knie die niet vlug genoeg meewilt en lam voelt en niet 'echt' een pijngevoel. Ik veronderstel dan maar dat snelle basnoten de oorzaak zijn en waarschijnlijk mijn been en knie nog niet gewend zijn aan vele snelle basnoten na elkaar en dat dus normaal is en wel zal wegebben na vele snelle opeenvolgende basnootsessies  :). Hoop doet leven hé.

taco


Ja.


sinds 2006 heb je geen verwijzing meer nodig voor de fysiotherapeut, ook niet om in aanmerking te komen voor vergoeding. (ik ben fysiotherapeut)
succes bij de fysio!

Omhoog