Kit op batterijen

Gestart door wrvh, nov 13, 2014, 15:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

Vraag is dan of het oneigenlijk is. Zo ja hebben ze gelijk, zo nee dan kan je rustig met je spullen op en neer
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nlz

Laat ze dan eerst maar eens overtuigend bewijzen dat het inderdaad oneigenlijk gebruik betreft. Zeker met een e-kit zal de geluidsoverlast vanuit een bergingsruimte niet zo gek groot zijn.
En dan nog, accu in een sporttas gooien en klaar ben je.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Nijlpaard

Dat zeg ik;)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Harre

Sinds wanneer valt met een accu naar je berging lopen onder oneigenlijk gebruik?  *)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Technobeat


Sinds wanneer valt met een accu naar je berging lopen onder oneigenlijk gebruik?  *)



Idd , want je tapt geen stroom af in de kelderbox en het kan ook gewoon de accu uit je auto zijn .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

wrvh

Ik denk niet dat iemand zich daarover druk zal maken hier :) Er is iemand die elke dag z'n motor in de lift zet, om maar iets te noemen... ;)

Paul


Denk dat dit inderdaad de beste optie is. Een druppellader en accu heb ik wel liggen. Dan hoef ik alleen een omvormer te kopen en kan ik mn huidige kit blijven gebruiken. Die trekt maar 350mA en kan dus behoorlijk lang draaien op een volle accu. Ik ga het eens proberen! Als het niets is kan ik altijd nog de boel naar de logeerkamer verhuizen.

Vanwaar de omvormer nog? Wat ik zo zie is dat alle Roland modules een adapter hebben die 230V wisselspanning van het net omzetten naar 9V gelijkspanning (max. 2A). Een accu geeft al 12 V gelijkspanning, met een weerstand is dat terug te brengen naar 9V. Als je een beetje handig bent kan je kabeltje maken die rechtstreeks aan de accu gaat. Die power connectors zijn gewoon te koop en voor de veiligheid nog (van de module) een zekering ertussen. Een omvormer heeft een efficienctie van rond de 80%, scheelt je toch 36% aan energieverspilling. Of netter nog, een 12V naar 9V omvormer. - altijd het juiste voltage.

Overigens vind ik 20-50 uur drummen op 1 acculading een hele optimistische schatting. Een standaard auto accu (Ford Focus) heeft een capaciteit van 53 Ah bij 12V belasting, of 53/12=4.42 Wh capaciteit. Stel dat de module inderdaad slechts 350 mA stroom verbruikt, bij 9V, komt dat neer op ongeveer 3W. 4.42/3 = 1.4 uur drummen, zo'n 80 minuten. Niet slecht, maar wel na elke sessie de accu opladen. 3W vind ik vrij laag voor een adapter die is ontworpen op 18W. Stel dat het verbruik 6W is, dan zakt de speelduur al naar 40 minuten.

Ik vind het wel een leuk idee, e-drums aan de accu in de kelder!  *)

Marty-B


Vanwaar de omvormer nog? Wat ik zo zie is dat alle Roland modules een adapter hebben die 230V wisselspanning van het net omzetten naar 9V gelijkspanning (max. 2A). Een accu geeft al 12 V gelijkspanning, met een weerstand is dat terug te brengen naar 9V. Als je een beetje handig bent kan je kabeltje maken die rechtstreeks aan de accu gaat. Die power connectors zijn gewoon te koop en voor de veiligheid nog (van de module) een zekering ertussen. Een omvormer heeft een efficienctie van rond de 80%, scheelt je toch 36% aan energieverspilling. Of netter nog, een 12V naar 9V omvormer. - altijd het juiste voltage.


Ik raad het af om een weerstand te gebruiken, aangezien de weerstandswaarde afhankelijk is van de belasting, en we niet kunnen aannemen dat de belasting constant is. 

Een 12V naar 9V omvormer is inderdaad een beter alternatief. Ik had de omvormer voorgesteld omdat deze ook voor eventueel andere doeleinden gebruikt kan worden, ook zijn deze gemakkelijker aan te sluiten. Met een DC-DC omvormer zal je zelf de plug moeten solderen die in de Roland module gaat.

Overigens vind ik 20-50 uur drummen op 1 acculading een hele optimistische schatting. Een standaard auto accu (Ford Focus) heeft een capaciteit van 53 Ah bij 12V belasting, of 53/12=4.42 Wh capaciteit. Stel dat de module inderdaad slechts 350 mA stroom verbruikt, bij 9V, komt dat neer op ongeveer 3W. 4.42/3 = 1.4 uur drummen, zo'n 80 minuten. Niet slecht, maar wel na elke sessie de accu opladen. 3W vind ik vrij laag voor een adapter die is ontworpen op 18W. Stel dat het verbruik 6W is, dan zakt de speelduur al naar 40 minuten.


Vermogen, Watt, word uitgedrukt in VA=V*A. 53 Ah bij 12V houdt in dat de accu voor 1 uur 53A kan leveren bij 12v. Hieruit kunnen we afleiden dat 53A*12V= 636VA = 636W. De accu kan dus 636W leveren gedurende 60min. Voor een belasting van 6Watt is dat ongeveer 100 uur speel plezier.




remcoh

Ik mis nog 1 optie:
een aantal oplaadbare penlites 2500mah in serie zetten, 8 levert 9.6 volt
goed voor bijna een werkdag spelen en wat meer portable dan een auto-accu

Nijlpaard

Maak de kit kinetisch net als een seiko horloge. Te meer je speelt des te langer je door kan gaan
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Paul


Vermogen, Watt, word uitgedrukt in VA=V*A. 53 Ah bij 12V houdt in dat de accu voor 1 uur 53A kan leveren bij 12v. Hieruit kunnen we afleiden dat 53A*12V= 636VA = 636W. De accu kan dus 636W leveren gedurende 60min. Voor een belasting van 6Watt is dat ongeveer 100 uur speel plezier.

Krijg nou wat.. Ik had 53 x 12 moeten doen in plaats van delen om van Ah naar Wh te gaan  8)7

Omhoog