Ludwig Suprahonic.

Gestart door @Die Cast II, nov 02, 2014, 12:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

@Die Cast II

nov 02, 2014, 12:52 Last Edit: nov 02, 2014, 12:54 by @Die Cast II
Onlangs wat snare's geprobeerd.
Ik ben me aan het orienteren en heb belangstelling voor een Supra' 6,5x14.
Waar ik voor kwam, lag niet op de plank maar een goedkopere serie black magic's hadden ze wel.
Ik raakte daar werkelijk zeer gecharmeerd van de crispy, droge, weinig sutain/concert klank van een BM 6,5x14.
Eenmaal thuis ontdekte ik dat ie me verhoudingsgewijs te prijzig werd aangeboden, dat het een gelaste ketel betrof, elders onder de vlag van Ludwig gebouwd maar wel met zware gegoten rims/hoops.
Omdat de Black Beauty me buiten het budget valt, keek ik verder naar een nieuwe Supra. Hier las ik van dat ze zijn uitgerust met hoops van gevouwen/ geperste staalsoorten...wat de snare waarschijnlijk meer laat zingen/ meer sutain?
( de een vindt het mooi maar ik ben er allergisch voor)
Tja...dus...geen diecast dan? bij de producent moet tegenwoordig ook alles uit de lengte of breedte komen. Zou die droge crispy klank met powerstr3 of Extra of HD dry wel mogelijk zijn op Supra met die "goedkopere" hoops? Wie heeft er ervaring mee, moet ik misschien beter uitkijken naar een andere metalen snare dan een Suprahonic?



Robert-Jan

#1
nov 02, 2014, 13:16 Last Edit: nov 02, 2014, 14:01 by Robert-Jan
Waarom zou je perse toch een supra willen als je blij wordt van een snare die veel goedkoper is?
Ja de ketel is gelast en komt niet uit de states..so? T is niet dat ze uit elkaar vallen over 2 jaar ;)
Die cast hoops maken je sound droger, dus als je wil dat het minder zingt dan wil je die hoops.
Je zou eens kunnen kijken naar een aluminium snare, die zijn over het algemeen nog wat droger.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

havezet

De Black Magics zijn een stuk goedkoper dan de Black Beauty. Maar inderdaad gelast en ze komen uit China. De kwaliteit is echter goed en ze klinken ook erg goed (vind ik). Zoals Robert-Jan zegt: waarom zou je iets anders willen als je blij wordt van de BM en die valt binnen je budget.
Als alternatief kun je ook een Pearl Sensitone Brass overwegen. Die laatste komt volgens mij uit dezelfde fabriek als de BM, maar qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel.
En wil je out-of-the-box denken, dan kun je ook een Mapex Nomad overwegen.

Maar het typische kenmerk van deze messing (brass) snares is een "ring" overtone. Wil je metaal, maar toch wat droger, dan kun je ook aluminium, brons or koper overwegen.

Omhoog