2 Interfaces tegelijk

Gestart door groovemaker, okt 20, 2014, 16:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

groovemaker

Hallo Allemaal,

is het mogelijk om met 2 interfaces tegelijk op te nemen?
Bijvoorbeeld snare, toms en kick op een interface en hihat, ride en overheads op een andere??

Thx voor de hulp!
If it's too Loud you're too old!

FoREVer

dat is zeker mogelijk, je kunt even op yt kijken of daar een tutorial staat
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Paul

#2
okt 20, 2014, 17:24 Last Edit: okt 20, 2014, 17:26 by Paul
Ik neem aan dat je twee interfaces tegelijk op één pc/laptop bedoelt? In theorie zou het moeten kunnen, maar wellicht dat je problemen krijgt met prioriteiten op de USB-bussen en de ASIO-drivers. Als het twee verschillende interfaces zijn kan het zijn dat de latency niet hetzelfde is (en nog erger: geen constant verschil), dat geeft problemen.
O.a. de Presonus interfaces bieden mogelijkheid tot daisy-chainen, twee interfaces aan elkaar verbinden en als één aan de computer aansluiten. Daarmee voorkom je latency-, driver- en prioriteitsproblemen.

groovemaker

Ik bedoel inderdaad op dezelfde laptop
Op youtube kon ik weinig soeps vinden, vandaar dat ik mijn altijd betrouwbare forumvrienden vraag!

Ik inderdaad gelezen dat je ze kunt verbinden zoals Paul zegt.
Aan de ASIO drivers en USB prioriteiten had ik nog weer niet gedacht.

Ik weet ook slechts van één interface het merk. Heb van de andere geen idee. Dat zou ik dan even moeten uitzoeken.
If it's too Loud you're too old!

Paul

De beperkende factor zal voornamelijk zijn of ASIO het aankan, die regelt verder de drivers en prioriteiten grotendeels. Dan is het alleen nog hopen dat beide interfaces (binnen een marge) constante latency hebben.
Zoeken op 'ASIO two soundcards' levert mij al dit op http://www.soundonsound.com/sos/feb06/articles/pcmusician.htm (zelf niet gelezen).

groovemaker

Die heb ik inderdaad al gelezen. Jouw verhaal over daisy-chainen wordt wel behandeld, alleen de USB prioriteiten en latency nauwelijks en niet.

Maar thx!
Ik ga het gewoon proberen en hou jullie op de hoogte
If it's too Loud you're too old!

JB

Wat ik hier over weet is het volgende.
Op IOS (Apple) is het wel mogelijk. Dit heet een aggregate device.
Hier staat meer informatie: http://support.apple.com/kb/ht1215

Op windows is het volgens mij alleen mogelijk als de interfaces van het zelfde merk en type zijn en daisy chainen ondersteunen. Zover ik weet is het anders niet mogelijk.

Er is nog een optie, alleen denk ik niet dat dit op uw interfaces van toepassing is.
Als uw interfaces adat hebben is het mogelijk om de ene door te linken naar de andere via adat. Zo gebruikt u de ene interface als converter en de andere interface ontvangt dat digitale signaal dan weer. Dit is alleen mogelijk als u (genoeg) digitale (adat) aansluitingen  heeft.
Challenge your drums!

groovemaker

De interfaces zijn niet hetzelfde merk...
Maar het probleem is bij mij al van de baan. De gitarist heeft een Apple Macbook (dus Ios) en de opnames worden nu niet meer via interfaces gemaakt.

Toch bedankt voor jullie hulp en tips, ik zal hier nog vaak wat aan hebben!


op uw interfaces van toepassing is.


zeg maar je of jij hoor  ;)

slotje?
If it's too Loud you're too old!

Omhoog