Brom in Behringer XenyX 802 mixer .

Gestart door Technobeat, sep 13, 2014, 17:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

musiqman

Ze hebben nieuwere kleinere compactere series uit trouwens.

En Tapco is ook erg fijn. Budged lijn van Mackie maar zeer goede kwaliteit ook.

Nlz



Eigenlijk zou je zo`n mixer moeten kunnen uitproberen thuis , anders zit ik weer met het zelfde euvel :/ .


Dat kan toch ook? Je kunt artikelen over het algemeen omruilen bij de verkopende partij. Zeker als je vooraf aangeeft dat je een en ander goed wil uitproberen zou dat geen probleem moeten zijn lijkt me.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Nijlpaard

Bij Thomann heb je 30 dagen niet goed geld terug garantie. Als je maar zorgt dat je het terugstuurt in de originele verpakking zonder beschadigingen.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


@ Paintpro : ik zie dat je een Behringer mixer gebruikt , heb je hiervan geen brom die erg hinderlijk aanwezig is ?

ik heb er in ieder geval wel last van en zelfs zo dat ik soms het ding tegen de muur wil gooien :') .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Paintpro


@ Paintpro : ik zie dat je een Behringer mixer gebruikt , heb je hiervan geen brom die erg hinderlijk aanwezig is ?

ik heb er in ieder geval wel last van en zelfs zo dat ik soms het ding tegen de muur wil gooien :') .


Nope, nooit!

animal


@ Paintpro : ik zie dat je een Behringer mixer gebruikt , heb je hiervan geen brom die erg hinderlijk aanwezig is ?

ik heb er in ieder geval wel last van en zelfs zo dat ik soms het ding tegen de muur wil gooien :') .


Heb je misschien een notebook op dezelfde groep/stekkerblok aangesloten??

Technobeat


@ Animal : ik heb de Gen module - TD-9 module - én de adapter van de mixer in één en de zelfde stekkerdoos aangesloten en gaan dus met één stekker naar het stopcontact .
De laptop adapter gaat echter wel naar het zelfde stopcontact .

Dus misschien zou het daardoor kunnen komen en moet ik even experimenteren met een verlengkabel met daarin de laptop-adapter naar een ander stopcontact .
ik ga er mee aan de slag , bedankt voor de tip Animal :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

dunDaan

Juist niet.  Doordat ze allebei in hetzelfde stopcontact zitten vermijdt je dat er een aardlus ontstaat. Zoals je het had is in principe prima, of je moet wel een heel slechte laptop voeding hebben die enorm veel stoort op het aardsignaal, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Helaas merk ik bij onze Behringer mixer ook dat hij heel veel last heeft van ruis, dus het kan toch zijn dat het aan het apparaat zelf ligt.  :/
Wat je zou kunnen proberen is een plasticje tussen de stekker en de aard-contacten te houden zodat de aarde tijdelijk even wordt uitgeschakeld, dat zou de ruis kunnen verminderen. Let wel dat dit niet echt een hele veilige oplossing is, maar dan heb je in ieder geval een idee waar het probleem zit.
Succes!!
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

animal


......., of je moet wel een heel slechte laptop voeding hebben die enorm veel stoort op het aardsignaal, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.


Je hoeft niet eens een heel slechte laptop voeding te hebben. Ik heb hier voedingen liggen van Acer, Dell, HP en Asus en ze storen allemaal.

Paintpro


Je hoeft niet eens een heel slechte laptop voeding te hebben. Ik heb hier voedingen liggen van Acer, Dell, HP en Asus en ze storen allemaal.


MagSafe.

dunDaan


Je hoeft niet eens een heel slechte laptop voeding te hebben. Ik heb hier voedingen liggen van Acer, Dell, HP en Asus en ze storen allemaal.

Ligt dat aan de voedingen of aan het apparaat waarop je de ruis hoort? Ik vermoed het laatste  ;)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

leeqnl

#36
jan 27, 2015, 12:49 Last Edit: jan 27, 2015, 12:51 by leeqnl

Ligt dat aan de voedingen of aan het apparaat waarop je de ruis hoort? Ik vermoed het laatste  ;)

Bij een galvanisch gescheiden voeding kan het ook aan de voeding liggen. Laptop voedingen zijn lang niet altijd gemaakt zoals zou moeten...
Edit:
@Technobeat, Je kunt proberen of je de storing ook hebt als je de laptop niet aan de stroom hebt liggen (en ook de voeding los van de wandcontactdoos). Als je dan ook storing hebt kun je de laptop voeding uitsluiten.

Technobeat

@Technobeat, Je kunt proberen of je de storing ook hebt als je de laptop niet aan de stroom hebt liggen (en ook de voeding los van de wandcontactdoos). Als je dan ook storing hebt kun je de laptop voeding uitsluiten.




Heb net even alleen de mixer zelf aangezet , zonder de laptop en laptop voeding .
Maar ook nu hoor ik de brom duidelijk , dus het moet aan de combinatie in het stekkerblok liggen .
Want toen ik de mixer kocht heb ik bij de mensen hem even uitgeprobeerd en toen hoorde ik niets , alleen als je hem helemaal vol open zet een hele lichte ruis .
Dus ik dacht : Toppie , inpakken en meenemen , maar thuis gekomen begon de ellende al meteen , weer een brom .
Het moet gewoon ergens in de stekkerbron zitten , ik ga morgenavond toch eens proberen om de mixer adapter zelf op een andere stopcontact aan te sluiten en horen wat dat brengt .

Wordt vervolgt :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Bromt de mixer ook als er echt helemaal niets op is aangesloten??

Technobeat


Als er niets is aangesloten ( behalve de koptelefoon ) hoor je alleen een lichte ruis in de verte .
Maar zodra je een setje jackpluggen van wat dan ook aansluit begint het gebrom weer .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

behringer = ruis  : p
maar goed, had je al geprobeerd rand-aarde stopcontact en niet rand-aarde ?
want het klinkt idd als een 'groundloop probleem' ..
ik heb wat jij hebt wel eens opgelost met iets als dit tussen pc out en mixer..
http://www.bax-shop.nl/overige-rand-apparatuur/dap-agi-101-audio-groundloop-isolator?gclid=CN_Nr_WQtcMCFQ6WtAod2wIA3Q
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Dat wilde ik ook voorstellen, ik gebruik ook zo'n ding, werkt prima als je de audiouitgang van een notebook/pc wilt aansluiten op een mixer.

Technobeat


Een paar maanden geleden heb ik dit '' handige '' apparaatje via Bax besteld en nog liggen , maar het bied 0.0% oplossing ............... Maar ja , óók weer Behringer :/ .


http://www.bax-shop.nl/di-box/behringer-hd-400-hum-verwijderaar/product-details.html?gclid=CNz_1I6etcMCFcTnwgodqDcAbw


Misschien is dan de DAP audio-groundloop-isolator wél de juiste oplossing , alleen ook als ik de jacks van de TD-9 module in de mixer prik komt er ook brom dus zou ik 2 van die isolators moeten hebben + dan weer 2 verloop kabeltjes van 6.3 mm jack naar tulp ........
Een randaarde stopcontact heb ik niet boven alleen een paar in de keuken beneden .

Valt nog niet mee om een brom te elimineren , of misschien gewoon een GOEDE mixer kopen ;) , zou ook een optie kunnen zijn .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ

Heb je niet sneller een aarde draad naar de bovenverdieping getrokken?  Of misschien zit die al ergens? Hoef je alleen nog van je centraaldoos naar een stopcontact bijv.

Animal baars

#44
jan 28, 2015, 08:36 Last Edit: jan 28, 2015, 08:37 by Animal baars
Als je last heb van de brom, koop dan een goeie tafel (de Yamaha die ik je al 2x heb voorgesteld). De brom blijft aanwezig omdat die in je mixer/loop zit. Het lijkt me niet dat die uit je drummodules komt.

Een goeie mixer kost je onder de streep ook maar 1x geld. Met alle halve oplossingen die je nu aandraagt, blijf je problemen houden of juist nieuwe veroorzaken. (en het scheelt een terugkerende discussie ;) )


Heb je niet sneller een aarde draad naar de bovenverdieping getrokken?  Of misschien zit die al ergens? Hoef je alleen nog van je centraaldoos naar een stopcontact bijv.

Trek dan een aardedraad naar een verwarming, zelfde effect.

musiqman

Ik gebruik sinds kort deze:
http://usa.yamaha.com/products/live_sound/mixers/analog-mixers/mg_xu_model/mg10xu/

Niet duur, veel opties, opname mogelijkheid naar iOS device en meer.

Ik kwam van een mini Behringer (zonder brom overigens) en deze geeft zoveel meer mogelijkheden.

stefan

@Musicman: Mag ik eens vragen waar die voorliefde voor Yamaha vandaan komt bij jou? (Puur interesse overigens)
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Hammar

Jah vertel eens MM! :+

musiqman

Lang.

Heel lang geleden...


;)

djska

Toen je nog brommer reed? :-)

Omhoog