Brom in Behringer XenyX 802 mixer .

Gestart door Technobeat, sep 13, 2014, 17:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


In mijn Behringer XenyX 802 mixer zit een constante hinderlijk brom :/ .
Zolang de muziek speelt heb ik er nagenoeg geen last van , maar als ik alleen wil drummen om te oefenen zonder muziek is de brom duidelijk aanwezig .
Is er een mogelijkheid om de mixer af te aarden en zo ja waar aan ?
op zich doet de mixer zijn werk goed , maar de brom mag wat mij betreft achter wegen blijven :') .

Wie heeft deze mixer ook aan zijn set hangen en heeft dit euvel eveneens OF heeft er een oplossing voor gevonden ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Animal baars

Elke Behringer tafel uit de Xenyx-lijn die ik heb gehad, had een brom.. Vooral hinderlijk als het stil was inderdaad. Ik had de flightcase waar de tafel in zit voorzien van aarding (eurostekker) en die aarding ook doorgetrokken naar het mengtafeltje. Dat gaf wel iets meer rust, de brom werd een ruis. Die kwam vooral van de mic preamps, die dingen ruisen als een oceaan....dus je zou je gain eens helemaal uit kunnen draaien op de microfoonkanalen?? Dat was bij mij deel van de oplossing

Technobeat


Oké Animal Baars , dus sowieso de mic volumes dichtdraaien , en een aardkabeltje van de mixer naar bijvoorbeeld de onderste hoop/tensionrod van de floortom ?
Aardkabeltje bij de mixer vastmaken aan de onderkant ( schroefje ) ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Animal baars

De witte potmeter kun je gewoon open schroeven, de zwarte gain-meter onder de mic aansluiting, die moet je zo ver mogelijk dicht houden.

Dat aardkabeltje heb ik idd gewoon met een schroefje aan de behuizing van de mengtafel vast gemaakt. Gisteren trouwens een set gedaan zonder die extra aarding (had geen ruimte in m'n autootje om de hele kist mee te nemen) en daar hoorde ik de brom weer niet.. Dus het is denk ik ook afhankelijk van de stand van de maan of het ding wel/niet bromt :+

Hans

Ik heb een behringer mixertje waarbij de brom af en toe optreedt (stand van de maan idd), maar alleen in de digitale fx unit. Dus als ik die dichtdraai hoor ik nooit een brom (en ook geen galmpje meer natuurlijk).

Technobeat


Al met al een beetje vreemde XenyX serie dus :? .

ik ga vanavond een aardkabeltje trekken tussen de mixer en de onderste hoop van de floortom .
Eens kijken en luisteren of dit soelaas gaat bieden . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Tech; ik heb ook de Xenyx 802. Aangesloten zijn daarop een TD-4 & 6 middels de output-L naar de 'line-in L ', resp. kanaal 3/4 & 5/6.  De levels staan half open, Het geluid is perfect en géen 'brom'! Veel zinnigs kan ik er verder niet over zeggen, ik heb er de 'ballen'verstand van., O-ja, als de koelkast aanslaat hòor ik een 'Klik'over de koptelefoon  :? That's all...

Technobeat


Otje , je hebt de zelfde kanalen in gebruik als ik , op 3/4 zijn de Gens aangesloten en op 5/6 de Roland TD-9 module .
Verder heb ik nog op CD-in het geluid van de computer aangesloten en natuurlijk de koptelefoon .
Gelukkig heb jij een dinsdagmorgen product en ik helaas een maandagmorgen product :') .


Heb net even de aardkabel aangesloten maar dat geeft jammer genoeg niet het gewenste resultaat .
De brom blijft gewoon doorgaan :(
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Mijn computer zit via de 'mix-in' van éen van de modules doorgelust naar de mixer; dus de pc niet direkt op de mixer. Misschien is dat de oorzaak....?

Animal baars


Al met al een beetje vreemde XenyX serie dus :? .

ik ga vanavond een aardkabeltje trekken tussen de mixer en de onderste hoop van de floortom .
Eens kijken en luisteren of dit soelaas gaat bieden .


Het concept achter aarding is dat je stroom 'weg kan lopen' via de grond he ;) Je kan 'em beter op de middelste pin van een stekker schroeven en die in een geaard stopcontact steken.

Maak anders eens een foto van hoe je het nu aangesloten hebt, want als je de XLR ingangen niet eens gebruikt van je mengtafel, ga je weinig merken van de optie die ik aandroeg (gain dicht schroeven)...

Otje

Dit is h'm


Animal baars

Joh, ik heb 'em zelf ook en gebruik 'em wekelijks. :+ De vraag was naar de manier waarop Techno 'em aangesloten heeft ;)

musiqman

Brom en ruis zijn helaas schering en inslag bij deze series van beheringer las ik altijd op t licht en geluids forum.  Zelf niet heel veel last van/opgemerkt. Wel van defecte voedingen.

Otje

#13
sep 16, 2014, 15:25 Last Edit: sep 16, 2014, 15:26 by Otje

De witte potmeter kun je gewoon open schroeven, de zwarte gain-meter onder de mic aansluiting, die moet je zo ver mogelijk dicht houden.


Zoals ik al zei "ik heb er de ballen verstand van". en begreep niet wat je met bovenstaande bedoelde,   8)7  gezien de uitvoering vd '802'.

Hoefnix

@otje: de gain potmeter = is de knop waar 'gain' bij staat :) zie je eigen foto :)

Technobeat


Zoals ik in een eerdere post al melde gebruik ik alleen de line-IN bussen 3/4 en 5/6 - koptelefoon bus en CD-Llne IN .

Dus als ik het goed begrijp is het af aarden niet van toepassing om dat ik geen mic bussen gebruik , dus moet ik OF : leren leven met de brom , OF : de kabelrouting weer maken zoals voorheen en de mixer weer op none actief zetten ;) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Animal baars

Dan is aarden de moeite waard om te proberen, maar dat kun je eenvoudig checken zonder ook maar iets los/vast te schroeven. Gewoon een stukje koperdraad tegen het metaal van de behuizing en een aarding van een geaard contact houden. Als dat niet werkt... is jou optie misschien wel de beste.

Als alternatief voor de Behringer zou je kunnen kijken naar de Yamaha MG06, zelfde features (ongeveer), maar beter gebouwd en nog steeds prima betaalbaar.

Otje

Techno; een vriend van me had hetzelfde euvel. Bij hem was het éen v.d . -ingeschakelde- huishoudelijke apparaten die in de buurt van zijn  drumstel stonden die de 'brom' veroorzaakte.

stefan

Dan moet je vooral denken aan koelkasten, vriezers, magnetrons, ovens.. Dus "hoog"-vermogen elektriciteits verbruikers..
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Technobeat


Otje en Stefan : de Drumset staat boven op een slaapkamer ( Drumkamer :) ) en er is nergens een hoog vermogen electriciteits verbruiker in de buurt .
Alleen de TD-9 module hangt boven de mixer en een klein stukje verder hangt op de linker crashstand de Zildjian DCP-module .
Als ik beide uitzet is de brom minder maar wel nog enigszins hoorbaar , dus hij zit al in de mixer en wordt nog meer '' versterkt '' door beide modules .
Misschien is de optie van Animal Baars een goede als vervanger van de Behringer 802 , ik ga eens Googelen op : Yamaha MG06 .
Mocht iemand nog een tip hebben Be my gues .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

#20
sep 17, 2014, 22:14 Last Edit: sep 17, 2014, 22:17 by Otje

Mocht iemand nog een tip hebben Be my gues .


Koppel de mixer  helemaal los, neem mee naar een ander vertrek. Sluit h'm aan op een cd-speler o.i.d., Koptelefoon ín' en luister offie nog steeds ruis of brom hòor.  Geen brom-ruis? Dan komt de storing dus toch van een externe bron.

Technobeat


Zou dit de oplossing voor mijn bromprobleem zijn :





Kabeltje van de mixer '' headphones '' naar de HD-400 en dan de koptelefoon in de HD-400 prikken .

Resultaat zou moeten zijn : Een ruis en bromvrij eindsignaal *) :) , en dat voor ongeveer 25,= euro .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

musiqman

Een nadeel.  Ook een behringer. Dan zou ik een kwalitatief beter merk uitkiezen.  Maar voor het geld daarvan kan je beter een nieuwe mini mixer van idd bijv. Yamaha kopen. Heb je een stuk minder kans op brom en ruis zonder dingen zachter te moeten zetten oid.

Anserini

Slim businessmodel, Behringer makes hum, Behringer makes humdestroyer.  8)

Technobeat


Een nadeel.  Ook een behringer. Dan zou ik een kwalitatief beter merk uitkiezen.  Maar voor het geld daarvan kan je beter een nieuwe mini mixer van idd bijv. Yamaha kopen. Heb je een stuk minder kans op brom en ruis zonder dingen zachter te moeten zetten oid.



Op zich is mijn mixer verder prima , alleen die brom dan , dus dacht ik dat zo`n humvernietiger wel een einde zou maken aan de '' bijgeluiden '' , maar idd weer een Behringer product .

Dan de mogelijkheid om te kijken naar een andere mixer , een Yamaha zou een goede keus zijn en misschien wel deze :





Eigenlijk zou je zo`n mixer moeten kunnen uitproberen thuis , anders zit ik weer met het zelfde euvel :/ .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog