Soultone Cymbal Endorsement -> TOP !

Gestart door maartnn3293, aug 22, 2014, 23:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jeroen van Delft

Citaat
Het is toch jouw taak om die winkel vol te hangen of wacht je tot ze je bellen ?


Dat is consignatie en dat is zeker bespreekbaar. Maar als ik daarnaar informeer krijg ik vaak te horen dat er in de winkel nog te weinig vraag is.

Citaat
Je verkoopt aan mensen die je goed genoeg vindt met 70% en zo niet dan krijgen ze 50% ..je nodigt iedereen meerdere keren uit om bij jou te komen en je hebt geen winkels waar je klanten naar toe kan sturen..je verkoopt dus aan iedereen die een bekken van je wil.


Maar wat moet ik dan zeggen? Nee ik verkoop geen bekken aan je want het is nergens in een winkel te krijgen?

Robert-Jan

#76
aug 27, 2014, 18:33 Last Edit: aug 28, 2014, 09:47 by Robert-Jan
Jij zegt

"Als importeur / groothandelaar / vertegenwoordig heb ik wel het recht om rechtstreeks aan mijn endorsers te leveren "

Maar je levert dus ook aan niet endorsers..en zoals je kunt lezen zit daar ook het heikele punt.
De winkels willen het niet en dat ligt niet simpelweg aan de crisis, dat ligt aan het feit dat je concurent bent van die winkel..dat hoor je vanuit de kant van de winkel..je slaat helemaal niet de weg in om naar winkels toe te gaan op deze manier.

Mij lijkt het dat je nog eens goed moet kijken en luisteren naar de opties qua winkel en dat je er zo snel mogelijk een of twee in je lijst hebt die een redelijke voorraad hebben..dan ben je van dit hele gedoe af.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Geischa

#77
aug 28, 2014, 10:20 Last Edit: aug 29, 2014, 11:04 by Geischa

Maar wat moet ik dan zeggen? Nee ik verkoop geen bekken aan je want het is nergens in een winkel te krijgen?


Kip en het ei verhaal, jij hebt een keuze gemaakt om de winkels buitenspel te zetten, je bied "endorsers" 70% en in de winkel 50%??

Geef mij nu eens een zeer goede rede waarom ik zou moeten investeren in Soultone?
Want je geeft overal antwoord op behalve de prangende vragen!
(zie: Gepost op: augustus 27, 2014, 15:34)

Machiel

Andere vraag.

Stel ik kom langs bij je en wil een 18" Crash bekken. Wat betaal ik dan?
Neem mij vooral niet te serieus.

paQ

(De lijstprijs + BTW + verschepen + invoerrechten) - 50 tot 70%

Harre


(De lijstprijs + BTW + verschepen + invoerrechten) - 50 tot 70%

Dat wordt dus een giga bedrag waar dan de helft of iets meer af gaat...

Overigens blijf ik ondanks alle uitleg het hele verhaal met die endorsements een behoorlijke verkooptruc vinden. Als je van mening bent dat je een goed product op de markt brengt, leg het dan tegen een concurrerende prijs in de winkel en dan maak je ineens minimaal 4 personen blij in plaats van dat het hele verhaal alleen maar vragen oproept. Het argument dat geen winkel de bekkens wil hebben is naar mijn idee duidelijk door Gijs aan de kant geschoven. Jammer van iets wat een goed product lijkt te zijn...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

taco

#81
aug 29, 2014, 01:37 Last Edit: aug 29, 2014, 17:20 by taco
Laat ik dan ook nog maar een duit in het zakje doen. vooral wat betreft die endorsements. Ik heb de website bekijken ( trouwens meteen een filmpje starten op de homepage, moet dat nou, heel irritant)
Verder zie ik de NL lijst een paar drummers, die echt aan de weg timmeren, en na goed zoeken via google en youtube, ook een heel aantal  "endorsers" die vooral timmeren. Ik geloof niet dat je hier nou echt je product mee promoot, ze hebben zelfs niet eens de looks van meytal cohen *D
Dit bevestigt voor mij dat het vooral een verkooptruc is. of minstens heel sterk de schijn daarvan heeft. Ik vind het zelf een belediging voor die aan de weg timmerende jongens, die dus wel hun naam aan jouw product verbinden. Als zij dat OOK gaan vinden, ben je ook je echt interessante endorsements kwijt.

Black Page

Ik vind het boeiende discussie, zeker zijnde een drummer die zich niet fixeert op 1 merk en graag kijkt buiten de geijkte merken. Dus bij deze a consumer's perspective.

Bij Gijs heb ik Meinls, paiste en ook Diril's (focust ook op drummers met kleiner budget) aangeschaft, omdat hij een vertrouwen  uitsprak over de producten en ook dat kon laten horen en mij laten uitproberen. Spreekt een winkelier geen vertrouwen uit in het product, dan haak ik als gevorderde hobbyist ook sneller af. Ik ga niet naar een importeur, je weet wel: wij van wc-eend adviseren wc-eend.

Ergo het meeste is al gezegd: ongeloofwaardige listprijzen (boven die van Z), dito kortingen, het niet kunnen uitproberen. Ook kan ik niets vinden over garantie.   Voor de consument is er eigenlijk geen transparantie. Commercieel gezien tezamen een onlogische strategie.

Verder ben ik dan terughoudend, omdat het doorverkopen van Soultone cymbals tegen redelijke 2ehandsprijzen niet te verwachten is. Amedia, turkish, istanbul, ufip en zelfs paistes liggen moeilijk 2e hands.

Niettemin ben ik benieuwd wat Soultone te bieden heeft.

Jeroen van Delft

Heren, ik moet hier noodgedwongen even afhaken ivm mijn familieomstandigheden. De boodschap is duidelijk, dank voor de levendige discussie.

Robert-Jan

Veel sterkte Jeroen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog