Soultone Cymbal Endorsement -> TOP !

Gestart door maartnn3293, aug 22, 2014, 23:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

NathanR


Het voelt een beetje als een spijkerbroek eerst 70% duurder maken en vervolgens 70% korting geven (dat is de normaalste zaak van de wereld in een kledingwinkel en iedereen weet het ;) )


Ik denk dat dit ook gewoon aan de hand is. Ze gaan natuurlijk geen verlies draaien!

Black Page

Je krijgt 70% korting op de prijzen die gemakshalve in de modern drummer staan vermeld. Die liggen ver boven de winkelprijzen in de VS. Zo'n 60 %. Dus je echte korting bedraagt zo'n additionele 10%.  Zie voor leuke sleezy details, met name over ex endorser jonathan moffet:
http://www.drummerworld.com/forums/showthread.php?t=88705

Ik heb het nog niet kunnen nagaan is dat soultone door masterworks wordt gemaakt. Ergo ik sluit me aan bij de rest

musiqman

Lol. Dat topic op DW.

Jeroen van Delft

#28
aug 24, 2014, 21:40 Last Edit: aug 24, 2014, 21:41 by Jeroen van Delft
Beste Timmie en Hans, bedankt voor jullie reacties.

Ik zou graag het voorbeeldsetje uit een eerder bericht nog eens voor jullie willen voorrekenen en dan graag jullie mening horen.

Vintage 22" crash-ride  153,50
Vintage 18" crash-ride  117,27
Vintage Old School 14" hihats  142,52

Kale endorserprijs totaal 413,29. +21% btw (86,79) + shipping & handling (36,50) = 536,58.

De meeste van onze endorsers zijn ZZP-ers zijn en betalen daarom geen btw over hun aangekochte bekkens. De hele set kost dan nog maar 449,79. Is dit veel, is dit weinig? Graag hoor ik jullie mening. 
De 22" crash-ride kost dan 153,50 + (36,50 : 3 =) 12,16 = 165,66. Dat vind ik een schappelijke prijs in vergelijking met de winkelprijzen van de vier grote merken voor een vergelijkbare a-segment crash-ride.

Nog een tweede punt. Ons endorsement is geen businessmodel. Wij hebben, net als alle andere merken, endorsers om ons merk te promoten en de naam groter te maken, niet om daar omzet uit te halen. De omzet komt uiteindelijk uit de winkels. Maar zover zijn we helaas nog niet, door de economische omstandigheden zijn we in de Benelux met de endorsers begonnen. In Amerika, Canada, Australië, Argentinië, Brazilië, etc., is dat al anders omdat zij daar al langer bezig zijn.

Ik snap het punt van het eerst 70% duurder maken en dan 70% goedkoper. Dan zou ik jullie toch willen vragen om de officiële prijslijst (de 100% lijst) van Soultone te willen vergelijken met de officiële prijslijst van de andere grote merken. Die lopen niet zo ver uit elkaar. Niemand betaalt de 100% prijs zodat elke aanbieder korting kan geven. Maar er zijn er maar weinig die 70% korting geven, denk ik zo.

Graag jullie mening.

Hoefnix

Vintage 22" kost endorserprijs 153,50 (ex BTW) dat is dan winkelprijs 511,50 (ex BTW) of 620 (inc BTW).
De masterwork 22" kost winkelprijs zo'n 300 euro (inc BTW), met 70% korting zou dat  90 euro (inc BTW) zijn.

Dus ja, ik vind het niet goedkoop.

Zou je de prijslijst met ons willen delen? Ben wel nieuwsgierig.

paQ

#30
aug 24, 2014, 22:06 Last Edit: aug 24, 2014, 22:47 by paQ
Naja dat is het dus...
Ik ken werkelijk geen enkel beginnend/klein/onbekend/zoveelste/OEM/Turk/Whatever cymbalmerk dat het aandurft een lijstprijs van 850 euro voor een 22 ride te vragen (sunburst) exclusief shipping en handling.

endorser prijslijst

Het is natuurlijk broekzak vestzak om te zeggen dat de BTW eraf kan voor een ZZP-er; dat is hier in de winkel niet anders natuurlijk, of dat je eigenlijk nergens de lijstprijs betaalt.

Al zou je in het gunstige geval 20% onder de lijstprijs als going betalen, maak je me niet wijs dat iemand in een winkel even 700 - 750 euro aftikt voor een ride, die niet Constantinople heet.


disclaimer: niet om een Constantinople te verdedigen in prijs, maar dat merk is er soort van altijd al geweest, heeft zich ruimschoots bewezen, support enz enz.  Heeft daarom ook daadwerkelijk een courante waarde



Nog een tweede punt. Ons endorsement is geen businessmodel. Wij hebben, net als alle andere merken, endorsers om ons merk te promoten en de naam groter te maken, niet om daar omzet uit te halen. De omzet komt uiteindelijk uit de winkels.

Als je het zo doet, zal er geen winkelier zijn die soultone op voorraad gaat nemen lijkt me...
Daarbij brengt Soultone al jaaaaaaren zo zijn bekkens aan de man. Dan is het als vanzelf een businessmodel. zeker met letterlijk honderden en honderden 'endorsees'.



Maar er zijn er maar weinig die 70% korting geven, denk ik zo.

Graag jullie mening.


Op een eerlijke prijs hoef je geen korting te geven.... just my $0.02

Jeroen van Delft

Dank je Hoefnix en paQ voor jullie reactie. Hier de mijne:


Vintage 22" kost endorserprijs 153,50 (ex BTW) dat is dan winkelprijs 511,50 (ex BTW) of 620 (inc BTW).
De masterwork 22" kost winkelprijs zo'n 300 euro (inc BTW), met 70% korting zou dat  90 euro (inc BTW) zijn.


Je vergeet dat een 300 winkelprijs al met korting is. Zoals ik al zei betaalt niemand deze officiële prijzen. Dit is een raar gegeven maar dit wordt gebezigd in de hele muziekinstrumentenindustrie, waarom precies weet ik niet. Het is feitelijk meer een rekeneenheid waarvan dingen zoals kortingen worden afgeleid. De prijs in de winkel wordt bepaald door de winkelier en niet door de fabrikant.

Citaat
Ik ken werkelijk geen enkel beginnend/klein/onbekend/zoveelste/OEM/Turk/Whatever cymbalmerk dat het aandurft een lijstprijs van 850 euro voor een 22 ride te vragen (sunburst) exclusief shipping en handling.


Alhoewel Soultone in Europa nog relatief onbekend is, is Soultone is noch een klein, noch een onbekend merk. Het probeert zich te laten zien als een concurrent voor de grote namenmerken en met succes. In Amerika, Canada, Australië, Argentinië, Brazilië, etc. is het het best verkopende merk na de grote vier. Over de hele wereld is het nummer zes, na de grote vier en Wuhan, wat in China erg groot is.

Citaat
Al zou je in het gunstige geval 20% onder de lijstprijs als going betalen, maak je me niet wijs dat iemand in een winkel even 700 - 750 euro aftikt voor een ride, die niet Constantinople heet.


Ik geloof dat er weinig mensen zijn die dat überhaupt zouden betalen voor een bekken, klassieker of niet. Ook 20% onder de list price is niet realistisch, daar zijn alle list prices veel te hoog voor.

Citaat
Daarbij brengt Soultone al jaaaaaaren zo zijn bekkens aan de man.


Dat jaaaaaaaren wil ik wel wat nuanceren. Het merk bestaat pas sinds 2003 en pas sinds 2007 onder de naam Soultone. Zeven jaar dus.

Citaat
Op een eerlijke prijs hoef je geen korting te geven


Elk merk geeft korting op zijn list price, dus dit argument klopt niet. Interessanter is de vraag wat een eerlijke prijs is voor een bekken. De 700-750 voor de Constantinopel? De 300 voor de Masterwork? De 153,50 voor de Soultone? Ik ben wel benieuwd wat jullie daar over vinden, het is een vraag die ook mij regelmatig bezighoudt.

Paintpro


Beste Timmie en Hans, bedankt voor jullie reacties.

Ik zou graag het voorbeeldsetje uit een eerder bericht nog eens voor jullie willen voorrekenen en dan graag jullie mening horen.

Vintage 22" crash-ride  153,50
Vintage 18" crash-ride  117,27
Vintage Old School 14" hihats  142,52

Kale endorserprijs totaal 413,29. +21% btw (86,79) + shipping & handling (36,50) = 536,58.

De meeste van onze endorsers zijn ZZP-ers zijn en betalen daarom geen btw over hun aangekochte bekkens. De hele set kost dan nog maar 449,79. Is dit veel, is dit weinig? Graag hoor ik jullie mening. 
De 22" crash-ride kost dan 153,50 + (36,50 : 3 =) 12,16 = 165,66. Dat vind ik een schappelijke prijs in vergelijking met de winkelprijzen van de vier grote merken voor een vergelijkbare a-segment crash-ride.

Nog een tweede punt. Ons endorsement is geen businessmodel. Wij hebben, net als alle andere merken, endorsers om ons merk te promoten en de naam groter te maken, niet om daar omzet uit te halen. De omzet komt uiteindelijk uit de winkels. Maar zover zijn we helaas nog niet, door de economische omstandigheden zijn we in de Benelux met de endorsers begonnen. In Amerika, Canada, Australië, Argentinië, Brazilië, etc., is dat al anders omdat zij daar al langer bezig zijn.

Ik snap het punt van het eerst 70% duurder maken en dan 70% goedkoper. Dan zou ik jullie toch willen vragen om de officiële prijslijst (de 100% lijst) van Soultone te willen vergelijken met de officiële prijslijst van de andere grote merken. Die lopen niet zo ver uit elkaar. Niemand betaalt de 100% prijs zodat elke aanbieder korting kan geven. Maar er zijn er maar weinig die 70% korting geven, denk ik zo.

Graag jullie mening.


Een paar gedachtes:

De meeste endorsers zijn zzp'er dus betalen geen btw - Volgens mij, betaal je ook als zzp'er btw, je mag het alleen verrekenen.

Gedachtes over prijs: Soultone is (in NL) geen A-Merk. Het vergelijken met de prijslijsten van A-Merken mag natuurlijk, maar daar betaal je ook een stuk voor de naam, dat stuk zou er bij Soultone nog niet bij hoeven zitten. Schappelijke prijzen voor B-20 lijkt me op zich wel. Hoe klinken en hoe lang gaan ze mee?

Het hebben van endorsers, net als alle andere merken: Zijn die endorsers niet allemaal voltijd bezig met hun muziek? Op de Soultone lijst staan toch wat meer...part-time muzikanten...is dat een bewuste strategie?

Ten slotte, hoe zit het dan met inkoop voor de winkels? Als iedereen een endorsement kan krijgen met 70% korting, kopen ze dan onder de inkoopprijs voor een winkel? Of zou een winkel ook nog Soultone in kunnen kopen en competief kunnen zijn met het endorser beleid?

Paintpro

Ooh, ik las later nog iets anders wat mijn aandacht trok! De ranglijst van merken op basis van verkoop.
Waar kan ik die vinden en waarop is deze gebaseerd? Op aantal verkochte units? Op omzet? Op winst? Op een andere term?

paQ




Dat jaaaaaaaren wil ik wel wat nuanceren. Het merk bestaat pas sinds 2003 en pas sinds 2007 onder de naam Soultone. Zeven jaar dus.

Je bent wat selectief met quoten ;)

Als het dus al 7 jaar zo gaat dan kun je toch onmogelijk verdedigen dat deze verkoopwijze NIET het verdienmodel is voor Soultone?  In welke winkels in NL zijn ze dan te krijgen?
Met duizelingwekkende aantallen 'endorsees' vind ik het maar moeilijk te geloven dat er een andere distributiewijze wordt nagestreefd.

Citaat

Elk merk geeft korting op zijn list price, dus dit argument klopt niet. Interessanter is de vraag wat een eerlijke prijs is voor een bekken. De 700-750 voor de Constantinopel? De 300 voor de Masterwork? De 153,50 voor de Soultone? Ik ben wel benieuwd wat jullie daar over vinden, het is een vraag die ook mij regelmatig bezighoudt.


Wat jullie voor een bekken rekenen moeten jullie natuurlijk helemaal zelf weten. Ik probeer alleen te zeggen dat 70% korting (of 60% via de grote webkanalen) op een gefingeerde lijstprijs natuurlijk volstrekt ridicuul is. Het is net alsof je daarmee mikt op die mensen die kijken naar kortingspercentages, endorsements, deals en denken er een soort status aan te kunnen ontlenen.... oh wacht....  8)7 .... daar is het verdienmodel weer. Je adverteert er zelfs mee!

Op de lange termijn zal het structureel geven van korting leiden tot prijsdaling, die je dan zelf hebt ingezet. De economen zullen het vast prima kunnen uitleggen hoor, maar ik zou niet zo zeer kijken naar wat 'de anderen' doen. Je hoeft het heus niet te negeren, maar wees integer naar je zelf, en daarmee ook je klant.

Hans


Interessanter is de vraag wat een eerlijke prijs is voor een bekken. De 700-750 voor de Constantinopel? De 300 voor de Masterwork? De 153,50 voor de Soultone? Ik ben wel benieuwd wat jullie daar over vinden, het is een vraag die ook mij regelmatig bezighoudt.


Spijker op de kop vraag voor mij. Waarom dan niet gewoon 153,50 voor dat bekken, maar een argwaan wekkende omweg via een dubieus endorsement ?

paQ

200,44  ;)


Robert-Jan

#37
aug 25, 2014, 11:02 Last Edit: aug 25, 2014, 11:09 by Robert-Jan


Elk merk geeft korting op zijn list price, dus dit argument klopt niet. Interessanter is de vraag wat een eerlijke prijs is voor een bekken. De 700-750 voor de Constantinopel? De 300 voor de Masterwork? De 153,50 voor de Soultone? Ik ben wel benieuwd wat jullie daar over vinden, het is een vraag die ook mij regelmatig bezighoudt.


Ja ieder merk geeft kortig op zn listprice. Het punt wat hier speelt is de hoge listprijs van soultone. Ik zie zo snel op de zildjian prijslijst dat qua bekkens de constantinople hihat €639,- de hoogste is..http://hoshinobenelux.eu/prijslijst/zildjian-pricelist-2014/
Op de masterwork lijst staat de Verve hihat met €493,- als bruto advies bovenaan..
http://www.soundservice.de/en-gb/drums-percussion/masterwork/verve-series/index.html
Vreemd genoeg staat er een ride van €702,- (ex btw! €850 incl ) van soultone bovenaan..


En jij noemt nu de endorserprijs van je bekken in vergelijk met de winkeprijs van de ander..of krijgt toch iedereen die prijs?
Als je dat lukt voor die prijs in de winkel..dan heb je een kans. Je hebt namelijk een prachtig product, die bekkens zijn goed, alleen het verhaal erom heen rammelt.

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Thijs

#38
aug 25, 2014, 11:40 Last Edit: aug 25, 2014, 11:44 by Thijs
De vraag is dus eigenlijk of Soultone met winkelprijzen kan concurreren tegen de winkelprijzen van masterwork.

Als dit niet kan, dan zul je een ander businessmodel moeten verzinnen...

Dan is het daarna aan de klant om wel of geen soultone bekkens te kopen.

NathanR



Alhoewel Soultone in Europa nog relatief onbekend is, is Soultone is noch een klein, noch een onbekend merk. Het probeert zich te laten zien als een concurrent voor de grote namenmerken en met succes. In Amerika, Canada, Australië, Argentinië, Brazilië, etc. is het het best verkopende merk na de grote vier. Over de hele wereld is het nummer zes, na de grote vier en Wuhan, wat in China erg groot is.



Maar komt dit omdat de kwaliteit/sound van de bekkens zo goed is, of omdat men voor zo weinig geld bekkens kunnen kopen en er vervolgens ook de naam 'endorsement' aan mogen plakken. Voor jeugd van 12-18 jaar klinkt zoiets natuurlijk behoorlijk aantrekkelijk. Laat ik het op mijzelf betrekken, als ik zo'n advertentie op Marktplaats van jullie was tegen gekomen toen ik 13 was (en dat is nu 5 jaar terug) dan zou het heel goed kunnen zijn geweest dat ik er op gereageerd had en wellicht wat had gekocht. Heb je me dan zo goed overtuigd hoe goed de bekkens zijn? Nee, je zal dan vooral ingespeeld hebben op het feit dat ik een endorsement en goedkoop goede bekkens kon krijgen.

Drummers van die leeftijd kijken naar hun drumhelden en zien dat zij een endorsement hebben, zien vervolgens jullie advertentie en denken hey ik kan dus zo gemakkelijk ook een endorsement hebben.

Zijn en jullie termen als '70% korting' en 'endorsement' niet gewoon een marketingstrategie om in te spelen op de behoeftes? En dus ook het verdienmodel zoals PaQ aangeeft, want er wordt actief mee geadverteerd.

baszuidwijk


Elk merk geeft korting op zijn list price, dus dit argument klopt niet. Interessanter is de vraag wat een eerlijke prijs is voor een bekken. De 700-750 voor de Constantinopel? De 300 voor de Masterwork? De 153,50 voor de Soultone? Ik ben wel benieuwd wat jullie daar over vinden, het is een vraag die ook mij regelmatig bezighoudt.


Beste Jeroen, het lijkt erop dat weinig mensen hier overtuigd zijn van het endorsement programma. Het lijkt er ook op dat de kwaliteit van de bekkens weinig tot geen rol speelt; wel de prijs-kwaliteit-verhouding.

Wellicht ligt er een schone taak voor jou als importeur om bij Soultone helder te krijgen dat de endorsement-strategie niet aansluit bij de wijze waarop we in de Nederlandse markt willen werken. Als de distributie via muziekwinkels nog niet lijkt te lukken, waarom dan bijvoorbeeld niet een webshop in combinatie met het testcenter dat je al hebt? Als je de bekkens normaal prijst (dus inclusief de 70% zogenaamde korting), dan kun je ongetwijfeld rekenen op klandizie van een groeiende groep tevreden drummers. Zo verdienen jij en Soultone geld, hebben de Nederlandse drummers mooie bekkens voor een eerlijke prijs en kunnen we het endorsement-gedoe achterwege laten  :)

dunDaan


Beste Jeroen, het lijkt erop dat weinig mensen hier overtuigd zijn van het endorsement programma. Het lijkt er ook op dat de kwaliteit van de bekkens weinig tot geen rol speelt; wel de prijs-kwaliteit-verhouding.

Wellicht ligt er een schone taak voor jou als importeur om bij Soultone helder te krijgen dat de endorsement-strategie niet aansluit bij de wijze waarop we in de Nederlandse markt willen werken. Als de distributie via muziekwinkels nog niet lijkt te lukken, waarom dan bijvoorbeeld niet een webshop in combinatie met het testcenter dat je al hebt? Als je de bekkens normaal prijst (dus inclusief de 70% zogenaamde korting), dan kun je ongetwijfeld rekenen op klandizie van een groeiende groep tevreden drummers. Zo verdienen jij en Soultone geld, hebben de Nederlandse drummers mooie bekkens voor een eerlijke prijs en kunnen we het endorsement-gedoe achterwege laten  :)

Bingo  :Y
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Jeroen van Delft

#42
aug 25, 2014, 15:22 Last Edit: aug 25, 2014, 15:26 by Jeroen van Delft
Beste allemaal, bedankt voor jullie levendige en betrokken reacties!

Citaat
Gedachtes over prijs: Soultone is (in NL) geen A-Merk. Het vergelijken met de prijslijsten van A-Merken mag natuurlijk, maar daar betaal je ook een stuk voor de naam, dat stuk zou er bij Soultone nog niet bij hoeven zitten. Schappelijke prijzen voor B-20 lijkt me op zich wel. Hoe klinken en hoe lang gaan ze mee?


Soultone is een A-merk in kwaliteit, nog niet in bekendheid. Ze klinken fantastisch :). Hoe lang ze meegaan hangt erg af van de speelwijze. Natuurlijk hebben we een gelimiteerde fabrieksgarantie, als er al bekkens breken worden ze bijna altijd kostenloos vervangen.

Citaat
Het hebben van endorsers, net als alle andere merken: Zijn die endorsers niet allemaal voltijd bezig met hun muziek? Op de Soultone lijst staan toch wat meer...part-time muzikanten...is dat een bewuste strategie?


Niet alle endorsers zijn voltijds muzikanten. Juist zij die nog niet van hun muzikantschap kunnen leven hebben ondersteuning nodig om wel op dat punt te komen. Het "hard aan de weg timmeren" is dan ook een groot criterium bij endorsementaanvragen. Het endorsement is dan ook voor iedereen hetzelfde, of hij nou met Mariah Carrey toert of met zijn band in het festivalcircuit probeert te komen.

Citaat
Ten slotte, hoe zit het dan met inkoop voor de winkels? Als iedereen een endorsement kan krijgen met 70% korting, kopen ze dan onder de inkoopprijs voor een winkel? Of zou een winkel ook nog Soultone in kunnen kopen en competief kunnen zijn met het endorser beleid?


Ik hoop dat je begrijpt dat ik hier uit businessoverwegingen niet op kan reageren. Dan zou ik winkeliers geweld aandoen.

Citaat
Ooh, ik las later nog iets anders wat mijn aandacht trok! De ranglijst van merken op basis van verkoop.
Waar kan ik die vinden en waarop is deze gebaseerd? Op aantal verkochte units? Op omzet? Op winst? Op een andere term?


Deze is gebaseerd op aantal verkochte units. Deze cijfers zijn terug te vinden in de jaarverslagen en bedrijfsresultaatcijfers van de verschillende bedrijven.

Citaat
Als het dus al 7 jaar zo gaat dan kun je toch onmogelijk verdedigen dat deze verkoopwijze NIET het verdienmodel is voor Soultone?  In welke winkels in NL zijn ze dan te krijgen?
Met duizelingwekkende aantallen 'endorsees' vind ik het maar moeilijk te geloven dat er een andere distributiewijze wordt nagestreefd.


Ik snap volledig dat dit de indruk is die gewekt wordt. Het is echter niet Soultone's doel om zoveel mogelijk endorsers te krijgen maar om in zoveel mogelijk winkels te liggen. De weg daarnaartoe blijkt in Europa uiterst lastig. In andere delen van de wereld is dat anders.

Citaat
Wat jullie voor een bekken rekenen moeten jullie natuurlijk helemaal zelf weten. Ik probeer alleen te zeggen dat 70% korting (of 60% via de grote webkanalen) op een gefingeerde lijstprijs natuurlijk volstrekt ridicuul is. Het is net alsof je daarmee mikt op die mensen die kijken naar kortingspercentages, endorsements, deals en denken er een soort status aan te kunnen ontlenen.... oh wacht....  8)7 .... daar is het verdienmodel weer. Je adverteert er zelfs mee!


Waarom reken je Soultone aan wat elk merk doet? Elke list price lijst is toch ongenadig hoog? Elke drummer verleent toch status aan een endorsementdeal? Ik adverteer met ons endorsement om daarmee drummers bekend te maken met Soultone en ze te wijzen op de voordelen van het merk, waaronder het endorsement. Maar nogmaals verre van iedereen die zich aanmeldt voor het endorsement wordt aangenomen. Ook alle afwijzingen zie ik bij mij voorbij komen.

Citaat
Op de lange termijn zal het structureel geven van korting leiden tot prijsdaling, die je dan zelf hebt ingezet. De economen zullen het vast prima kunnen uitleggen hoor, maar ik zou niet zo zeer kijken naar wat 'de anderen' doen. Je hoeft het heus niet te negeren, maar wees integer naar je zelf, en daarmee ook je klant.


Ik vind dat ik een heel helder en consistent verhaal vertel, en dus uitmate integer ben omdat ik zowel in sta voor de kwaliteit van de producten en de service, alsmede nergens valse verwachtingen wek. Vergeet niet dat dit 'structureel' geven van korting alleen maar geldt voor onze endorsements, nergens anders.

Citaat
Spijker op de kop vraag voor mij. Waarom dan niet gewoon 153,50 voor dat bekken, maar een argwaan wekkende omweg via een dubieus endorsement ?


Onze endorsements zijn helemaal niet dubieus en rammelen ook niet, alles is open en transparant gepubliceerd. De meeste drummers die het endorsement aanvragen gaan eerst via mij. Ze komen bij mij kijken in mijn drumstudio en nemen vaak ook bekkens mee om ze thuis of op het podium zelf uit te proberen. De drummers die kiezen voor het endorsement doen dat omdat ze graag willen spelen met onze bekkens, niet om een korting te krijgen. Dat weet ik omdat ik ze allemaal ken en de meeste face to face heb gesproken. Ik vind het belangrijk hen te kennen en ook dat ze mij kennen, dat ze weten bij wie ze terecht kunnen als er iets is. Er zijn drummers die uiteindelijk toch afhaken omdat ze zich pas later realiseren dat ze voor de bekkens moeten betalen. Zij kloppen dan aan bij andere Turkse merken waar ze hun bekkenset gratis krijgen. Dat is hun goed recht maar dit zijn ook lang niet allemaal voltijds professionals.

Citaat
De vraag is dus eigenlijk of Soultone met winkelprijzen kan concurreren tegen de winkelprijzen van masterwork.

Als dit niet kan, dan zul je een ander businessmodel moeten verzinnen...

Dan is het daarna aan de klant om wel of geen soultone bekkens te kopen.


Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik geloof overigens wel dat Soultone in kwaliteit kan concurreren met alle merken, niet alleen Masterwork.

Citaat
Maar komt dit omdat de kwaliteit/sound van de bekkens zo goed is, of omdat men voor zo weinig geld bekkens kunnen kopen en er vervolgens ook de naam 'endorsement' aan mogen plakken. Voor jeugd van 12-18 jaar klinkt zoiets natuurlijk behoorlijk aantrekkelijk. Laat ik het op mijzelf betrekken, als ik zo'n advertentie op Marktplaats van jullie was tegen gekomen toen ik 13 was (en dat is nu 5 jaar terug) dan zou het heel goed kunnen zijn geweest dat ik er op gereageerd had en wellicht wat had gekocht. Heb je me dan zo goed overtuigd hoe goed de bekkens zijn? Nee, je zal dan vooral ingespeeld hebben op het feit dat ik een endorsement en goedkoop goede bekkens kon krijgen.


Als de kwaliteit van de bekkens niet goed zou zijn zouden er niet zoveel drummers mee willen spelen, ook ondanks dat ze voor hun endorsementbekkens moeten betalen. Van de 51 endorsers op dit moment in de Benelux is niemand onder de 18. 90% hiervan is eerst in mijn drumstudio geweest waar ze zelf hebben kunnen kijken naar de kwaliteit.

Citaat
Beste Jeroen, het lijkt erop dat weinig mensen hier overtuigd zijn van het endorsement programma. Het lijkt er ook op dat de kwaliteit van de bekkens weinig tot geen rol speelt; wel de prijs-kwaliteit-verhouding.


Dit ben ik niet met je eens, zie reactie op de vorige quote. Onze endorsers kiezen wel degelijk voor de kwaliteit. De deal is een mooie bijkomstigheid. Als het zo zou zijn zoals je zegt, dan waren er nu al drie keer zoveel Soultone endorsers geweest.

Citaat
Wellicht ligt er een schone taak voor jou als importeur om bij Soultone helder te krijgen dat de endorsement-strategie niet aansluit bij de wijze waarop we in de Nederlandse markt willen werken. Als de distributie via muziekwinkels nog niet lijkt te lukken, waarom dan bijvoorbeeld niet een webshop in combinatie met het testcenter dat je al hebt? Als je de bekkens normaal prijst (dus inclusief de 70% zogenaamde korting), dan kun je ongetwijfeld rekenen op klandizie van een groeiende groep tevreden drummers. Zo verdienen jij en Soultone geld, hebben de Nederlandse drummers mooie bekkens voor een eerlijke prijs en kunnen we het endorsement-gedoe achterwege laten  :)


Wie bepaalt er precies hoe we in de Nederlandse markt willen werken? Jij? Ik? Soultone? De muziekwinkels? Onzin. Alleen de klant bepaalt uiteindelijk wat werkt en wat niet werkt. Vergeet ook niet dat mijn bedrijf een groothandel is. Ik kan geen webshop oprichten, dan zou ik concurent zijn van mijn eigen winkelier-klanten.

Soultone doet de dingen anders dan anderen en dat is onwennig. We bieden een machtig product tegen een goede prijs, we zijn bereikbaar als men ons nodig heeft en we hebben een eigen bedrijfs- en endorsementfilosofie die geboren is uit ervaring en niet uit winstbejag. Al deze dingen maken dat we nu al een groeiende kring aan drummers hebben die tevreden met Soultone spelen, die (in ieder geval als endorser) mooie bekkens voor een eerlijke prijs krijgen. Het geld moet verdiend worden omdat de bekkens en de service goed zijn, omdat mensen graag met Soultone willen spelen, niet omdat de prijs goed is. Ik ben er van overtuigd dat dat uiteindelijk zal gaan gebeuren.

Heren en dames, ik lees tussen de regels door dat er een aantal van jullie is die nog geen ervaring hebben met Soultone bekkens. Ik nodig jullie daarom van harte uit om bij mij langs te komen in Zaandam en ze eens geheel vrijblijvend te proberen. Mijn nummer is 06-19792112 en staat open voor afspraken.

NathanR

Ik moet wel eerst zeggen, heb respect er voor dat je je gewoon mengt in de discussie en rustig antwoord geeft.  :Y

Citaat
Als de kwaliteit van de bekkens niet goed zou zijn zouden er niet zoveel drummers mee willen spelen


Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Er spelen ook veel drummers op bekkens van bijvoorbeeld Stagg en dat is echt niet omdat die zo goed zijn.
Ik denk dat ik een mening over of iets goed is of niet behoorlijk gestuurd wordt door de prijs die betaald is/wordt. Koop ik ergens bijvoorbeeld een Pearl Export voor 100 euro, ja dan zou ik zeggen het is een goede kit. Maar moet ik er elders 2500 euro voor betalen, dan zou ik het voor dat geld geen goede kit vinden.




stefan

Ik heb even getwijfeld, maar vind toch dat het moet worden gezegd:
Jeroen, een diepe buiging van mij voor de manier waarop je hier antwoord geeft en blijft geven op de vragen, onduidelijkheden en op/aanmerkingen van de mede-forummers.

Respect!
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Jeroen van Delft

Heren, dank voor jullie waardering, ik doe het graag.

Citaat
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Er spelen ook veel drummers op bekkens van bijvoorbeeld Stagg en dat is echt niet omdat die zo goed zijn.
Ik denk dat ik een mening over of iets goed is of niet behoorlijk gestuurd wordt door de prijs die betaald is/wordt. Koop ik ergens bijvoorbeeld een Pearl Export voor 100 euro, ja dan zou ik zeggen het is een goede kit. Maar moet ik er elders 2500 euro voor betalen, dan zou ik het voor dat geld geen goede kit vinden.


Ik geloof dat je gelijk hebt, NathanReinds. Ik had het slechts over de drummers die over de streep worden getrokken door Soultone's kwaliteiten.

baszuidwijk

#46
aug 25, 2014, 18:20 Last Edit: aug 25, 2014, 18:21 by baszuidwijk

Dit ben ik niet met je eens, zie reactie op de vorige quote. Onze endorsers kiezen wel degelijk voor de kwaliteit. De deal is een mooie bijkomstigheid. Als het zo zou zijn zoals je zegt, dan waren er nu al drie keer zoveel Soultone endorsers geweest.


Ik bedoelde niet te zeggen dat de kwaliteit geen overweging is om voor Soultone te kiezen. Meer dat de kwaliteit van Soultone bekkens hier niet ter discussie staat.


Wie bepaalt er precies hoe we in de Nederlandse markt willen werken? Jij? Ik? Soultone? De muziekwinkels? Onzin. Alleen de klant bepaalt uiteindelijk wat werkt en wat niet werkt. Vergeet ook niet dat mijn bedrijf een groothandel is. Ik kan geen webshop oprichten, dan zou ik concurent zijn van mijn eigen winkelier-klanten.


Gezien de reacties hier op het forum over de prijs en de korting en de drumkwaliteiten van de endorsers, zou ik zeggen dat wij - of beter, laat ik het bij mezelf houden, ik - niet overtuigd ben van het endorsement-programma als middel om de Nederlandse markt te bestormen. Nu heb ik in het verleden ook behoorlijk wat ervaring opgedaan waar het de import en distributie van niche-producten betreft. Zeker in het opbouwen van een lokale markt moet je als importeur in het begin toch vaak een dubbelrol pakken wanneer de detailhandel niet direct in de rij staat om jouw producten af te nemen. Dat betekent investeren in een webshop, dealer-netwerk (consignatie) e.d.

PS: Overigens waardeer ik je openheid en betrokkenheid in deze discussie ook bijzonder.

Jeroen van Delft

Citaat
Gezien de reacties hier op het forum over de prijs en de korting en de drumkwaliteiten van de endorsers, zou ik zeggen dat wij - of beter, laat ik het bij mezelf houden, ik - niet overtuigd ben van het endorsement-programma als middel om de Nederlandse markt te bestormen. Nu heb ik in het verleden ook behoorlijk wat ervaring opgedaan waar het de import en distributie van niche-producten betreft. Zeker in het opbouwen van een lokale markt moet je als importeur in het begin toch vaak een dubbelrol pakken wanneer de detailhandel niet direct in de rij staat om jouw producten af te nemen. Dat betekent investeren in een webshop, dealer-netwerk (consignatie) e.d.


Het is ook niet eenvoudig een verzadigde markt te veroveren. Ik wil ook graag dat jullie begrijpen dat dit een model is wat internationaal gekozen is en niet door mij persoonlijk, hoewel ik er wel achtersta. Dat wil niet zeggen dat die strategie niet kan veranderen, dat zal gebeuren als de omstandigheden daar aanleiding toe geven. Ik ben het eens met de dubbelrol, zo voel ik dat ook vaak. Een webshop kan echter niet, over consignatie zijn met de Europese dealers wel afspraken gemaakt. In Noord- en Zuid-Amerika hebben ze daar juist tegen gestemd. Er is nog genoeg werk te doen!

Robert-Jan

Goed Jeroen, je hebt een hele uitleg gegeven dank daarvoor. Ik denk er anders over hoe je de bekkens in de markt zou moeten zetten zeker ook met mijn ervaringen met masterwork ( en buzin en dus ook soultone) maar goed .. Mijn vraag als laatste is dan.. Wat kost een bekken dan voor een niet endorser? Is daar een percentage voor aan de hand van de Adviesprijs?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drums97

Eigenlijk ben ik het met heel veel argumenten van Jeroen eens, gezien het een "relatief" nieuw merk is in de Europese markt, in een verzadigde markt, is het verdomd lastig om deze open te breken.

De inzet van endorsers vind ik wel een goede zet, daar je daar bereik en "merk" ambassadeurs mee kweekt, die als "relatief" onafhankelijke partij Soultone aan zullen prijzen. Hierdoor zal een potentiele gebruiker, zien/horen en indien mogelijk kunnen ervaren hoe de kwaliteit en geluidseigenschappen van de bekkens zijn.

Daarnaast is het vaak zo, als je via de reguliere kanalen, zoals muziekwinkels, je product aan de man probeert te slijten, kom je in een wirwar van meestal alle merken terecht, waarbij de wederverkopende partij inspeelt op de behoefte van de klant, waarbij geld "vaak" een doorslaggevende factor is of als de winkel ergens de beste condities heeft, dit merk eerst aan zal prijzen.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Omhoog