Soultone Cymbal Endorsement -> TOP !

Gestart door maartnn3293, aug 22, 2014, 23:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

maartnn3293

aug 22, 2014, 23:26 Last Edit: aug 23, 2014, 01:22 by maartnn3293
Hallo allemaal,

Sinds enkele maanden ben ik endorser voor het Amerikaanse cymbalenbedrijf, genaamd Soultone Cymbals. Zij bieden een heel mooie actie voor al hun endorsers, nl. dat je al hun cymbalen aan 70% korting kunt kopen. Als je eenmalig een 'fee' van 50 dollar betaalt, staat ook op elke cymbaal die je bij hun koopt je naam of je zelf ontworpen logo.

De service bij Soultone Cymbals is ook zeer goed. Je krijgt meestal de dag zelf nog een reactie op je e-mails, en ik heb reeds verschillende bestellingen gedaan, die ik altijd binnen de 5 werkdagen ontvangen heb. En dit terwijl de cymbalen uit Amerika komen.

Overigens ben ik ook nog zéér tevreden van de klank van de cymbalen. Mijn volledige set is van de Soultone Extreme Series, en ik vind ze geweldig. Hier een link waar je kan horen hoe deze klinken:
https://www.youtube.com/watch?v=k4viY0x0Pc4

Interesse? Via deze link kan je je Endorsement Application invullen.
http://www.soultonecymbals.com/content/endorsement-application
Zeker een aanrader om je kans te wagen!

Hammar

Hè eindelijk.....

paQ

#2
aug 23, 2014, 09:16 Last Edit: aug 23, 2014, 09:21 by paQ
Ja.... 70% korting op je ride van 650 euro.... Ongezien en niet gehoord.
Dat wil toch iedereen!

Hans

http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=3017.msg56824#msg56824

Heb daar ooit al eens mijn mening over gegeven ;) just my 2 cents.

Robert-Jan

Eens kijken dan.. Stel ik neem een 22 crahsride uit de vintage serie,
Even zoeken die heeft een listprice van $799,-.. Nah weet je wat als ik dan toch 'endorser' ben dan wil ik een hele set..En een 18 crashride erbij dan $638.. En een hihat ..een vintage old school..de naam klinkt kicken dus dan neem ik die..(geen idee hoe t klinkt natuurlijk) $649,-
Maakt $2049.. So hee das aan de prijs..maaarrrrrr ik ben 'endorser' *O* dus 70% $614.. Verzendkosten invoerrechten..$900, - in huis. Gloednieuwe nog nooit gehoorde en dus hopelijk goed klinkende bekkens.

Bij thomann kost een setje masterwork jazzmasters €830,- .. Bij Piet Klaasen waarschijnlijk ook..en dan kan ik gaan uitzoeken, zelf kiezen enzo..


Enfin,..'endorsement'..echt niet.. Dit heet  gewoon een verkoop truc.

Ps..wat lijken die soultone vintage en de masterwork jazzmaster op elkaar hè
En ze hebben ook een custom serie bij soultone? Na ja zeg..wat een toeval.


www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar

Whoehaha!

musiqman

Turkije -> America -> Nederland? Mag wat kosten...

stefan

Zo staat er ook een filmpje op YouTube van Stephen Taylor die met Soultone cymbals speelde en het geheel volkomen afkraakt en afzeikt. Want de service schijnt voor aankoop erg goed te zijn, maar erna nogal slecht.

Ik zou ook niet weten waarom je zonodig endorsen zou willen zijn van dat merk? Als het jou geluid is is dat prima, maar hoe weet je dat als die cymbals uit Amerika (?) komen?
Ik neem aan dat wanneer je op zo'n nivo speelt dat een merk het nodig vind jou te endorsen, je een enorme waarde hecht aan een eigen en goed geluid. Hetgeen ik onmogelijk acht met via internet bestelde handgemaakte (?) cymbals..
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!


stefan

Wat wil je daarmee zeggen RJ? :-)
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

djska

Zeker geen reclame voor die bekkens. Hele hoge prijzen, maar als dan elke 1 jaar spelende drummer (maarten niet aan jouw gericht, maar puur kijkend naar deze filmpjes) een 'endorsement' deal kan krijgen, met zoveel korting, dan zou ik me als 'normale' klant flink genaaid voelen.
Ook een lekkere manier om die bekkens te versturen, een stapeltje zo los in een doos.

Technobeat

Ook een lekkere manier om die bekkens te versturen, een stapeltje zo los in een doos.



Maar je krijgt er wel mooi zo`n toffe kikken Soultone T-shirt bij :+ .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

professorroel

Al met al, verkooptruc of niet:
Ik vind het hele toffe bekkens! Soultone zou ervoor moeten zorgen dat ze net als ''de grote namen'' gewoon in de bekende muziekwinkels komen te liggen! Meytal Cohen, knappe vrouwelijke drumster (waar ze vooral haar views mee krijgt, denk ik) heeft ook een tijdje endorsement van ze gehad. Inderdaad, met logootje enzeau. Misschien hebben ze een beetje een verkeerde aanpak, maar nogmaals: Mooie bekkens!

Hoefnix

Haha, ja een soultone endorsement hoef ik niet. Dan wordt misschien vergeleken met die houthakkers uit de door RJ gepostte filmpjes :(

Robert-Jan


Al met al, verkooptruc of niet:
Ik vind het hele toffe bekkens! Soultone zou ervoor moeten zorgen dat ze net als ''de grote namen'' gewoon in de bekende muziekwinkels komen te liggen!


Ja, maar dat is nou juist het probleem..er zijn zoveel verschillende merken qua Turkse bekkens dat ik me kan voorstellen dat een winkelier er ook moe van wordt. Het wil nog wel eens wisselen qua importeurschap, of ze krijgen daar weer ruzie en voila weer twee nieuwe merken..als winkelier is het vaak handiger om met de bekendere merken in zee te gaan.
En omdat het dus moeilijk is om in de winkel te komen moeten ze een andere strategie verzinnen..en dat is dus bijv dit endorsement verhaal.

Citaat
. Misschien hebben ze een beetje een verkeerde aanpak, maar nogmaals: Mooie bekkens!


Dat zeker. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Anserini


Al met al, verkooptruc of niet:
Ik vind het hele toffe bekkens! Soultone zou ervoor moeten zorgen dat ze net als ''de grote namen'' gewoon in de bekende muziekwinkels komen te liggen! Meytal Cohen, knappe vrouwelijke drumster (waar ze vooral haar views mee krijgt, denk ik) heeft ook een tijdje endorsement van ze gehad. Inderdaad, met logootje enzeau. Misschien hebben ze een beetje een verkeerde aanpak, maar nogmaals: Mooie bekkens!
Van die Meytal denk ik dan ook weer dat ze om deze reden en om het logootje een endorsement had...

baszuidwijk

Toch sympathiek van 'maartnn3293' dat hij zijn allereerste bericht op dit forum besteedt aan het verblijden van iedereen met deze geweldige endorsement deal. Zou er nog een tweede bericht komen waarin hij zich aan iedereen voorstelt?  :+

Hammar

#17
aug 24, 2014, 12:15 Last Edit: aug 24, 2014, 12:17 by Hammar
https://www.facebook.com/maarten.warson.1?fref=nf
Dit zal 'm zijn, op facebook kwam ik 'm ook al tegen met z'n Soultone geblaat.

https://www.youtube.com/watch?v=k4viY0x0Pc4#t=72

Hoefnix

Denk het wel.. Die video ziet er indrukwekkend uit (met het geluid uit  :X).

stefan

Hoe zat dat ook alweer: "In dienst spelen van de muziek".. Zoiets was het toch?

Beetje overdone imo.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Hoefnix

Af en toe een klap op de juiste plek is me liever dan altijd een klap en soms op de juiste plek :)
Laten we teruggaan naar de Soultone cymbals.

Harre


Eens kijken dan.. Stel ik neem een 22 crahsride uit de vintage serie,
Even zoeken die heeft een listprice van $799,-.. Nah weet je wat als ik dan toch 'endorser' ben dan wil ik een hele set..En een 18 crashride erbij dan $638.. En een hihat ..een vintage old school..de naam klinkt kicken dus dan neem ik die..(geen idee hoe t klinkt natuurlijk) $649,-
Maakt $2049.. So hee das aan de prijs..maaarrrrrr ik ben 'endorser' *O* dus 70% $614.. Verzendkosten invoerrechten..$900, - in huis. Gloednieuwe nog nooit gehoorde en dus hopelijk goed klinkende bekkens.

Bij thomann kost een setje masterwork jazzmasters €830,- .. Bij Piet Klaasen waarschijnlijk ook..en dan kan ik gaan uitzoeken, zelf kiezen enzo..


Enfin,..'endorsement'..echt niet.. Dit heet  gewoon een verkoop truc.

Ps..wat lijken die soultone vintage en de masterwork jazzmaster op elkaar hè
En ze hebben ook een custom serie bij soultone? Na ja zeg..wat een toeval.

Precies raak en meer hoeft er niet over gezegd te worden, naar mijn idee.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Jeroen van Delft

#22
aug 24, 2014, 16:32 Last Edit: aug 24, 2014, 16:38 by Jeroen van Delft
Dag alle schrijvers in dit topic, ik wil me graag even voorstellen. Ik ben Jeroen van Delft en ik ben de vertegenwoordiger en importeur van Soultone Cymbals in de Benelux.

Ik zie dat er nogal wat vragen en onduidelijkheden bestaan over het Soultone endorserschap. Ik zal proberen een en ander wat te verduidelijken.

Het Soultone endorsement steekt anders in elkaar dan het endorsement van andere bedrijven. Dat heeft alles te maken met de ontstaansgeschiedenis van het bedrijf en de ervaringen van eigenaar Iki Levy. Toen hij nog een onbekende, beginnende drummer was moest hij in de winkel altijd de volle mep betalen voor zijn bekkens. Later, toen hij eenmaal een grote internationale naam was en geld te over had, werden hem door de grote merken alle bekkens gratis toegeschoven. Toen hij zijn eigen merk begon wilde hij dat graag anders doen. Hij wilde het juist ook voor drumstudenten en andere beginnende drummers mogelijk maken voor weinig geld goede bekkens te kunnen kopen.

Een grote voorwaarde hiervoor is dat drummers moeten aantonen dat zij zelf of met hun band hard aan de weg aan het timmeren zijn om vooruit te komen in de muziekbusiness. Dat is nog steeds het key point waar naar gekeken wordt bij endorsementaanvragen. Deze worden overigens allemaal in Amerika beoordeeld en niet door mij. En ik kan iedereen geruststellen, er worden ook veel drummers afgewezen voor het Soultone endorsement.

Ook lees ik dat het vreemd is dat Soultone niet in de Nederlandse winkels te vinden is. Laat ik een ding voorop stellen, dat zouden wij graag willen maar de winkeliers zijn tot nu toe terughoudend, en zeer begrijpelijk. Vergeet niet dat er in de laatste jaren een aantal winkels (ook grote) over de kop zijn gegaan vanwege de crisis, gewoonweg omdat er minder klanten zijn dan voorheen. Een investering in een nieuw merk kost een winkelier al snel een paar duizend euro, geld wat ze vaak nodig hebben om hun zaak overeind te houden. Als de vraag naar een merk groot is zullen ze daar zeker over nadenken, als de vraag nog klein is, zoals bij Soultone het geval is, dan kan dat veel langer duren.

Ik heb een drumstudio in Zaandam met ongeveer 40 Soultones erin. Ik nodig iedereen dan ook van harte uit om eens langs te komen om Soultone voor zichzelf te proberen. Of kom eens langs in onze stand op de Musikmesse in Frankfurt om ze te beluisteren.

Ik zou er nooit aan begonnen zijn als ik niet zou denken dat Soultone een fantastisch merk is met een goede service (voor en na) en fantastisch klinkende bekkens. Meer informatie kun je vinden op mijn site, www.soultonecymbals.nl, of de Amerikaanse site www.soultonecymbals.com. Daarnaast heeft Soultone een zeer uitgebreid YouTube-kanaal met een 250 filmpjes van drummers uit Amerika en daarbuiten die met hun eigen setup demo's spelen. Je kunt ze vinden op www.youtube.com/soultonecymbal01.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie op deze poging tot verduidelijking. Als jullie vragen en commentaar hoor ik graag.

timmie

#23
aug 24, 2014, 17:14 Last Edit: aug 24, 2014, 17:15 by timmie
Hoi Joeren, goed dat je van je laat horen. Hoor en wederhoor is fijn en het belangrijk ook de andere kant van het verhaal te horen.


Het Soultone endorsement steekt anders in elkaar dan het endorsement van andere bedrijven. Dat heeft alles te maken met de ontstaansgeschiedenis van het bedrijf en de ervaringen van eigenaar Iki Levy. Toen hij nog een onbekende, beginnende drummer was moest hij in de winkel altijd de volle mep betalen voor zijn bekkens. Later, toen hij eenmaal een grote internationale naam was en geld te over had, werden hem door de grote merken alle bekkens gratis toegeschoven. Toen hij zijn eigen merk begon wilde hij dat graag anders doen. Hij wilde het juist ook voor drumstudenten en andere beginnende drummers mogelijk maken voor weinig geld goede bekkens te kunnen kopen.

Het punt is volgens mij juist dat via de endorsementdeal ook gewoon het volle pond betaald wordt. Zie het rekenvoorbeeld van Robert-Jan. De prijzen zijn relatief hoog en na de endorser korting blijft er een meer marktconforme prijs over. Dus in my humble opinion slaagt Iki Levy toch niet helemaal in zijn loffelijke streven. De prijzen van de bekkens verschillen niet veel van andere merken.

Ik zou er nooit aan begonnen zijn als ik niet zou denken dat Soultone een fantastisch merk is met een goede service (voor en na) en fantastisch klinkende bekkens. Meer informatie kun je vinden op mijn site, www.soultonecymbals.nl, of de Amerikaanse site www.soultonecymbals.com. Daarnaast heeft Soultone een zeer uitgebreid YouTube-kanaal met een 250 filmpjes van drummers uit Amerika en daarbuiten die met hun eigen setup demo's spelen. Je kunt ze vinden op www.youtube.com/soultonecymbal01.

Niemand beweert hier toch dat het kwalitatief slechte bekkens zijn? Het zullen vast prima, met zorg gefabriceerde, bekkens zijn.

Hans

Dag Jeroen, erg goed van je om je te mengen in de discussie (of beter de monoloog), dat kan ik erg waarderen.

Het is een mooi verhaal, en de bekkens zijn wellicht ook erg tof. Ik vind 70% korting geven als 'aanmoediging' toch nog een eigenaardige manier om handel te drijven. Temeer omdat ik me slecht kan voorstellen dat, wanneer je de bekkens wel kunt betalen na je doorbraak, je waarschijnlijk je endorsement wel mag houden ?

De filmpjes die RJ hierboven vertoonde, lijken me nou niet echt filmpjes van aanstormende talenten... Met alle respect. Ik begrijp dat jij ze niet selecteert. Het moet toch vervelend zijn om afgewezen te worden als dit je concurrentie is ;). Dan luidt het advies dus : jij bent zooo slecht dat jij de volle mep moet betalen.

Het voelt een beetje als een spijkerbroek eerst 70% duurder maken en vervolgens 70% korting geven (dat is de normaalste zaak van de wereld in een kledingwinkel en iedereen weet het ;) )

Onafhankelijk van de kwaliteit van het product (ongetwijfeld goed) is het gevoel daarom niet in orde voor mij.






Omhoog