bekkens voor sonor drumstel

Gestart door Geert, jul 13, 2014, 15:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Geert

Hoi,

Ik heb thuis een beginners set van sonor. In de afgelopen jaren heb ik verschillende bekkens bijgekocht om mijn drumstel te verbeteren. Nu drum ik met drie bekkens van het merk zildjian zbt (14,16,18). Ik wil mijn drumstel verder te gaan verbeteren. Enige suggesties qua bekkens?

Rick

Je moet van die ronde nemen met een gat in het midden!  *)


Bekkens zijn volledig smaak gebonden. Ik ben zelf een liefhebber van de Meinl Byzance lijn, maar dat maakt een bekken van Byzance niet beter dan een bijvoorbeeld Paiste 2002. Het is vooral anders. Appels en peren. Ga vooral zelf luisteren naar wat je mooi vindt, wij kunnen dat niet voor je beslissen.

Geert

Ik heb idd de afgelopen maanden gekeken naar de aax serie van Sabian. Helaas zijn ze voor mij relatief duur. Ik ga me eens laten adviseren. Bedankt!

Rick

Als je dat mooi vindt zou ik ook even naar de Troy Masterworks en Istanbul Xist kijken, die zijn ietsje donkerder qua klank, maar komt wel in de buurt van de AAX.

stefan

Zo denk ik erover om mijn gehele Zildjian k Custom Dark serie eruit te gooien en over te stappen naar de Meinl Sand en extra Dry serie.
Helemaal verliefd op geworden, terwijl de K serie ook echt wel mooi is.
Het is puur een kwestie van smaak, sound en (vooral) budget!
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Hammar

Goede bekkenseries voor weinig geld zijn nog steeds de Masterworks Troy serie  en sinds kort de Paiste pst7 serie. Dit zijn géén topseries, maar prima bekkens voor een kleine beurs.

Anserini

Ook wel eens positieve geluiden gehoord over de Fame B20 bekken van iemand voor die prijs, van de musicstore. Persoonlijk geen ervaring mee.
Hier staat ook wel een leuk lijstje met wat info http://drumsteladvies.nl/drumstel-kopen/top-5-beste-semi-pro-bekkens/

Omhoog