Instellingen mengpaneel bij uitversterken drums

Gestart door MatiZ, jun 09, 2014, 14:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

MatiZ

Beste medeforummers,
Sinds enige tijd ben ik bezig met het uitversterken van mijn drumstel. Ik heb hiervoor een aantal microfoons neergezet (Shure Beta52 voor de bassdrum, 2 superlux tom mic's en 2 superlux overheads)

Maar kan iemand mij vertellen hoe je deze het beste op een mengpaneel kunt instellen qua gain, pan en eq? Ik heb diverse filmpjes hierover bekeken (waaronder die van Jared Falk) maar daar wordt ik nou ook niet echt wijzer van.

Ik mix het op een behringer xenyx 1002B paneel (binnenkort te vervangen door een EPM6 van Soundcraft) die doorlust naar een Behringer X2442USB.

Het gaat er dan ook even om dat ik qua bass ook een lekker geluid heb. Aan de mic ligt het niet, wel aan de instellingen.

ALvast bedankt!
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Machiel

Het begint allemaal met een goed geluid voor dat je de mics neerzet. Klinkt alles zoals je wilt?

De stap daarna is plaatsing, hier mag je best de tijd voor nemen. Key is dat je een stukje opneemt -> luistert -> verplaatsen -> opnemen --> luisteren -> etc

Als je hebt wat je wilt kun je beginnen met de instellingen in je systeem. Begin zo kaal mogelijk en filter langzaam de dingen eruit die je niet fijn vind.
Veel proberen dus!
Neem mij vooral niet te serieus.

Hoefnix

Effe zoeken op het internet, bijvoorbeeld: http://homerecording.about.com/od/recordingtutorials/ss/recordingdrums.htm

Geeft al een heleboel informatie, zoek ook op recorderman setup bij google.

Omhoog