Cubase LE6 Probleempje..

Gestart door Panda-Beer, apr 24, 2014, 12:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Panda-Beer

Hey Jongens, Heren, Dames enz.

Gebruikte eerder Fruity Loops (Eigenlijk voor het produceren van hiphop beats), voor drums leek me dit niet het beste programma dus ik dacht ik installeer cubase(LE6) maar eens (ben nieuw met het opnemen, mixen etc.) :+
Maar nu zit ik dus met een probleempje..-O-

Als ik .wav file's laad en afspeel krijg ik geen geluid.. Ietsje later had ik muziek opstaan en deed ik cubase laden, stopt opeens m'n muziek ermee. ;( Ik heb 't idee dat m'n geluidskaart er gewoon mee kapt als ik cubase laad, iemand enig idee of ik hier wat aan kan doen?  Of kom ik een nieuwe geluidskaart aan 't kopen? Maar hij doet 't eigenlijk gewoon met alle andere programma's  :?

Alvast bedankt.
Groetjes Mika
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Animal baars

Wel OS gebruik je? Wat voor geluidskaart heb je?

Cubase werkt alleen via externe kaarten (ASIO) in windows, hoe dat in OSX gebeurt weet ik niet.. Deze driver moet je selecteren in je Device Setup onder VST Audio System. Daarna moet je in VST Connections de L en R mappen naar de goede uitgang op je geluidskaart/module.

Hoefnix



Panda-Beer


Wel OS gebruik je? Wat voor geluidskaart heb je?

Cubase werkt alleen via externe kaarten (ASIO) in windows, hoe dat in OSX gebeurt weet ik niet.. Deze driver moet je selecteren in je Device Setup onder VST Audio System. Daarna moet je in VST Connections de L en R mappen naar de goede uitgang op je geluidskaart/module.


Besturingssysteem is windows 8, als ik 't goed heb is m'n geluidskaart [Realtek HD Audio].

Ik heb nog een Imac tot m'n beschikking.. misschien dat ik 't daar straks maar eens op probeer.

Bedankt voor jullie reactie's  :D
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Animal baars

Met een interne geluidskaart werkt Cubase dus niet ;) Hiervoor moet je een USB of Firewire audio-interface hebben die werkt met ASIO-drivers. Een paar voorbeelden interessante opties:
Focusrite Scarlett 2i2
Lexicon Alpha Studio
Lexicon Lambda Studio

Of een van de vele andere opties.

Panda-Beer


Met een interne geluidskaart werkt Cubase dus niet ;) Hiervoor moet je een USB of Firewire audio-interface hebben die werkt met ASIO-drivers. Een paar voorbeelden interessante opties:
Focusrite Scarlett 2i2
Lexicon Alpha Studio
Lexicon Lambda Studio

Of een van de vele andere opties.


Ik heb zelf een zoom r16, is dit ook mogelijk of beschikt deze niet over die nodige drivers ?

Bedankt voor de informatie trouwens! :)
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Hoefnix

De Zoom R16 is volgens mij ook een audio interface.. dus ja dat moet kunnen.

Animal baars

Dan moet je inderdaad de L&R van de R16 toewijzen aan je goede uitgangen in je VST Connections zoals ik in mijn eerste reactie schreef. Maar stel dan dus eerst de ASIO Driver in als Audio System:


Daarna in VST Connections de goede kanalen als input en output selecteren.

Robert-Jan

En vooral ook een keer of drie op de enterknop van de zoom drukken zodat het als interface gaat werken
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Panda-Beer

Het is me gelukt  :D
Nu kan ik beginnen met prutsen haha  :+

Thanks!
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Omhoog