Yamaha Recording laklaag verwijderen

Gestart door Jeremylois, mrt 31, 2014, 15:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jeremylois

Hoi drumcollega's,

ik ben van plan om mijn Recording Custom te voorzien van een nieuwe kleur. Na 20 jaar gaat Cherry Red enigzins vervelen.

De oude laklaag moet er dus af. Ik kan op 2 manieren de laklaag verwijderen:
*schuren
*chemisch verwijderen dmv afbijt.

Mijn vraag nu :
is het gebruik van afbijt (zo noem je het toch?) wel goed voor je trommels? Heeft dit geen effect op de klank van de toms? En raakt daardoor de oorspronkelijke houtlaag niet beschadigd?

Ik hoor graag diegene die hiermee ervaring heeft.

Groet, Harry

paQ

ik zou het droog houden.  Daar komt geen afbijt aan te pas :)

Hans

Ik zou een RC niet verprutsen. Als het verveeld, verkoop hem en koop een andere kit.

Rick

Zonde inderdaad. Het is risico en hij gaat in waarde dalen. Anders verkoop je hem en koop je er een 90er jaren UK Genista voor terug. Die liggen aardig op een lijn qua sound, en je hebt weer een andere look


drfill

die RC lak is stevig hoor.. krijg je er niet zomaar af..
lugs en hoops laten poedercoaten kan ook nog..
(maar is een hele klus..)
wit stond goed met cherry wood.. mat aluminium
lijkt me ook mooi..
(met afbijt krijg je het ook weer van je chroom af)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

musiqman

Nooit doen. Helemaal niet nu de serie niet meer gemaakt word (en al helemaal niet als het een pre yess of nog ouder is)

Eventueel re-wrappen of anders verkopen. Doodzonde.

Dribbel

Verkopen en een ander kopen....
Als je echt niet anders wil, alles eraf en zo dood als kan kapot schuren. De lak van de RC is echt super hard en is dus geen gemakkelijke klus. In mijn ogen ga je het nooit zo strak meer krijgen als ie was....
Yamaha recording & sabian

Paintpro

Grappig, topicstarter vraagt om tips om de kleur te veranderen en de reacties zijn vooral veel Boe-geroep.
Als je toch zin hebt om je set te veranderen, waarom zou je het dan niet doen?
Het is eerder doodzonde een set te verkopen die goed klinkt omdat de kleur je niet meer aanstaat.

Animal baars

Maar voor puristen is dat natuurlijk vloeken in de kerk... Persoonlijk zou ik eerder voor een niet-permanente oplossing gaan (wrappen), omdat je bij verkoop meer krijgt voor een originele set (van een purist ;) ).

Jeremylois

Hallo allen, dank voor jullie reacties.
Ik ga dit verder overwegen!

Drumgroet,

Harry

Hoefnix

Drummers zijn bereid om kapitalen te betalen voor 5 laags van 300 jaar oud dat in een rivier heeft gelegen onder een hoek van 12,5 graden en met een handzaag tot fineer is gezaagd... totdat de kleur verveeld.. :p [fun intended]

Dan schuren we er gewoon tot het een 4 laags is en wat gamma lak erop...
Of een met een wrap maken we er een 7 laags van..

Tja als je de kleur wil veranderen gewoon doen, onderschat niet hoeveel en precies werk het is. Je hebt de lak er niet in een uurtje af.

Een wrap of een andere set zijn de enige échte oplossingen. Persoonlijk zou ik dan een andere set kopen, heb je ook nog eens een keer wat anders staan ;)

drfill

schiet me nog iets te binnen..  als je houtnerf ziet door de lak, betekent
het dat de kleurlak direct op het hout zit.. stel je krijgt de lak eraf, blijf je
met 'roze' nerven of ketels zitten..  tenzij je heel diep schuurt natuurlijk..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Hoefnix

Yep, dat bedoel ik met een 4 laags maken van een 5 laags ketel

Jeremylois

Hi , ngmaals bedankt voor de info!

harmen 18

Is de structuur dan niet de "verkeerde" kant op en die laag daaronder wel zo mooi?

Omhoog