post je E-Kit;

Gestart door chico, mrt 10, 2014, 20:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

djska


De Triggera F13 speelt prima, al moet ik het volume wel hoger zetten vergeleken met de Roland bekkens. Ik gebruik de rims meestal op de normale manier.

Dan moet je niet het volume maar de gevoeligheid (trigger settings) aanpassen!

Maikelk


Tweedehands een Yamaha DTXtreme IIS weten te kopen om stiller te kunnen oefenen. Het is nog even prutsen, maar ik ben er blij mee  :)




Stond deze van de week op marktplaats? Zo ja dan was je me voor  :(    ;) veel plezier ermee!

harmen 18

Ja, uit Rotterdam.

Haha, sorry, succes met zoeken  :)

Maikelk

Kijk regelmatig of ik zoiets als een dtxreme II of IIIs voorbij zie komen. Al de 2e keer dat ik te laat ben. Gezien de biedingen van rond de 500 denk ik  dat je hem voor een goede prijs hebt meegekregen?

drummer gerbie


Otje

Nou Gerbie, die zie je nie elke dag, Mooi! Beschrijf h'm is, wat is 't er voor éen? Fotootje van boven, de zgn 'birdview' zou ook niet gek zijn.. .

Technobeat


Ziet er mooi uit Drummer Gerbie , wat is het .............. Drum Tec of ........... ?
En ik zie iets van een Roland SPD-SX naast de hihat staan .
Welke module gebruik je , kortom ...... vertel iets meer over deze toffe set .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Toeval of niet: "Same Time, same Thoughts"  8)7  Tech....

Technobeat


Bij dit soort sets slaat mijn hart even een slag sneller Otje .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Thijs

Hele mooie set,  laat ons niet langer in spanning: more info please!!

drummer gerbie







Leuk dat mijn kitje indruk maakt. Eigenlijk is de ketelset goedkope meuk, het is een Hayman pro series jazz die ik al 5 jaar heb.
De triggers heb ik zelf gemaakt, balk met in 't midden een piezo met een kegeltje er op, eerst de oranje van 628drums maar die zijn te zacht en ben er inmiddels achter dat gele oordopjes subliem werken ( en kosten geen drol )
De finish is simpel gamma folie, wel heb ik de originele wrap eraf gehaald alle gaten die niet nodig zijn en oneffenheden opgevuld met houtvulmiddel en alles helemaal gladgeschuurt
De maten zijn bass 18x16 tom 12 x8 floor 14x12(was 14 diep maar vond 12 mooier in verhouding met de andere ketels ) en een roland pd 120 snarepad met kapotte rimpiezo vandaar dat er een randtrigger opzit puur als rimtrigger.
De module is een td 9 waar ik best tevreden over ben na flink tweaken heb wel ezdr. op m'n lappie laten zetten maar heb te weinig verstand van computers om 't draaiend te krijgen.
En idd er staat een spd-s (de oude dus) naast met een sp 404 erop voor de effekten (Ben groot fan van Michael Schack)

Otje

         
Gerbie        TOP!       

Technobeat


Nooit je kit afkraken Gerbie , het ziet er toch allemaal keurig uit 8) .

Netjes voor elkaar , en staat borg voor vele uren drumplezier :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drummer gerbie

Klopt helemaal Technobeat, ben superblij met m'n set
Toen ik m'n eerste td 3tje kocht in 2006 had ik als doel hem uit te breiden tot een zeer cleane set met acoustische look.  Toch aardig gelukt, dacht ik.

Thanx voor de positieve reacties mensen

Maikelk

Gerbie alvast m'n complimenten met je kit. Ziet er goed uit!
Alleen een vraagje over de triggering...je hebt een balk met een trigger gemonteerd? Ik zit al een tijdje te zoeken naar een manier om van akoestisch naar elektrisch te gaan maar ik vind alleen vage schema's met piezo elementen.
Mis eigenlijk gewoon duidelijke fotos. Of ze staan hier op het forum en heb ze gewoon nog niet gevonden natuurlijk  :')

Otje


Stokmans

Je krijgt dan ziets als dit, maar dan een balkje ipv een stukje band:

http://www.682drums.com/Drum-Triggers-c-254.html

Je maakt dan een balkje in je ketel met daarop de kegel die op de trigger staat. Die bakl monteer je op een dusdanige hoogte (of nog mooier; verstelbaar) dat de kegel tegel het vel drukt zodra je deze aandraait.

Wat ik zelf gedaan heb bij mijn ombouw van A naar E, is alle vellen vervangen door mesh en een setje 2e hands Ddrum triggers er op geknoopt. Ik vond het systeem van 682drums erg onhandig, maar ik wilde niet in mijn ketels boren/schroeven met een balkje en bleef deze optie dus over.

dmenace


Speel nu een paar jaar center, bevalt prima

Otje

Te gek zeg om het zo op te stellen. ik vindt t echt heel mooi. Helaas ontbreekt bij mij thuis de ruimte om met opstellingen te experimenteren. (en eerlijk gezegd ook wel een beetje de puf om het te proberen; is het nix, kan ik de hele boel weer verbouwen..)

Technobeat


Knappe set Dmenace , en weer zo mooi symmetrisch opgesteld .





Eneuh , Drummen blijft krachttraining natuurlijk ..................  :+ 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drummer gerbie

#70
aug 01, 2014, 19:35 Last Edit: aug 02, 2014, 06:45 by drummer gerbie
Zo,n halter heb ik ook Technobeat, dat is om m'n zware ketels te kunnen verplaatsen  8)

Maikelk, voor jou nog deze foto's (ein alle andere doe 't zelfers natuurlijk )





Foto boven floortom, het kegeltje is inmiddels vervangen voor een geel oordopje De zwarte plaat +piezo komt uit een KD8 bassdrumpad van m'n eerste TD 3 Die was na 2 jaar aan gort

Foto onder Roland randtrigger verbouwd voor de bassdrum. Hij zit bewust niet in 't midden want dat overleeft ie niet

Maikelk

Iedereen bedankt voor de reacties  :) Ben een stuk wijzer en er inmiddels ook achter dat ik gewoon niet goed gezocht had  :)
Ik ga nu maar eens op zoek naar een goedkoop kitje op marktplaats en dan langzaam aan wat spullen qua triggering bestellen. Denk wel dat ik ipv een module gewoon met vst's ga werken. Tenzij ik nog voor een leuke prijs een module tegenkom.

Technobeat


Volgens mij moet je ook bij het gebruik van een laptop met vst`s er een module met midi-in bij hebben .
Want je signaal vanaf je pads loopt door je module om er midi signaal van te maken en alleen DAT signaal '' verstaat '' je vst pakket .

( kenners van Midi en VST`s : Correct me if i'm wrong :Y )
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

musiqman

Je hebt trigger to midi interfaces met usb die je rechtstreeks op je computer kan aansluiten voor niet al teveel centjes. 

De Alesis I/O is daar een mooi voorbeeld van.

stefan

Alleen is hihat support bij die dingen waardeloos...
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Omhoog