post je E-Kit;

Gestart door chico, mrt 10, 2014, 20:38

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

chico


Zo hé Chico! Cymbalen van Kit-toys? Triggera? Hoe bevallen ze (vooral de 'çhina')? Hoe kommie d'r eigenlijk aan?

NB! Nog nieuwsgieriger ben ik eigenlijk naar de bekkens van Ddrum! Hoe spelen die?


Hoi,

De Kit-Toys cymbals triggeren zeer goed, voor splashes en china zeer geschikt, voor cymbals zou ik eerder voor de originele van 2box gaan , de Ddrum cymbals vind ik nog steeds zeer prettig spelen triggeren uitstekend.
ik heb me een midi interface gekocht een midi uno binnenkort eens wat signature samples in de Ddrum 4 se module zetten.heeft iemand hier op het forum ervaring mee?

chico

#26
mrt 20, 2014, 21:58 Last Edit: mrt 20, 2014, 22:00 by chico

Stoere rockset Chico 8)  :) .


dankjewel jou kit is ook niet verkeerd ziet er vet uit! hoe spelen die Pearl Tru Trac heads? Waarom een Roland TD-9 Module?
zijn op dit forum nog Ddrum 4SE gebruikers?

Technobeat


De TruTrac heads spelen natuurgetrouw , niet te veel rebound en dat is goed .

De TD9 module komt uit de tijd dat ik een complete TD9KX set had , maar toen ik overstapte van de TD9 naar deze huidige kit heb ik alles verkocht ( rack - pads en cymbals ) en heb alleen de module gehouden om de nieuwe kit aan te sturen .
Misschien in de toekomst nog een keer Superior drummer 2.0 voor real sounds .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

chico

#28
mrt 21, 2014, 21:34 Last Edit: mrt 21, 2014, 21:35 by chico

De TruTrac heads spelen natuurgetrouw , niet te veel rebound en dat is goed .

De TD9 module komt uit de tijd dat ik een complete TD9KX set had , maar toen ik overstapte van de TD9 naar deze huidige kit heb ik alles verkocht ( rack - pads en cymbals ) en heb alleen de module gehouden om de nieuwe kit aan te sturen .
Misschien in de toekomst nog een keer Superior drummer 2.0 voor real sounds .


De 2box module is ook een aanrader, ik heb er een 32GB SDHC kaart in die staat al vol met Superior drummer 2 kits, EZ drummer, drumasonic 2 enz die samples klinken echt geweldig! heb in totaal iets van 140 kits in mijn 2box module moet je nagaan, en geen extra laptop nodig.

baszuidwijk

En daar is mijn kit dan ook  *O*

Begonnen met een TD-11KV. Al snel een tweede CY-12C aangeschaft als Crash2. Daarna geleidelijk de PDX-6 en PDX-8 pads vervangen door PDX-100's. De CY-5 hi-hat is vervangen door een VH-11. Dat is echt de aanrader van de eeuw! De kroon op mijn werk is - met afstand - de custom made 13" Diamond Electronics snare: Silver shimmers, Gretsch lugs, Drum-Tec vellen. De hardware is een combinatie van Roland en Gibraltar. Het geheel staat op een zelfgebouwd trilling-verlagend podium.

Ik ben helemaal blij met deze setup.
Het enige dat nog op het verlanglijstje staat, is een SPD-SX.






Thijs

Ik begrijp dat je erg te spreken bent over de Diamond trommel. Hoe is de triggering? Net zo goed als bij de Roland pads?

baszuidwijk

Ik heb alleen ervaring met de PDX-6, 8 en 100 van Roland. De Diamond triggert in ieder geval net zo goed als een PDX-100. In de instellingen ben ik uitgegaan van een PD-125 en heb daarna alleen nog wat moeten experimenteren met de Rim Gain en de X-stick adjustment. Werkt nu uitstekend.

Ik heb destijds nog wel overwogen om het toch helemaal bij Roland te houden, maar dan ben je beperkt tot een 12" en ik wilde graag een 13" snare. Bovendien is de PD-128S met EUR. 450 (bij BaxShop) meteen een klap duurder dan de Diamond (inclusief bankkosten EUR. 300).

Otje

Mooi hòor Bas! Maakt een 12"of 13 inch snare zoveel verschil dat je voor deze laatste kiest? Ennuh.., ik vind ook de standaard Roland toms erg duur. Andere merken, Drum-tec , Diamond, Jobeky zijn beter (en mooier) dus zeker de aanschaf waard.

Technobeat


@ Casplantje : prima kit hoor :Y , niets om je voor te schamen :N .

@ Bas : Is het makkelijk drummen op zo`n keyboard ? :+
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

#34
mrt 29, 2014, 06:01 Last Edit: mrt 29, 2014, 06:02 by djska
PD-125 erbij als floortom, PD-105 doorgeschoven naar tom ipv. de PD-85. Met name de 10" als tom speelt voor mij een stuk fijner. Voelt ook weer een stuk beter.
Zo gaandeweg is het voor mij wel duidelijk geworden dat die 8" pads en 12" bekkenpads op veel electronische drumsets echt nergens op slaan. Ik heb inmiddels zo goed als alle pads van de TD9 vervangen om het natuurlijker te laten voelen, en het voelt gewoon realistischer als de te spelen pad enigszins in de buurt komt van het echte bekken of de echte tom. Grotere bekkenpads krijgen een natuurlijker swing. Grotere pads voelen ook qua velresponse natuurlijker.
De PD-125 maakt overigens zo op het rack gemonteerd en met wat lagere velspanning wel flink meer lawaai dan de PD-125 op de snare-stand.... Op de PD-105 heb ik ook weer de orginele 'rimdemper' vervangen voor een dunnere brandstofslang, dan zit ik niet zo tegen die dikke rand aan te kijken.

Otje

  *) Brandstofslang? Dat ga'k ook is proberen, op de snare. Mischien dat de rimclicks dan wat beter 'doorkomen'. Want die komen niet altijd door. Als ik er éen van wat dunner materiaal kan maken, hopelijk dat het dan beter werkt. Ik gebruik de rimclicks nl de laatse tijd nog al regelmatig bij m'n reggae oefeningen - maar dit terzijde .

djska


baszuidwijk


Mooi hòor Bas! Maakt een 12"of 13 inch snare zoveel verschil dat je voor deze laatste kiest? Ennuh.., ik vind ook de standaard Roland toms erg duur. Andere merken, Drum-tec , Diamond, Jobeky zijn beter (en mooier) dus zeker de aanschaf waard.


Het lijkt een marginaal verschil die 2,54 cm, maar het voelt echt anders. Ik heb eerst nog een tijd met een omgebouwde 14" akoestische snare gespeeld, maar die vond ik weer echt te groot t.o.v. de rest van de kit.


Technobeat

#39
jul 17, 2014, 14:48 Last Edit: jul 17, 2014, 14:51 by Technobeat

Ben weer is aan 't knutselen geweest; ..zoek de verschillen...



Oké Otje , ik doe een poging :

- mixer op een kratje binnen handbereik gezet .
- VH 11 gekocht .
- 2  Roland woodblock-triggers gekocht .
- drumstokkenhouder geplaatst .


Heb ik verder nog iets niet gevonden wat veranderd / verbeterd is ?


Toffe set zo Otje 8) .


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje


Heb ik verder nog iets niet gevonden wat veranderd / verbeterd is ?
Toffe set zo Otje 8) .


:Y
De BT-1 tube geplaatst, rechts bij de 'floor'tom.
en een gaasvel op de base,  maar dat is een fiasco dus gauw weer verwijdert.

..rest, PD-85's  als hightom en PDX-100 als 'floor. Offf.., ik spaar door en koop een ander set; TD-30K? Drumtec Diablo red Sparkle ??

Zoiets dus:

Technobeat

Offf.., ik spaar door en koop een ander set; TD-30K? Drumtec Diablo red Sparkle ??





Zo`n Drumtec Diablo red Sparkle is wel erg tof hoor *D , als het er financieel in zit is dat het doorsparen zeker waard .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

harmen 18

Tweedehands een Yamaha DTXtreme IIS weten te kopen om stiller te kunnen oefenen. Het is nog even prutsen, maar ik ben er blij mee  :)


EcoR

Veel plezier daarmee, ik heb er sinds een paar maanden ook een (als upgrade vanaf een DTXpress III) en speel nog steeds met veel plezier erop!

Guuz

TD-11 met extra Triggera crash


Otje

Zo Harmen,dat ziet er solide uit, mooi hòor.Zouden deze zwarte drumpads nou anders zijn dan de huidge witte pads van Yamaha?
En.. Guus: Triggera, hoe  'speelt' ie?

Voor zo'n sample-pad heb ik nooit warm kunne lopen. Alhoewel.., de laatse tijd heb ik ook de 'grenzen' bereikt van wat ik uit een Roland module(TD4/6) kan halen. Dus wie weet ,komt 't er nog is van..( :F ïk blijf bezig..)

Technobeat

( :F ïk blijf bezig..)




Maar dat is juist het leuke Otje , elke keer wat nieuws of iets veranderen aan je set , zo blijf je nieuwe ideeën opdoen om je kit NOG meer naar je hand te zetten .



Mooie DTXtreme IIS Harmen , met de veel gezochte TD-11 hihat :+ , hier kun je zeker vele avonden lekker rustig op Drummen .



Altijd fijn zo`n extra crash Guuz , heb je op de rims ook effect bekkens staan of gebruik je die als '' gewone '' rims ?



DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

#47
jul 23, 2014, 09:03 Last Edit: jul 23, 2014, 09:04 by Hammar
oeps

Guuz

De Triggera F13 speelt prima, al moet ik het volume wel hoger zetten vergeleken met de Roland bekkens. Ik gebruik de rims meestal op de normale manier.

harmen 18

Otje:

Ik denk zelf dat deze iets stugger zijn. Maar het speelgevoel is naar mijn idee prima. Eerst wilde ik de snare nog gaan vervangen voor een andere mesh of silicone pad van yamaha. Maar daar zie ik van af nu denk ik.


De rest:

Bedankt!

Omhoog