post je E-Kit;

Gestart door chico, mrt 10, 2014, 20:38

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

67Deadman

Dat vind ik, buiten het drummen om, ook altijd leuk.  Kopen, uitproberen en weer doorverkopen, ruilen etc. . Ben uiteindelijk tot de TD30 uitgekomen.












Otje

#126
mrt 25, 2015, 21:30 Last Edit: mrt 25, 2015, 21:31 by Otje

Nou Otje ..... je bent het predicaat beginnerskit toch wel heel ruim ontstegen met je huidige toffe megaset :) .


Ja Tech, maar niettemin onlangs m'n drumkit verkleint om gewoon is een ander opstelling uit te proberen.


Technobeat


Is ook interessant zo nu en dan , opstelling veranderen en uittesten :Y .




Mooi upgrade verloop Deadman , je zit nu qua module aan de top van het Roland aanbod , maar wellicht komt er volgend jaar een TD40 ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

Mooi upgrade verloop Deadman , je zit nu qua module aan de top van het Roland aanbod , maar wellicht komt er volgend jaar een TD40 ?
[/quote]

Ja, ben altijd benieuwd waar ze nu weer mee aankomen. Denk dat de stap van een TD30 naar een "TD40" nooit niet groter zal zijn dan van de TD9 naar de TD30. Zat ook te twijfelen om naar een TD20 te gaan maar ja soms krijg je wel eens een aanbieding die je niet af kan slaan.  :Y

Ik denk dat ik nu eens op op mijn gemak ga zoeken naar een Yamaha DTX Multi 12 2e hands. Die zijn niet al te dik gezaaid zoals de Roland SPD S of de SX en het lijkt mij een mooi apparaat om eens mee te knutselen maar we hebben de tijd. Eerst maar weer eens wat sparen.

chico


Nou hé Chico; Zo'n KIT!!! ..maar die bedrading  :F


Ja ik moet ook nog een strakke kabelboom maken dan ziet het er heel anders uit  :)

slagwerk

Slagwerk, je bent sinds kort aan het drummen? Maak géen doel van een uiteindelijk 'mooie set'. Die mooie set, die komt er wel -of misschien ook niet... Vindt je drummen leuk, beleef je r plezier aan, dan hebbie het eigenlijke doel al bereikt. Mijn beste aankoop was m'm alle eerste setje en dat was een alledaags 'van alles wat' opknappertje; nooit zoveel plezier beleefd aan zo'n weinig ..En wel beschouwt, nog steeds eigenlijk.. .
Ik speel al heel lang gitaar en andere instrumenten maar met drummen ben ik nog niet zo lang geleden begonnen. Ik geniet er sowieso van maar om al dat moois hier te zien daar geniet ik ook erg van!

Dreamdrummer

Afgelopen weekend m'n Roland TD9 uitgerust met de 8", 10" en 12" toms van mijn Ludwig kit.
Ik speel meer elektrisch dan akoestisch en ik vond de 8" Roland pads behoorlijk klein.
Op deze manier heb ik iets meer speelplezier :-)

Als triggers heb ik erg "simpele" triggers gebruik. Eigenlijk gewoon piezo-tjes met een jack input eraan. (niet zelf gemaakt) Werkt verrassend goed! Alleen als je heel (overdreven) zacht slaat, triggert het wel eens dubbel. Hier heb ik geen last van.

Een simpel 90 graden hoek beugeltje, daarop 2-zijdig plakband, daarop 3 oordopjes, daarop de trigger (secondelijm), daarop 2-zijdig plakband en daarop het de mesh head.


Ook heb ik een DIY bekken gemaakt om te testen, van een 14" plastic oefen bekken, met daarop een dempmat voor een 14" tom. En een zelfde "trigger" eronder geplakt met secondelijm en een gaffa tapje eroverheen.
Heb een klein beetje moeten spelen met de trigger instelling op de module, maar het werkt!

Ben nu van plan nog 2 16" bekkens te maken, om wat meer realistischer speelgevoel te krijgen.
Ik zoek alleen nog een oplossing voor het roteren van de DIY bekken 8)7













Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

animal

Leuk dat experimenteren en je hebt er ook al mee durven optreden, dat is dus (ook) goed gegaan als ik het goed begrijp?

Dreamdrummer

Leuk dat experimenteren en je hebt er ook al mee durven optreden, dat is dus (ook) goed gegaan als ik het goed begrijp?
Jep dat ging als een trein  ! :-)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Paul

Verrassend om te zien dat je de trigger (piëzo) juist bovenop de schuimrubbers hebt geplakt. De cones die ik ken van o.a. Roland hebben de piëzo juist onder de schuimcone zitten. Die systemen zitten doorgaans wel in het midden van het vel, daar wordt constant op geslagen.
Maar top dat het werkt! Kan je een opname delen?

paulus52

#135
jun 09, 2015, 21:02 Last Edit: jun 09, 2015, 21:08 by paulus52


zal mijn drum-tec kit eens fotograferen

Technobeat

zal mijn drum-tec kit eens fotograferen
:)  :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dreamdrummer

Verrassend om te zien dat je de trigger (piëzo) juist bovenop de schuimrubbers hebt geplakt. De cones die ik ken van o.a. Roland hebben de piëzo juist onder de schuimcone zitten. Die systemen zitten doorgaans wel in het midden van het vel, daar wordt constant op geslagen.
Maar top dat het werkt! Kan je een opname delen?
Ik heb inderdaad eerst geprobeerd het oordopje op de piezo te bevestigen en daarop het vel.

Maar dit gaf veel dubbele triggering. Als ik dan met mijn vinger op het vel duwde triggerde het wel goed.
Misschien omdat het oordopje te zacht was denk ik nu achteraf...
Omdat ik geen andere cones voor handen had, heb ik het dus zo gemonteerd dat er iets meer druk op de piezo is en dat werkte, inderdaad verrassend :-)

Ik zal eens kijken of ik opnames kan maken.
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Jazz

Allereerst, Otje , ik ben jaloers.
Dat ziet er heel gaaf uit.
Nu mijn nu nog bescheiden set. TD3 met andere pads

[/URL]

Hoop binnenkort n keer n TD9 te vinden en n grotere ride
There is no music without jazz

Jazz

Nu mijn nu nog bescheiden set. TD3 met andere pads

[/URL]

Hoop binnenkort n keer n TD9 te vinden en n grotere ride

There is no music without jazz

Otje

#140
jun 13, 2015, 19:28 Last Edit: jun 13, 2015, 22:58 by Otje
Allereerst, Otje , ik ben jaloers.
(   )
Hoop binnenkort n keer n TD9 te vinden en n grotere ride
Jazz, een mens moet wat te wensen hebben ..en die TD-9 en /of ride , die kans krijg je nog wel. Ik heb soms ook maanden moeten sparen of wachten; oa een 12 inch 'snaredrum' die jij weer wel heb en ik weer niet.. .

..en ik kijk nogal is op het WWW wat er zoal wordt geboden.. én gevraagd*  :Y  ;)
 * ik zoek voor je mee

musiqman

Sinds kort ook weer aan de e-drums pads naast de DTXM12 (die ook fungeert als module) :D

x

Jazz

Zo, dat ziet er imposant uit.
Ben het trouwens wel eens met dat de pads van de roland aan de kleine kant zijn.
Ik denk dat ik in de loop der tijd  de 2 toms en de snare ga vervangen.
Dat speelt gewoon veel fijner.
There is no music without jazz

Jazz

Mijn TD15

[/URL]
There is no music without jazz

Otje

Ik denk dat ik in de loop der tijd  de 2 toms en de snare ga vervangen.
Dat speelt gewoon veel fijner.
Aan je vorige kit 'TD-3 hing een grote snare Jazz.. . Waarschijnlijk verkocht voordat je de TD -15 had ?

Jazz

Ja inderdaad. De hele kit verkocht.
Ik had beter eerst de pad kunnen ruilen. Te laat aan gedacht.
There is no music without jazz

67Deadman

Sinds kort ook weer aan de e-drums pads naast de DTXM12 (die ook fungeert als module) :D

x
Dat rek ziet er ook puik uit moet ik wel zeggen. Nog nooit gezien zo.

baszuidwijk

Sinds kort ook weer aan de e-drums pads naast de DTXM12 (die ook fungeert als module) :D
Kun je wat meer foto's posten van je rack? Het ziet er lekker afwijkend uit en ben erg benieuwd hoe het er vanuit verschillende hoeken uitziet.

baszuidwijk

Zo, dat ziet er imposant uit.
Ben het trouwens wel eens met dat de pads van de roland aan de kleine kant zijn.
Ik denk dat ik in de loop der tijd  de 2 toms en de snare ga vervangen.
Dat speelt gewoon veel fijner.
Haha, ik zie het al weer helemaal voor me. Net zoals dat een paar jaar geleden ging met mijn TD-11KV ...

- Je begint met de PDX-6 te vervangen door PDX-100's.
- De PDX-8's worden de rack toms, de PDX-100's worden de snare en de floor.
- Dan komt al snel die tweede CY-12R erbij als crash op rechts.
- Daarna vind je de PDX-8 toch eigenlijk toch ook wel weer te klein voor rack toms en dus ...
- Verhuizen de PDX-100's naar boven en moet er toch echt een 12" of 13" snare komen.
- Dan bedenk je dat die CY-5 als hihat wel erg behelpen is en komt er een VH-11 ...

Ik zie over een jaar wel of ik gelijk heb gekregen ;)

Technobeat


Mooi toch , elke keer wat beters / groters .

Het is dan ook erg leuk om om de de zoveel tijd je set te upgraden , leuker dan meteen een Roland TD-30KV te kunnen kopen ........

En een TD-15 is op zeker ook niet verkeerd :)  . 





Speciaal design rack Musiqman ?
En zoals eerder gezegd vind ik die chrome shells erg chique *D  . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog