post je E-Kit;

Gestart door chico, mrt 10, 2014, 20:38

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

drummer gerbie










Kit upgrade  Beide cy-8 bekkens vervangen voor 2 cy-13r s

Technobeat


Mooie set Gerbie 8) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

Zeker, gave looks 8)
Geen last van trampoline-reacties op de BD?

animal

Ja mooie combi, de zwart/witte e-cymbals maken het plaatje nu helemaal compleet terwijl ik ze er normaliter niet echt geweldig vind uitzien.

drummer gerbie

Achter het bassvel zit een dikke dempmat Bas anders is 't idd niet te doen. Op foto 1 kun je 'm net zien zitten door 't voorvel heen.

Mee eens Animal, hang ze boven een glanzende sparkle kit en 't effect is weg.

Otje

Gerbie, alle toms staan op dezelfde hoogte, zo ook de bekkens , (..en perfect horizontaal).Het moet om fijn te spelen, ook vrij laag staan. Speel je (altijd) zo ?

drummer gerbie

Alles staat al zo'n 4 jaar waterpas Otje, maar wel verschillend in hoogte omdat de cy-8s nooit precies recht hingen en de cy 13s doen dat wel. Ik zal eerlijk zijn het staat ten eerste zo omdat ik 't mooi vindt  8)7 en ben beinvloed door de kits van Travis barker, Benny greb, Mikko Siren en met name Thomas Hedlund.   Toen ik 10 jaar geleden begon stond alles nog in de Lars Ulrich stand en daarna is de boel steeds lager en vlakker gaan staan en momenteel ben ik verknocht geraakt aan deze set up. Overigens staan de rechter bekkens iets lager als de linkerkant en de floor ook iets lager dan de snare en tom

Wat nog niemand is opgevallen ( 2 kabels aan de cy 13s ) is dat ik ze triplezone heb gemaakt met links tom 2 op de bell ingang en rechts tom 4 op de bell ingang. De headsounds staan op off (anders klinken die door bij choken ) en op de bell staan splashes of bell sounds die passen bij de boog sound omdat die tegelijk hoorbaar zijn. Heb nu 3 rides 8)

bekbiet

Shit, this set is really cool....... *O*

MatiZ

Dit is mijn E-kit:





Bestaande uit een Pearl Rhythm traveller (20, 10, 12, 13, 14), Roland TD-11, cymbals en triggers en Drum-tec mesh heads...

Gaat als een malle en vrijwel stil (op het hihat pedaal na).
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Hammar

Nice!

Otje

Ontzettend mooi Matiz! Hebbie h'm zelf omgebouwd? Ik vind standaards ook mooier als een drumrack. Helaas kan je bij deze laatste de kabels niet zo makkelijk 'weg'werken.

MatiZ


Ontzettend mooi Matiz! Hebbie h'm zelf omgebouwd? Ik vind standaards ook mooier als een drumrack. Helaas kan je bij deze laatste de kabels niet zo makkelijk 'weg'werken.


Dank voor je enthousiaste reactie :) en ik heb hem helemaal zelf bij elkaar geraapt.. losse gaasvellen bij Drum-tec besteld, losse triggers etc. en met een klittenbandje kun je de kabels wel aardig langs de standaards laten lopen.
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Technobeat


Tof gedaan MatiZ :) .

ik heb bij mijn kit de kabels met tyraps netjes strak langs de stands gemonteerd .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drummer gerbie

Hee een rythm traveler, die had ik voor m'n huidige kit.  Mooi !

nanouk

Wat leuk nog een rythm traveler :) Mij bevalt hij ook nog steeds goed.

Hier nog maar even een foto, niet dat hij nieuw is, maar de hihat wel :)


Otje

Ideaal zo'n rythm-traveler; de juiste maten, niet te groot. T heeft wel wat om een A-kit om te bouwen: er komt steeds meer en beter  materiaal op de markt.  Het is goedkoper dan een  'kant & klaar' E-kit. Dat maakt t allemaal wel een stuk aantrekkelijker om er zelf is éen te bouwen.

MatiZ

En hoe speelt de hi-hat Nanouk?

Wat Otje zegt, het ombouwen van een A-kit wordt steeds makkelijker ja. Er zijn genoeg triggers, bekkens en heads verkrijgbaar in alle prijsklassen. En de module niet te vergeten.

En een 2e hands a-kit is zo gekocht voor ombouw :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Dreamdrummer




Kit upgrade  Beide cy-8 bekkens vervangen voor 2 cy-13r s


Mooie kit Gerbie!
Welke vellen gebruik je ?
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

drummer gerbie

Thanx

Drum tec sapeli pro vellen, maar heten tegenwoordig drum tec design geloof ik

chico

combinatie van Ddrum 4se & 2BOX Drumit 5:
*O*






Otje

 Nou hé Chico; Zo'n KIT!!! ..maar die bedrading  :F

Technobeat


Toffe DBox4Drumit 5 set Chico 8) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

slagwerk

Ik heb nog nooit zo vaak zitten kwijlen als sinds ik me hier heb aangemeld op dit forum! Wat een mooie sets zeg! Ik heb duidelijk nog een lange weg te gaan.

Otje

#123
mrt 24, 2015, 16:39 Last Edit: mrt 24, 2015, 16:41 by Otje

( ) Wat een mooie sets zeg! Ik heb duidelijk nog een lange weg te gaan.


Slagwerk, je bent sinds kort aan het drummen? Maak géen doel van een uiteindelijk 'mooie set'. Die mooie set, die komt er wel -of misschien ook niet... Vindt je drummen leuk, beleef je r plezier aan, dan hebbie het eigenlijke doel al bereikt. Mijn beste aankoop was m'm alle eerste setje en dat was een alledaags 'van alles wat' opknappertje; nooit zoveel plezier beleefd aan zo'n weinig ..En wel beschouwt, nog steeds eigenlijk.. .

Technobeat

Mijn beste aankoop was m'm alle eerste setje en dat was een alledaags 'van alles wat' opknappertje; nooit zoveel plezier beleefd aan zo'n weinig ..En wel beschouwt, nog steeds eigenlijk.. .




Nou Otje ..... je bent het predicaat beginnerskit toch wel heel ruim ontstegen met je huidige toffe megaset :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog