help ik zit in nood!!!

Gestart door yourikoggel, feb 19, 2014, 15:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

yourikoggel

Hey Drummers,

Help ik zit in nood! ik drum nu z'n kleine 2,5 a 3 jaar. En nu beginnen mijn buren wat te klagen over geluids overlast. Ik kan me hier natuurlijk wel wat bij voorstellen ;)
Ik heb mijn drumsel nu op mijn slaapkamer staan ( waarin een bed, bureau, kast,grote stoffen stoel staan ) en mijn kamer heeft aan bijde kanten twee schuine wanden. ( echt onder de nok dus )

Nu hebben wij thuis besloten om mijn drumstel naar en andere kamer verhuizen om de kamer daar zo geluidsdicht mogelijk te maken.
Ik zit nu met twee kamers, Een kamer van ongeveer 3x3, zonder schuine wanden een klein raam
Betonnen ondervloer met daarop laminiaat. en betonnen muren.
Kamer twee is een wat grotere kamer. ongeveer 6x3, ook geen schuine wanden, klein opbergzoldertje erboven ( met zn luik weet je wel......) houten plafond, laminaat met daaronder waarschijnlijk ook iets van hout, gipsmuren en een wat groter raam en zit aan de andere kant van het huis dus minder dicht bij de buren.
Nu gaat het erom welke kamer ik het best kan gaan gebruiken om geluid zoveel mogelijk weg te halen bij de buren. tabijt in de hele kamer, noppenschuim aan de zijkanten, drumstel op een verhoging waaronder geluids isolatie..

wat denken jullie???

Groeten  youri


Hammar

Oefenruimte zoeken is het allerbeste natuurlijk, maar zoek eens even op geluidsisolatie op dit forum.

http://www.drum-forum.nl/index.php/board,18.0.html

Jenslathouwers

Het beste is natuurlijk om een interne 2de kamer te bouwen die lost staat van de huidige wand (zodat de trillingen niet worden overgedragen). Ik heb ooit een soort van dagboek gevonden op youtube van iemand die zoiets bouwde en ook uitlegde wat hij bij elke stap deed, ik zoek even of ik het terug vind!  *)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Paul

Er staan genoeg topics hierover die een bijna identieke vraag beantwoorden. Lees daar even door en stel dan je vraag in één van die topics, om de informatie enigszins bij elkaar te houden.
En in het vervolg graag een beschrijvende titel kiezen in plaats van "help".

Omhoog