Carbosticks

Gestart door drummermaarheeze, okt 08, 2011, 22:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drummermaarheeze

Ik speel graag met carbosticks, model 5b. De balans is goed en, belangrijker nog, ze gaan erg lang mee.
Maar zijn ze op den duur niet schadelijk voor bekkens of vellen? Iemand ervaring?

paQ

carbosticks zijn knoepie hard. Ze hebben de reputatie dat bij (te) hard op je bekkens slaan je stok (sneller) het wint van het bekken

musiqman

Ik heb de ervaring dat de tips het altijd begaven, daarom ben ik er meegestopt (en het gevoel is totaal anders, zelfs bij de nieuwere sticks die ik vandaag geprobeerd heb)

Ze hebben wel een te gekke stokkentas (afgekeken van de Free Standing Stickbag en upgrades doorgevoerd) helaas geen foto, wel een aanrader.

stick tight

Het is naar mijn idee heel simpel, 1 van de 2 gaat kapot. Zijn het je stokken niet, dan zijn het dus je bekkens wel..
Daarnaast klinken carbo sticks ook heel anders dan houten sticks. Niets voor mij.

Zoals ik vaak zeg: Besparen op je kosten is prima, maar accepteer dat drumstokken geld kosten. Goedkoop is duurkoop. Als je dit accepteert en gewoon wat meer uitgeeft aan stokken die echt fijn spelen blijft het ook leuk.

Robert-Jan

#4
okt 09, 2011, 14:50 Last Edit: okt 09, 2011, 14:50 by Robert-Jan
Ik heb een keer toen ik op de messe speelde een setje rods gekocht,was de mijne vergeten   :F
Ik dacht dat ze onverwoestbaar zouden zijn.. Aan het eind van de eerste dag zaten er nog twee sprietjes op.
:N Sorry dat ik het zeg, maar ik vind t helemaal niks.
Nu op de qsticks voor wat betreft rods...wat een geweldige dingen zijn dat zeg..maar dat is off topic.. *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dries

Ik heb een dik jaar gespeeld met één set carbosticks.
Ze zijn ontzettend licht, je krijgt minder ''klappen'' in je hand door de impact van je slag en ze gaan (bij mij) erg lang mee.
Als ze doormidden gaan zit er een luchtbel in, en kun je vaak nieuwe krijgen - mits ze niet te oud zijn.

Spelen ze prettig? Ik vond toen van wel, maar heb er al lang geen meer in mijn handen gehad.
Ik koop ze niet meer. Dat ze minder trillingen doorlaten betekend dat de andere kant (o.a. bekkens) de energie moet absorberen. Lijkt me niet goed. Bovendien klinken houten stokken anders, en spelen ze m.i. ''natuurlijker''.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

paQ

ze zijn ideaal voor ekits met rubberen pads
soms pak ik nog wel eens een caebostick voor ride patroontjes.
idd superlicht en een hele hoge lichte sound

piebe

Ik heb ook nog een set carbosticks die ik tegenwoordig meestal gebruik om mijn biertje mee open te maken. Het speelt zo lekker niet vind ik, maar of de sound is hetzelfde als houten stokken met nylon tip.

Loper Boh


Het is naar mijn idee heel simpel, 1 van de 2 gaat kapot. Zijn het je stokken niet, dan zijn het dus je bekkens wel..


Ben het er helemaal mee eens!
Ik heb nog nooit carbon sticks van dichtbij gezien, laat staan dat ik ermee gespeeld heb, maar inderdaad is de sterkte enorm vergeleken met houten sticks.
En de energie die normaal gesproken je stokken sloopt gaat dus nu naar het bekken..
Wat gaat er dus het eerst kapot...???
Nou zou je wellicht door het hardere karakter van de carbo's wellicht wat zachter kunnen slaan;
maar willen we dat wel????
Bronze is beautiful...

leeqnl


ze zijn ideaal voor ekits met rubberen pads
soms pak ik nog wel eens een caebostick voor ride patroontjes.
idd superlicht en een hele hoge lichte sound


Hoe zit dit met de Roland bekkens (CY8) en met de Roland mesh heads? Zijn ze daar ook geschikt voor? En waarom zou je op e-kits juist wel of niet met carbo sticks spelen?

Dries


Hoe zit dit met de Roland bekkens (CY8) en met de Roland mesh heads? Zijn ze daar ook geschikt voor? En waarom zou je op e-kits juist wel of niet met carbo sticks spelen?


Waarom wel:
- geen last van een andere sound, te wijten aan het verschil in klankkarakteristiek t.o.v. hout.
- Het probleem dat bekkens teveel te verduren zouden krijgen en kunnen gaan scheuren valt weg
- ze zijn licht

De meeste nadelen zijn uitsluitend van toepassing op akoestische drums.

Waarom niet:
- In feite alle persoonlijke zaken zoals: spelgevoelen misschien zelfs wel de looks.. :z
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

leeqnl

Bedankt voor de reactie. Ik denk dat ik binnenkort eens een keer Carbo stokken ga proberen. Ik gebruik nu Fic Firth e-sticks maar die voelen ook niet helemaal fijn aan...

rene p

lees net de bovenstaande berichten en begin nu te denken aan carbosticks aangezien ik op een e-drum speel met houten 5A's van vic firth

Maakt het nog uit dat ik meshheads erop heb liggen om te kiezen voor juist wel of geen carbo sticks?
mij is altijd verteld dat je met oefenen beter zwaardere stokken kan gebruiken en als je dan lichtere gebruikt meestal de snelheid erop vooruit gaat, werkt dit ook met een e-drum of sla je dan juist te hard op de elektronica?
Dat is namelijk wat ik toch wel wil voorkomen
" Im not nervous im a DRUMMER"

Machiel


lees net de bovenstaande berichten en begin nu te denken aan carbosticks aangezien ik op een e-drum speel met houten 5A's van vic firth

Maakt het nog uit dat ik meshheads erop heb liggen om te kiezen voor juist wel of geen carbo sticks?
mij is altijd verteld dat je met oefenen beter zwaardere stokken kan gebruiken en als je dan lichtere gebruikt meestal de snelheid erop vooruit gaat, werkt dit ook met een e-drum of sla je dan juist te hard op de elektronica?
Dat is namelijk wat ik toch wel wil voorkomen


Als je sneller wilt worden kan dat gewoon met de stokken die je nu gebruikt. 5A's zijn prima stokken. Zelf gebruik ik 5B omdat ik die net iets lekkerder in de hand vind liggen.

Dat terzijde, Carbo sticks.. daar gaat het om.
De redenatie voor de aanschaf voor de meeste drummers, is dat ze langer meegaan. Wat ik wel heel vaak hoor en wat ik zelf ook heb ervaren is dat carbostokken niet zo lekker spelen als houten stukken. Wat mij betreft missen ze een stukje elasticiteit waardoor de feedback van de stok hel anders is.

Ik zou zelf nooit cardbosticks op een e-kit gebruiken. Ze zijn voor mij te zwaar en te log voor meshheads.


Sidenote:
Als je toch zwaardere stokken wilt gebruiken om puur te trainen, koop dan een practicepad met schroefdraad aan de onderkant. Dan kan je met je kruk en je pad in het park gaan zitten en lekker met een biertje en misschien met een andere drummer lekker zitten oefenen. Heb ik laatst ook gedaan! Heel erg leuk en je hebt er ook nog wat aan!

Neem mij vooral niet te serieus.

rene p

Heb ondertussen al 5A met nylon tip aangeschaft van Zildjian, om gewoon eens een ander merk te proberen. voor de E-drum en op de practice pad gebruik ik al 5A maar dan gewoon op me knieen omdat de vic virth niet op een normale standaard past is denk ik m8 en de stands sijn m6 gok ik zo op het eerste oog.

Maar bedankt voor je feedback  :)
" Im not nervous im a DRUMMER"

sjeupie

Ik speel al een jaar of 3 met 2 paar dezelfde (houten) stokken (VicFirth Dave Weckl signature of signature evolution). Kwestie van niet haaks op de rand van je koper slaan en je gemak houden :P

Ik heb ook nog een paar setjes met vinyl koppen enzo liggen. Ik moet toegeven dat ik ze nog nooit, maar dan ook nog nooit, heb gebruikt voor een optreden. Wat is het verschil nu eigenlijk?

Omhoog