Cymbal stacken

Gestart door patrick76, jan 14, 2014, 13:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drfill

slim verzonnen van mijnheer Greb..  er zijn al heel wat stack varianten verzonnen,
splash onder crash /  2 splashes op elkaar /  crash op china / crash op ride  ..etc
maar een kleine hihat die toch als een hh klinkt was er nog niet ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Hammar

Wat een baas is het toch!

drfill

yep, ik ben een fan van zijn andere uitvinding (cymbal tuners)  maar dat zal ook wel een kwestie van sound
'voorkeur' zijn .. goedkopere magneten geprobeerd, maar deze zijn net niet sterk genoeg (verschuiven)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

djska

Van Billy Ward afgekeken: splash onder de ride, wat dan een china achtig geluid oplevert. Ik hou er wel van om een beperkte set bekkens in de tas te hebben waar ik dan mee kan combineren afhankelijk van de situatie, bv. met een meer medium, ride maar ook een lichte ride (Mel Lewis ride, allemaal Istanbul).
In Bigband situatie is het gebruikelijk te wisselen van ride bij wisseling van soloist, dat zweept vaak wel lekker op. En met een 12" splash onder de wat vlakkere 20" Mel Lewis ride heb ik een China effect, zonder dat ik echt een aparte China nodig heb. Zo'n China gebruik je maar af en toe en is ook nog lastig in een tas te proppen. Dit is veel praktischer want de splash haal ik er zo onderuit, en dan heb ik weer even een andere ride sound. Ook kan ik dezelfde lichte Mel Lewis ride als een crash-ride of zelfs crash gebruiken.
Heb er 15" en 17" Traditional Thin crashes bij, en die splash kan ook met deze crashes gestacked worden.
Op die manier heb ik een tas met bekkens voor lichte jazz, bigband en wat hardere soul/funk, alleen maar door ze als het ware van plek te verschuiven.

Omhoog