Spelen met Sequence

Gestart door dunDaan, jan 05, 2014, 22:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

dunDaan

Misschien niet iets wat persé op het DF thuis hoort, maar aangezien er hier toch wel wat techneuten rondlopen wil ik hier het onderwerp Sequence-en maar eens aansnijden. We willen met de band eens gaan kijken of spelen met sequencer voor ons wat kan betekenen aangezien we merken dat we bij steeds meer nummers te veel partijen tekort komen.

Nu zijn wij met de band allen redelijk "leek" op dat gebied. Ik heb zelf lang geleden wel eens met sequence gespeeld waarbij ik alleen een click op de oren had. Met het maken van sequence partijen heb ik me nooit hoeven bemoeien.

Een bevriend toetsenist heeft ons uitgelegd dat er een website is (karaoke-versie.nl) waarop je van heel veel nummers backing tracks en afzonderlijke partijen kunt downloaden. Hij liet ook zien hoe je, met bv audacity, de afzonderlijke tracks kunt mixen om vervolgens een mix te hebben van 2 signalen: click en de daadwerkelijke sequence partij. Groot nadeel is dat de sequence partij per definitie mono is.

Hierdoor heb ik wat vragen:
- wie heeft er hier ervaring met het maken van sequence partijen?? Welke software / hardware gebruik je om de partijen te maken?? Speel je ze zelf in / laat je ze in spelen, of haal je ze ergens vandaan?? Hoe speel je de sequence partijen af; mix je het eerst naar 1 (mp3/wav-) file of gebruik je de originele partijen??
- bestaat er niet een (goedkoop, duh) apparaatje wat 4 (want 3 zal ws niet bestaan) wav of mp3 bestanden tegelijkertijd kan afspelen en dus ook 4 afzonderlijke outputs heeft. Als zoiets bestaat kun je een stereo sequence partij maken plus een afzonderlijke click

Ik ben gewoon benieuw hoe anderen het doen, dus alle input is welkom :)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Joris

Er is al een topic over spelen met click daar staat denk ik al een gedeelte in van de info die je zoekt.

Joris

Ik kan de goede niet vinden, er zijn blijkbaar best veel topics over ongeveer hetzelfde onderwerp.

dunDaan

AH OK, snorry. Dan ga ik ff zoeken.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

dunDaan

Yep, ik heb deze gevonden (http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,2561.0.html) , daarin zal ik verder gaan. Hier mag een slotje op.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Omhoog