ElsticDrums : Set E-Octobans voor 195,= euro .

Gestart door Technobeat, jan 05, 2014, 17:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Voor de E-drummers onder ons heeft de firma Elsticdrums iets leuks bedacht , namelijk E-Octobans .
Een set incl. dubbelbenige standaard voor slechts 195,= euro .
Leuke prijs voor een leuk item , kost je natuurlijk wel 2 ingangen in je module  :/ , maar daar kan natuurlijk wel iets op verzonnen worden .

http://link.marktplaats.nl/762722286
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Maar Tech, zou het nou echt veel verschil maken? Ik heb op de plek waar de meeste drummers hun octoban hebben staan, 2 PD-7 padjes. Jij heb er al is naar verwezen in mijn eerdere post met foto.
De sound wordt uiteindelijk toch gegenereerd door de module. Dit in tegenstelling tot een acoustische set waarbij het type trommel wel degelijk van invloed is op het geluid. Dus een octoban bij een e-kit heeft weinig of geen meerwaarde* tegenover welke e-pad dan ook, mijn inziens. Of ben jij -of iemand anders, een andere mening toegedaan?

*NB; geldt eveneens voor de BT-1 triggertube... wederom m.i.!

drum1964

Diameter 6" is ok, maar een diepte/lengte van maar 8" en 10" is naar "octobannormen" maar kort. -O-
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Technobeat


Maar Tech, zou het nou echt veel verschil maken?



Dat niet (E-Octobans-pads worden ook gewoon door de module aangestuurd ) , maar het zou wel mooi bij mijn E/A set staan .
Ze zien er , naar mijn mening , wel realistisch en degelijk uit , beetje kort van stuk idd maar wel origineel bedacht .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Diameter 6" is ok, maar een diepte/lengte van maar 8" en 10" is naar "octobannormen" maar kort. -O-



Nu hebben ze ook grotere low pitch E-Octobans van 16 en 18 '' , en die kosten 225,= euro per set .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

DrumCompany

#5
jan 12, 2014, 19:53 Last Edit: jan 12, 2014, 19:56 by DrumCompany
Ook ik had de advertentie voorbij zien komen, begreep de prijsstelling niet echt goed. Het idee erachter nog iets minder maar laten we zeggen dat drummers elkaar blijven verbazen.

Met een beetje knutselen heb je voor 30 euro een setje e-octobans gebouwd. Er bestaat een pvc buis met de diameter 6 inch. Kun je de octo's zo diep maken als jezelf wil. Met wat spanbokken van zolder (wie heeft ze niet liggen?) twee goedkope gaasvellen, twee hoops en een piƫzo element kom je echt een heel eind...
DrumCompany, een initiatief van drummers voor drummers.

Omhoog