nieuw bekken, terugsturen?

Gestart door GCN, dec 24, 2013, 15:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

Mijn artisan hats hebben ook wat van die plekjes. Ik zou me er niet druk over maken.
Als bij verkoop mensen er problemen mee hebben is dat hun verlies.

Zoals je hier kan lezen zijn er genoeg mensen die zich daardoor niet af laten schrikken. Die zullen vanwege hun kennis van bekkens je mogelijk nog een betere prijs geven ook.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

stefan

Ik ben een jaar of 2 (dacht ik) geleden bij Thomann geweest voor m'n bekkenset, met daarbij ook een 22" Zidljian K Dark Custom.
Ik kan je verzekeren dat die plekjes (idd van het hammeren) op alle K's te zien waren destijds en ik heb er al snel minimaal 6 geprobeerd.
Het bekken dat ik toen gekocht heb heeft ook deze hammering-spots.
Echt niets om je druk om te maken!

En bij verkoop zijn er altijd zeikerds tussen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

djska

Noem me een zeikerd, maar ik denk er het meine van. Het is toch vreemd dat je juist bij een machinaal 'hand-gehamered' proces, toch zulke onregelmatigheden hebt.
Ik vind het duiden op gebrekkige kwaliteitscontrole.

mangoie

Ze worden handmatig gescheerd. En zelf met machinale hamering heb je nog te maken met een materiaal die niet overal uniform is...

Daarbij wordt er volgens mij meer op het geluid dan het uiterlijk gelet bij de controle. ;)

stick tight

Ik heb 3 Zildjian Avedis cymbals die allemaal ''plekjes'' hebben.
Zou me ook nog kunnen voorstellend dat die stickmarks zijn van een laatste test voor hij de fabriek verliet.

Mochten er problemen ontstaan (scheuren met de groef mee die wijzen op productiefouten) kan je altijd contact opnemen met Hoshino (zitten in Nederland) en die zeggen je wel wat je moet doen. Dure bekkens kopen blijft een beetje tricky, ook als je ze bij een winkel koopt zijn ze allemaal in handen geweest van UPS of DPD, en dan weet je nooit hoe die ermee om zijn gegaan.

Omhoog