nieuw bekken, terugsturen?

Gestart door GCN, dec 24, 2013, 15:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

GCN

dec 24, 2013, 15:00 Last Edit: dec 24, 2013, 15:01 by GCN
Hoi Drumforummers,

zojuist heb ik een nieuw bekken binnen gerkegen (zildjian k series ride)
Aan de communicatie met Thomann te zien was het de laatste, het is volgens mij ook het showmodel (zitten al wat stickmarks op). Dit is nooit vermeld.

Daarnaast zitten er wat butsjes in waar ik van twijfel of het zo hoort. Ook al is het bekken met de hand gehamerd lijkt dit me wat overdreven. Ik heb geprobeerd wat foto's te maken maar het is nog wat lastig te zien. Op bepaalde plekjes is echt het bovenste laagje er af.

wat is jullie mening?

DANK!









Hoefnix

Dit lijkt niet zo te horen.

Maar... klinkt het bekken goed?

musiqman

#2
dec 24, 2013, 15:31 Last Edit: dec 24, 2013, 15:31 by musiqman
Lijkt op de hamering zoals we die zien bij Constantinople serie, maar nu op het verkeerde cymbal.

Joris

Ik heb op een K custom Hybrid crash volgens mij ook wat van die plekjes.

Kasper

Dezelfde plekjes heb ik op de achterkant van mijn Meinl 18" crash. Heb hem tweedehands gekocht maar vraag me toch af waar het vandaan komt.

Joris

Waar zit de achterkant? Ik heb alleen boven en onder  :P

djska

Het lijken wel gaatjes! Die K is ongetwijfeld niet goedkoop, ik zou hem terugsturen (in dezelfde verpakking om discussies te voorkomen. Anders gesteld: als je deze ooit 2e hands zou verkopen krijg je er toch niets meer voor?

Dennis Boxem

Om het echt met zekerheid te zeggen moet ik dit bekken in het echt zien, maar dit lijken gewoon diepere hamerafdrukken waarbij het oppervlak niet helemaal weggeschoren is. Dit zie je vaker. Overigens kan ik je uit de droom helpen, aan deze bekkens is niets met de hand gehamerd. Zildjian gebruikt op de K series ook gewoon machinale hamering, maar dat gebeurt op een andere manier dan bij bijvoorbeeld de A en A custom series. Ik hoop ooit nog eens bij Zildjian een reportage te kunnen doen, maar ze staan daar vooralsnog niet heel erg voor open. Zildjian is de enige grote bekkenfabrikant waar we met Slagwerkkrant in de afgelopen 10 jaar niet zijn geweest.

In ieder geval lijkt dit bekken gewoon oké. Die stokafdrukken is misschien wat minder netjes, maar om daar nou een bekken voor terug te sturen. Klinkt hij naar je zin? Dan zou ik 'm zeker houden, want de kans dat een vervangend exemplaar exact hetzelfde klinkt is vrijwel nul.

grtz!

Dennis

paQ

Zie ook niet echt iets om je zorgen over te maken eigenlijk.
Maar als je je er niet prettig bij voelt op zichttermijn retourneren... (kan wel bij thomann toch?)

Sander?

ik heb hetzelfde met mijn 16¨china boy, hier  zat destijds bij de aankoop ook een ´putje´ in vergelijkbaar met die jij laat zien. Kwam nieuw uit de fabriek...
Nooit echt last van gehad, maar is wel een dingetje waarover eventuele kopers gaan vallen.

GCN

ja ik kan hem probleemloos terugsturen als ik zou willen. Al klinkt hij gewoon prima, heb ook niet echt zin om hem terug te sturen maar we hebben het niet over 2 tientjes dus wil niet afgescheept worden met een product dat niet 100% is. Bij de levering zeiden ze eerst dat hij op voorraad was, en toen opeens ging het een maand duren. Toen ik vroeg waarom dat zo was konden ze hem opeens wel weer opsturen. Vandaar dat ik vermoed dat ze toen het showmodel uit de kast hebben getrokken.


tja lastig.

timmie

Stickmarks is toch niet zo'n probleem? En showmodel is in het geval van bekkens wel een beetje relatief. Ze zijn toch bijna altijd al een keer getest? Helemaal fonkelnieuw zullen ze nooit zijn. Met die butsen zou ik wel iets voorzichtiger zijn. Bij mijn 14" Masterwork crash zaten er ook zulke plekjes op. Na verloop van tijd ontstond er vanuit de buts een scheur met de groef mee. Piet Klaassen deed niet moeilijk over garantie, maar in mijn geval was het wel een zwakker plekje in het bekken.

Technobeat

#12
dec 25, 2013, 12:13 Last Edit: dec 25, 2013, 12:21 by Technobeat
Beste GCN .

Als jij je niet prettig voelt bij de '' butsjes '' in je nieuwe K ride bekken zou ik hem als het mij overkwam zeker terug sturen .
Want we hebben het wel over een bekken wat richting de 400,= euro gaat , en daar mag je best van verwachten dat hij mooi egaal is .
En wat voorgaande posters al vermelden is dat het bij latere verkoop zeker een -punt gaat worden als men het bekken kritisch gaat bekijken , het valt vrijwel meteen op .

En NU ben je nog in de positie dat je hem zo hebt binnen gekregen , maar als je er na een maand mee aankomt  kunnen ze misschien zeggen dat je meteen had moeten reclameren .
Dus wil je hem omruilen / geld terug , dan zou ik vandaag nog een mail sturen waarin je één en ander uitlegt en er een paar duidelijke foto`s bijvoegt en vraagt om actie van hun kant ( en Thomann kennende zullen ze echt niet moeilijk doen ) .

Succes !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Er is in principe niets aan de hand, dit zie je op heel veel bekkens. Google maar eens op de k serie of de constantinople series ..
Ik ben het niet eens met techobeat dat je mag verwachten dat een bekken egaal is. Het hele punt van 'handgehamerd' is dat het dus juist niet egaal is.
Ook qua verkoop waarde mag dit niets uitmaken, als een koper een perfect item wil moet ie maar een nieuwe uitzoeken en de hoofdprijs betalen denk ik dan. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


zou je het dan zelf wel accepteren RJ ?
Als je ( naar ik aanneem ) zoals GCN een tijd hebt moeten sparen om de K-ride te kunnen bekostigen en eindelijk heb je het geld bij elkaar en dan krijg je een ride met hamerfoutjes .
Dennis schreef al dat deze ride`s machinaal gehamerd worden dus dan zouden in principe alle bekkens het zelfde eindresultaat moeten krijgen .
Maar goed , ik spreek alleen voor mijzelf wat ik zou doen in een vergelijkbare situatie , het staat iedereen vrij om er een andere invalshoek op na te houden . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ

Ik denk dat ik voor een bekken van 400 euro eerst zelf was gaan luisteren en uit een aantal dan de "beste" had meegenomen ;)

Met of zonder van die donkere gaatjes.... Boeien 

Technobeat


Ik denk dat ik voor een bekken van 400 euro eerst zelf was gaan luisteren



Dat sowieso , '' blind '' kopen op alleen naam is een gok nemen , het is altijd beter om zelf een bekken of set te gaan beluisteren - bekijken en te bespelen voor je tot aanschaf over gaat .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

#17
dec 25, 2013, 18:21 Last Edit: dec 25, 2013, 18:23 by Robert-Jan

zou je het dan zelf wel accepteren RJ ?


Ja als het bekken te gek klinkt wel.
Ik heb dat ook in veel van mijn bekkens en er is verder niets mee aan de hand.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre

Als hij te gek klinkt kun je hem gewoon houden en gebruiken, maar als er wat mij betreft één slechte reden is om hem terug te sturen dan is het 'als je hem gaat verkopen is het een nadeel'  8)7

Ten eerste koop je een bekken naar mijn idee niet om het (even) later weer te gaan verkopen en ten tweede, als het toch vaker bij deze series voor komt zou een koper dat ook kunnen cq moeten weten en maakt het dus geen enkel verschil in de prijs.

Maar goed, het bovenstaande neemt niet weg dat ook ik gewoon naar een winkel zou gaan om een bekken te testen en het exemplaar mee te nemen wat me bevalt in plaats van blind iets online te bestellen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Rick

Ziet er prima uit, het kan absoluut geen kwaad. Wel erg slordig van Zildjian dat ze dit soort resultaten nog krijgen terwijl ze inderdaad zoals Dennis al zei niks meer met met de hand hameren.

Dennis Boxem

Ja wacht even, ik zei inderdaad dat de bekkens machinaal gehamerd worden, maar dat betekent niet dat alle bekkens op dezelfde manier worden gehamerd. Zoals ik het begrepen heb wordt er computergestuurd gehamerd, en wordt er een soort random-programma gebruikt waarbij alle bekkens in dezelfde stijl worden gehamerd, terwijl er wel duidelijke verschillen zitten in de hamerpatronen, maar dat zie je alleen als je twee bekkens met elkaar vergelijkt.

Eerlijk gezegd, als het bekken goed klinkt, dan is er niets aan de hand. Wil ik wel bij zeggen dat ik persoonlijk nooit en te nimmer een bekken via postorder zou kopen. Klankverschillen binnen hetzelfde model zijn gigantisch, en je kunt ook niet vergelijken met de rest van je bekkenset. Een drumkit en hardware zou ik zeker aandurven, maar bekkens zeker niet. Bijkomend voordeel is dan dat je als je het bekken niet mooi genoeg er uit vind zien, je voor een andere kunt kiezen. Ben je misschien een paar tientjes meer kwijt dan bij Thomann, maar dan heb je wel een bekken dat naar je zin is. Zoals gezegd, het gaat wel om een hoop geld.

Jeffx

Zoals gezegd is luisteren in een winkel, plus het vergelijken met je huidige setup, natuurlijk het beste. Het probleem is echter dat het bekken dan wel op voorraad moet zijn, en aangezien er mijns inziens steeds minder op voorraad wordt genomen vraag ik me af hoeveel drumzaken op dit moment een 20" K Ride hebben hangen. Postorder snap ik dus wel; niet alleen qua prijs :)

Dries

#22
dec 26, 2013, 01:13 Last Edit: dec 26, 2013, 01:14 by Dries
Zildjian hamert inderdaad computergestuurd.
Heb regelmatig deze plekjes voorbij zien komen, niets om je druk om te maken.
Mijn (inmiddels verkochte) Sabian AA chinese had het, mijn 12'' K custom dark splash heeft het (in hele lichte mate), de Zildjian Constantinople zit er vol mee etc.
In een A custom zou ik het niet vertrouwen aangezien deze zeer ondiep en zeer 'regelmatig' gehamerd is, met jouw bekken is m.i. echter niet veel aan de hand.
Het enige dat telt is al aangegeven:
- Bevalt de klank je?
- Heb je zelf moeite met de onregelmatigheden?

Indien hij naar wens klinkt zou ik 'm lekker houden.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Nlz


en aangezien er mijns inziens steeds minder op voorraad wordt genomen vraag ik me af hoeveel drumzaken op dit moment een 20" K Ride hebben hangen. Postorder snap ik dus wel; niet alleen qua prijs :)


Ik zou niet alle drumzaken over één kam scheren. En hoe meer je online bestelt voor de paar euro's verschil, des te minder voorraad kan jouw lokale drumshop op voorraad nemen...
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Robert-Jan

Ik kan zo best een aantal zaken noemen met een hele ruime keuze aan rides.
Misschien niet met 5 k rides, maar wie zegt dat je die ook echt het mooist vindt als je gaat luisteren?
Als ik op de naam was afgegaan en had vastgehouden aan een maat was ik nooit op mijn 22" masterwork jazzmaster uitgekomen..en ik ben heul blij dat ik m heb.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog