DrumRoger ( Bekkenleverancier op Marktplaats ) .

Gestart door Technobeat, nov 30, 2013, 18:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat

nov 30, 2013, 18:30 Last Edit: sep 04, 2014, 09:51 by Robert-Jan
Voor de akoestische drummers onder ons : DrumRoger levert allerlei bekkens voor de laagste prijs , volgens eigen zeggen .
Is dit idd zo of is het '' veel geschreeuw en weinig wol '' ?


http://link.marktplaats.nl/645552095
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

druMees

Wat ik ervan weet is dat hij al heel lang bekkens verkoopt op marktplaats. Dit is voor hem een goede money maker. Hij koopt ze goedkoop in, in 'Merica, en verkoopt ze hier weer. Eigenlijk zijn het bijna allemaal nieuwe bekkens. Als je bij hem wat koopt is er (naar mijn mening) niks mis mee, hij is gewoon een handelaar. Erg mooie bekkens trouwens, dat zeker!

Robert-Jan

#2
nov 30, 2013, 19:25 Last Edit: nov 30, 2013, 19:31 by Robert-Jan
Denk eraan dat een garantie geval wel eens lastig kan worden.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Treklof

En het meeste heeft hij niet op voorraad, dus je moet wel 2 weken wachten.
Verder is er niets mis mee.

djska

Op een K Dark Medium Ride 22" scheelt het vgl. met Thomann 100 euro (427). In de US kost 'ie $410, of in euro 302 (dat prijsverschil is op zich al belachelijk), en daar komen dan invoer/transport bij. Ik neem aan dat hij ze in de US dan voor inkoopprijs weet te krijgen om dat voor hem rendabel te laten zijn?

Technobeat


Dus als ik het goed formuleer : Slimme en eerlijke zakenman die goede producten levert , prima toch . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

NathanR

Maar volgensmij dan zonder garantie.

Nijlpaard

Niet per definitie zonder garantie maar garantie kan lastig zijn. Als je een scheur hebt zal je contact op moeten nemen met de europese importeur terwijl je ze effectief rechtstreeks in Amerika hebt gekocht.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Paintpro


Niet per definitie zonder garantie maar garantie kan lastig zijn. Als je een scheur hebt zal je contact op moeten nemen met de europese importeur terwijl je ze effectief rechtstreeks in Amerika hebt gekocht.


Per definitie zonder officiële garantie.
Als je een scheur hebt zal de Europese importeur je niet verder (kunnen) helpen.
Er is geen bon, geen officiële winkel gekoppeld aan de importeur.

Je koopt gewoon bij een particulier.

Paul

Maar Roger koopt in de VS mét garantie. De vraag is alleen of dat 'overdraagbaar' is als je via een particulier koopt. Maar dan zouden ze naar de VS moeten voor garantie, niet erg handig.

In principe zou je ze toch naar de Europese importeur moeten kunnen sturen? Het is fabrieksgarantie die wereldwijd geldt. De Europese importeur krijgt ze neem ik aan ook vergoed van Zildjian zelf. Aan de hand van het serienummer kunnen ze de productiedatum achterhalen als het goed is.
Enige lastige zal zijn om ze bij de importeur te krijgen..

Paintpro


Maar Roger koopt in de VS mét garantie. De vraag is alleen of dat 'overdraagbaar' is als je via een particulier koopt. Maar dan zouden ze naar de VS moeten voor garantie, niet erg handig.

In principe zou je ze toch naar de Europese importeur moeten kunnen sturen? Het is fabrieksgarantie die wereldwijd geldt. De Europese importeur krijgt ze neem ik aan ook vergoed van Zildjian zelf. Aan de hand van het serienummer kunnen ze de productiedatum achterhalen als het goed is.
Enige lastige zal zijn om ze bij de importeur te krijgen..


Daarom zou Roger (in theorie) in staat zijn volgens de garantievoorwaarden van de VS mogelijk nieuw te krijgen.

Je kan ze niet naar de Europese importeur sturen, omdat je geen Europese aankoopbon hebt.
De fabrieksgarantie is namelijk voor de importeurs, daardoor kunnen zij hem retouren aan de VS.
Om hem vergoed te krijgen, moeten zij zelf echter ook aan bepaalde voorwaarden voordoen, die ze daarom doorvoeren naar de Europese consument. Denk aan niet ouder dan 2 jaar, met de groef mee etc..

In een sporadisch geval kan een importeur bemiddelen als je bijvoorbeeld een bekken hebt gekocht bij een winkel die failliet is gegaan, bekken kapot, via een andere winkel aanspraak kunnen maken op de garantie.

Echter, DrumRoger is geen erkend Zildjian Dealer, maar gewoon een particulier.
Je koopt dus van een particulier en hebt (Europese regelgeving hieromtrent tussen particulieren daargelaten), garantie tot aan de voordeur.

Rick

In princiepe kunnen ze met het serienummmer ook traceren hoe oud het bekken is, dus als dat <2jaar is...

djska

Grote kans dat de importeur ook niet meewerkt in zo'n geval van parallel-import

Hans

Nee natuurlijk niet. Wel de lasten niet de lusten.... Welkom in de grote mensen wereld. Als je 100€ verdient met bij hem te kopen, moet je niet lullen over garantie.

5150

#14
dec 02, 2013, 19:55 Last Edit: dec 02, 2013, 19:55 by 5150
Idd Hans...prijs is er ook naar...en ik heb eigenlijk nog maar 1x in mn drumloopbaan een cymbal kapot geslagen: Sabian 14" Thin Crash...tscheelt gewoon teveel geld, dan maar t risico nemen.
***...in-between-drums...***

Nijlpaard



Nee natuurlijk niet. Wel de lasten niet de lusten.... Welkom in de grote mensen wereld. Als je 100€ verdient met bij hem te kopen, moet je niet lullen over garantie.


True!
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

richardcs65

Het is wel een beetje de omgekeerde wereld wanneer je je verlies op garantie maar moet accepteren, terwijl de verkoper hier feitelijk gewoon als een handelaar getypeerd wordt. Bij aankopen van een verkoper "die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf" geldt wel degelijk enige bescherming. Ik weet niet of het opgaat voor deze verkoper, maar afgaande op de reacties klinkt het dat hij wel de lusten, maar niet de lasten wil hebben. Blijft natuurlijk dat er altijd een verschil is tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Paintpro


In princiepe kunnen ze met het serienummmer ook traceren hoe oud het bekken is, dus als dat <2jaar is...


Dan heb je nog steeds geen bon...
En als je een bekken hebt, wat al 4 jaar in de winkel lag toen je hem kocht, heb je alsnog 2 jaar garantie...

Eigenlijk is het gewoon ongebruikt tweedehands kopen.
Je betaald dus hoofdprijs tweedehands, omdat ze onbespeeld zijn en je (als ik de reactie's lees) soms moet wachten op je cymbal (en je hem dus niet kan luisteren).

Wouters

"Cynische modus aan"
Zijn winstmarge lijkt echter akelig klein!
Pinstripes kon ie niet meer betalen, moongel nog net!
"Cynische modus uit"

Man, man, ik vind een halve moongel soms al veel......

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=402510343208380&set=a.324134551045960.1073741826.324132804379468&type=1&theater

5150

Ik heb m wel vaker om prijsopgaves gevraagd omdat ik zoekende was...hij reageert altijd erg laat of helemaal niet...zelfs niet via fb chat...misschien is ie mn vele vragen gewoon zat, maar heb uiteindelijk ergens anders besteld omdat ie het niet op voorraad had of omdat ik geen (duidelijke) reactie kreeg.
***...in-between-drums...***

Elze

Net twee Sabian AAX crashes binnen :) 17" & 18" Dark Crashes, natural finish voor €390,-.
Ik heb met Roger goed contact gehad via facebook. Het enige nadeel betrof wel de levertijd, meer dan anderhalve maand voor ze in NL waren.

Machiel

Meteen een paar foto's in t GGA topic zetten dan!
Neem mij vooral niet te serieus.

Geischa

En nu maar hopen dat ze heel blijven...

Elze


En nu maar hopen dat ze heel blijven...


True true.
Maar vond het dit keer de gok wel waard. Alles wat ik tot nu toe kapot heb gemept viel buiten garantie e.d.

Rick

Ik zou niks meer bij hem durven bestellen, het kan nooit 100% legaal zijn wat hij doet. Stel je besteld een nieuwe set bekkens bij hem en hij wordt door de belastingsdienst of dergelijke aangepakt, kun je mooi fluiten naar je centen....

Omhoog