iemand ervaring drumkruk van conrad?

Gestart door mlommers, nov 26, 2013, 19:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

mlommers

Heeft er iemand ervaring met de drumkruk met spindel van de conrad?

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/301006/

Ik ben opzoek naar een lichtgewicht drumkruk en heb deze op het oog.

Ben op dit moment mijn hardware setup aan het inwisselen voor lichtgewicht materiaal daar ik het drumstel elke week van de 1 verdieping in mijn huis moet verplaatsten naar de auto en van de auto weer naar het repetitie hok, en mijn rug begint het te begeven :-(

Bij de drumkruk zou ik een spindel wel fijn vinden om de hoogte goed in te kunnen stellen. Een spindel lijkt me beter dan bijvoorbeeld het systeem van pearl bij de D-730, waarbij ik toch altijd het gevoel heb dat deze op den duur gaat inzakken.

Omdat het om een 2e drumkruk gaat hoeft het wat mij betreft niet al te duur te zijn.

Graag feedback mbt de drumkruk van Conrad maar andere alternatieven zijn ook welkom. Waarbij lichtgewicht en handzaamheid prio 1 heeft.

Headshrinker

Geen ervaring, maar ik durf te betwijfelen of die Conrad kruk licht is. En 'goed' is 'ie waarschijnlijk ook niet (in termen van levensduur).

Voor (ietsje) meer heb je 'n Gibraltar 5608, bijvoorbeeld. Daar zou ik persoonlijk 'n beter gevoel bij hebben.

paQ

mijn dochter van 6 zegt al de hele week (Sinterklaasjournaal) "goedkoop is duurkoop".
als je inzoomt op die zitting zou ik hem lekker bij conrad laten liggen ;)

Nlz

Qua elektronica heb ik nog nooit gedonder gehad met Conrad, maar dit soort dingen zou ik er zeker niet bestellen.  :N
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Technobeat


Conrad kruk ziet er een beetje ieletjes uit , dun spindeltje ....... ik zou het niet doen .:N
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

koop dan die millenium b-stock bij thomann, als het goed en goedkoop moet..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Headshrinker

koop dan die millenium b-stock bij thomann, als het goed en goedkoop moet..


Ja... maar...


[...] Waarbij lichtgewicht en handzaamheid prio 1 heeft.


Licht is (meestal) single-braced, toch? En 'handzaam' betekent misschien ergonomisch doordacht en verantwoord?

Yamaha doen, dan maar? (Is wel aan de prijs.)

drfill

#7
nov 27, 2013, 23:55 Last Edit: nov 27, 2013, 23:57 by drfill
als ie m in het repetitiehok laat staan, is het heel licht..
waar maak ik me eigenlijk druk over..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

mlommers


Voor (ietsje) meer heb je 'n Gibraltar 5608, bijvoorbeeld. Daar zou ik persoonlijk 'n beter gevoel bij hebben.


Maar dat is dan weer niet met een spindel. Hoe zijn jullie ervaringen met dergelijke krukken? Blijf altijd het idee houden dat die dingen op den duur toch naar beneden zakken.


koop dan die millenium b-stock bij thomann, als het goed en goedkoop moet..


Ben nu aan het kijken wat de Millenium MDT2S weegt.

heb net antwoord terug van Sonor mbt de Sonor DT470 die op ongeveer 4,5 kg komt.

Laten staan in repetitie ruimte is geen optie anders was het natuurlijk allemaal geen probleem.

Paul


Maar dat is dan weer niet met een spindel. Hoe zijn jullie ervaringen met dergelijke krukken? Blijf altijd het idee houden dat die dingen op den duur toch naar beneden zakken.

Nee hoor ;). Ik heb een oude Tama kruk met hetzelfde principe, die zakt niet in over tijd. En die Gibraltar ziet er degelijker uit dan mijn kruk..

Technobeat


Voordat ik mijn huidige kruk met rugleuning  en hydraulische vering kocht had ik een '' gewone '' ronde kruk met een spindel ( Stagg ) .
Het viel mij wel op dat er een speling merkbaar was op die spindel , zodat je soms zat te wiebelen .
Op mijn zoektocht naar een lekkere kruk heb ik er in de drumwinkels diverse de revue laten passeren en ook bij de dure merken is de speling op de spindels merkbaar .
Is dit een product eigenschap of is er iets aan te doen ?
Bij mijn hydraulische kruk die ik nu gebruik heb ik die speling niet en dat bevalt prima . :)   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Harre

Kwestie van de schroeven waarmee de spindel in het frame zit en/of de zitting op de spindel zit aandraaien en je bent van de speling af.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Robert-Jan


Nee hoor ;). Ik heb een oude Tama kruk met hetzelfde principe, die zakt niet in over tijd. En die Gibraltar ziet er degelijker uit dan mijn kruk..


Tama is dan ook een van de weinige die dit goed voor elkaar heeft.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

Dat kan e.e.a. verklaren. Maar die Gibraltar heeft net zoals mijn Tama een schroef om vast te draaien en dan nog een memorylock. Dat scheelt enorm volgens mij. Het wiebelt in ieder geval niet.
Op les staat een oudere spindelkruk, volgens mij van Pearl, en die begint halverwege de les te wiebelen, hoe vast ik 'm ook aandraai aan het begin van de les.

Technobeat

Op les staat een oudere spindelkruk, volgens mij van Pearl, en die begint halverwege de les te wiebelen, hoe vast ik 'm ook aandraai aan het begin van de les.



Dat bedoelde ik te zeggen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog