Rims, houdsystemen, tomhouders, etc.

Gestart door harmen 18, okt 04, 2011, 17:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Luuk

Als je het zo mooi vindt als je tom op een snarestand staat kan je misschien het best dit http://www.gaugerpercussion.com/flexframe.html proberen.
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

Animal baars

Ik heb mijn toms met een Tama multiklem en een Yamaha tomhouder aan m'n bekkenstatieven hangen. Ik heb wel allemaal statieven met hengel, anders vind ik de toms te dicht bij de crashes komen (of andersom). wat voor bekkenstand komt jou tom dan aan te hangen?

Is het trouwens niet zo dat een tom juist meer resoneert op een snarestand dan in een houder?? Tenminste, dat dacht ik.

Stella

Luuk, bedankt voor de tip. Prijs doet me echter neigen naar mijn oplossing 2.
Animal Baars, bedankt voor je input. Bij mij betreft het een straight stand, dus vandaar mijn vrees dat het ding te dicht bij de crash komt te hangen.
En over resoneren, the way I understand it is that de tom wordt afgeknepen door de basket van de snarestand als je hem er helemaal strak inklemt (en ook tot op zekere hoogte als je hem losser hebt). Nu ik er zo eens over nadenk realiseer ik me overigens dat dit probleem meer een studiokwestie is (waar ik inderdaad de snarestand optie tot nu toe altijd mijd) dan een livekwestie. Dat beetje resonantie wat ik nu misschien mis is live toch amper te horen tussen al het reverbgeweld van gitaren en synth, I guess.

Animal baars

En de meeste live-geluidstechnici hebben liever een beetje afgeknepen dan lekker zingend...

Dries

Ik zou zeggen: probeer het eens!
Tom in een goed aangedraaide snaredrumbasket klinkt echt behoorlijk korter dan wanneer gemonteerd aan bijv. een optimount. Bij mijn masterworks was het verschil fors.

Een extra stand (waarvan de poten flink uit elkaar moeten i.v.m. stabiliteit) links van de kick waar óók ergens een straight bekkenstand moet komen te staan lijkt mij geen gewenste situatie.

Mijn advies:
Een multiklem i.c.m. een losse tomhouder. Dan kun je de tom zowel dicht bij de stand monteren als verder er vanaf.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

musiqman

Ik ben bij one up & one /two don voorstader van een basket. Ik heb een lichte snarestand van yamaha speciaal voor 10-12 snares/toms (en een 13 past er net in maar dan gaat ie knijpen) en doe de basket losjes om de tom zodat ik m er net kan uitwippen. Ik merk niet genoeg verschil om dezelfde tom in de rim mount te laten zitten. Die ook nog eens zwaarder is.

Van de straight cymbalstand op de vloer heb ik geen last.

Animal baars

Geen idee of het in dit topic past, maar ik zoek een statief om mijn Afrikaanse djembe op te hangen. Ik wil deze vaker in mijn setup gaan gebruiken met mijn linkerhand en dan met mijn rechterhand de vrijheid hebben om mijn set te gebruiken.

Iemand tips?

Rick

#57
aug 30, 2013, 01:24 Last Edit: aug 30, 2013, 01:26 by Rick

Geen idee of het in dit topic past, maar ik zoek een statief om mijn Afrikaanse djembe op te hangen. Ik wil deze vaker in mijn setup gaan gebruiken met mijn linkerhand en dan met mijn rechterhand de vrijheid hebben om mijn set te gebruiken.

Iemand tips?



http://meinlpercussion.com/products/Product/ACC-STANDS/Product/show/1540/1539/ACC-STANDS/


Ze hebben er meer hoor, maar deze zag er het beste uit.

Jenslathouwers

Heeft iemand ervaring met pearl optimounts in combinatie met adams tomhouders? Toch maar voor de zekerheid even navragen voor ik er zou bestellen  8)7
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Paintpro

Adams tomhouders zou ik achterwege laten.

dunDaan

Adams heeft toch geen eigen merk tom-houders??
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Paintpro

Ze hebben Pearl kopij, Yamaha kopij en Gibraltar kopij.
Vooral de Yamaha en Gibraltar zijn slecht. Karige compound voor de kunstof ballen, te zacht.
De Pearl kopij vertanding is behoorlijk slijtagegevoelig.


dunDaan

Oh, kijk weer wat geleerd, dat wist ik niet.
Ik kreeg bij mijn Adams set gewoon originele Gibraltar tomhouders, die doen het prima
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

harmen 18

In een adams tomhouder past gewoon een yamaha. Die blijven wel goed hangen.

Alleen zitten de gaten van de yamaha/adams op andere plekken als die van de pearl en heb je dus extra gaten in je optimount

Paintpro

@ Harmen 18: Je hebt het over brackets denk ik?

Hans

Volgens mij zijn er door de jaren heen meerdere mounting systemen de revue gepasseerd bij adams. Hangt dus nogal wat af van het bouwjaar van je adams.
Laat onverlet dat je op 'ongeboorde' ketels vaak meerdere verschillende mount systemen kunt zetten...  Sky is the limit...

harmen 18

Klopt Paintpro, de houder zelf is praktisch het zelfde. op de paar ontwerpverbeteringen van de yamaha na dan natuurlijk.

Jenslathouwers

De adams tomhouder staan er momenteel gewoon nog op, dus die worden nog niet direct vervangen :) bedankt voor de reacties!
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Jenslathouwers

Heeft er iemand ervaring met een 16" x16" tom opgehangen in een pearl optimount?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Joris

Ze worden er voor gemaakt dus dan zal het wel prima werken lijkt me, bij mijn 16x14 gaat het tenminste probleemloos.

Hammar

Ook hier al jaren een 16x14 in optimount. Gaat prima, maar op pootjes schijnen ze echt beter te klinken.

animal


Heeft er iemand ervaring met een 16" x16" tom opgehangen in een pearl optimount?


Ja ik, een 16x16, geen enkel probleem.

Harre


Heeft er iemand ervaring met een 16" x16" tom opgehangen in een pearl optimount?

Hier ook geen enkel probleem. Wel in combinatie met een Icon rack trouwens. Laatst achter een kit met een rack gezeten met ronde buizen en dat moest zo lomp hard worden aangedraaid wilde de klemmen een beetje blijven zitten...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Joris


Ook hier al jaren een 16x14 in optimount. Gaat prima, maar op pootjes schijnen ze echt beter te klinken.


Ik zat te denken om mijn 14" floor ook in een optimount te hangen, misschien toch maar niet dan. Leek me wel handig, dan hangt letterlijk alles aan m'n rack behalve m'n snare.

dutchdrummer

Ik heb m'n 14x14" ook van z'n pootjes af gehaald en met een optimount aan m'n ICON rack gehangen. Eerlijk gezegd hoor ik weinig verschil. Hij klonk prima, hij klinkt nog steeds prima. Misschien iets minder sustain, maar dat zit mij niet in de weg.

Omhoog