zelfbouw E-drum

Gestart door Rashid, okt 04, 2011, 17:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

paQ

volgens mij moet rood op de tip
probeer het eens zou ik zeggen :)

Rashid

ff de boel omgedraaid, rood op zwart en zwart op rood... maar helaas weer geen signaal..
zijn de pro sensing triggers zo anders dan de normale?? ik word er echt kriegelig van hahaha

Rashid

Zo de beloofde foto's, ze zijn iets wat onscherp.. maar goed genoeg hahaha..





Ik zit nog steeds met mijn pro triggering op de stereo cinch.. krijg er nog geen signaal door.. dus alle hulp is welkom.

Tevens kan iemand mijn vertellen als ik een alesis i/o koop om mijn module uit te breiden hoe ik dit dan op mijn dtxpress3 module kan/moet aansluiten..

Gr, Rashid

Paul

#53
dec 18, 2011, 21:15 Last Edit: dec 18, 2011, 21:17 by Paul
Tevens kan iemand mijn vertellen als ik een alesis i/o koop om mijn module uit te breiden hoe ik dit dan op mijn dtxpress3 module kan/moet aansluiten..

Gr, Rashid

Je bent goed op weg, ziet er goed uit!
Om je vraag maar te beantwoorden: de Alesis I/O is een MIDI In/Out module, bedoeld om een externe sampler (computer in dit geval) aan te sturen. De DTXpress-module doet hetzelfde, maar heeft een interne sampler, daardoor hoor je daar direct geluid uit als je er een koptelefoon in steekt.
Zoals jij je DTXpress-module nu gebruikt (aangesloten via MIDI op je computer) fungeert de computer als sampler en gebruik je alleen de MIDI I/O functie van de DTXpress, in principe doet de module nu dus niet anders dan een Alesis I/O zou doen.

Als het je om meer inputs te doen is, is een Alesis I/O een mogelijkheid maar dan moet je altijd een computer bij de hand hebben.

Ik heb zelf ook eens gesleuteld aan mijn DTXpress I (inmiddels verkocht). Er bestaat een schakeling, het zogenaamde Keith Raper Circuit, die het mogelijk maakt om zelf een dualzone pad te maken. En om een dualzone-input op te splitsen in 2 mono-pads (niet zoals de Y-kabel): http://www.toontrack.com/forum/tm.aspx?m=35166

Robert-Jan




Als het je om meer inputs te doen is, is een Alesis I/O een mogelijkheid maar dan moet je altijd een computer bij de hand hebben.



Je kan via midi naar de yamaha module. De midi out van de alesis sluit je met een midikabel aan op de midi in van de yamaha. Je kan dan op de alesis de midi nootnummers toewijzen. Zo kan je  in ieder geval met de geluiden van de module spelen. Als je dan ook naar de computer wil voor bfd endergelijke kan dat volgens mij via de midi out van de yamaha
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

#55
dec 18, 2011, 23:16 Last Edit: dec 18, 2011, 23:26 by Paul
Klopt, de DTXPress III heeft nog een Midi In (de IV niet meer).

Qua inputs scheelt het trouwens niet veel:
De Alesis heeft 10 stereo-inputs, en nog een hihatcontroller en footswitch ingang.
De DTXpress III heeft 5 dualzone, 3 triplezone en 2 mono inputs.

Met de Alesis is het wel gemakkelijker om twee mono-pads op een stereo-input aan te sluiten en dus een grote set te bouwen.

Robert-Jan

De vraag was, kan ik met de alesis de set uitbreiden.
Het antwoord is , ja via midi heb je 10 stereo inputs een hh controller en een footswitch extra.
Daarmee kan je in ieder geval alle  geluiden uit de yamaha laten komen.
Als je de yamaha dan gebruikt om naar de computer te gaan neem ik aan dat de signalen uit de alesis ook doorkomen..maar ik zou even de handleiding moeten doorpluizen om daar zeker van te zijn.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

Excuus, verkeerd gelezen. Ik dacht dat het plan was om de DTXpress te vervangen door de Alesis omdat de Alesis meer inputs zou hebben. 8)7

Technobeat


Ziet er chique uit zo Rashid , matzwart en chroom combineren goed met elkaar . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Rashid

dank jullie wel voor jullie positieve reacties...altijd leuk en fijn om te horen...

Mbt tot mijn vraag, ook bedankt... om het ff voor mij samen te vatten:

Het is mogelijk om de alesis via de midi out op de midi in aan te sluiten van mijn dtxpress3...
om zo meer aansluitingen te krijgen...
Ik kan kan via de midi out van de dtx dit koppelen aan mijn pc om via SPD samples te spelen...

Dus in spd herkend hij dus de extra triggers van de alesis??  oftewel ik  heb er pak 'em beet 10 extra trigger poorten bij (via de alesis)...

gr,
Rashid

Paul


Als je de yamaha dan gebruikt om naar de computer te gaan neem ik aan dat de signalen uit de alesis ook doorkomen..maar ik zou even de handleiding moeten doorpluizen om daar zeker van te zijn.

Robert-Jan

In theorie moet dat kunnen..
Bijvoorbeeld..ik heb bij de dvd opnames van drum on de td 9 set naar de td 12 gestuurd en vanuit de td 12 alle midi opgenomen in de computer ..dus 2 sets.
Daarvoor heb ik wel een en ander moeten aan en uit schakelen in de modules..je wil namelijk een midi thru hebben in de td 12..
Wat je precies moet doen of of dat ook kan bij de dtxpress 3 dat weet ik niet, maar ik denk haast van wel.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

Ik had eigenlijk eerder verwacht dat MIDI-thru wel zou werken, en al die extra inputs samplen niet, i.v.m. de beperking van de interne processor.

Robert-Jan

Hmmz..ik zit door een handleiding te snuffelen van de yamaha module..maar lees niets over midi thru of iets...

Ik durf nu niet meer te zeggen dat t gaat werken qua midi.. -O-
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

de yammies hebben een MIDI over USB ingebouwde controller.
ik kan me niet goed voor de geest halen of, en welke dan reguliere MIDI aansluitingen hebben.

Robert-Jan

De dtxpress 3 heeft midi in/out en ook nog een host to..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ


rene p

Misschien een hele domme vraag maar kan er geen antwoord op vinden en valt toch in deze categorie.
Is het mogelijk om een volledige elektronische set te bouwen zonder gebruikmakend van een drum brain?

Dus vanaf de pads naar pc en gebruikmakend van software om de geluiden te creeren? Zoja wat dient er dan tussen de pads en de pc geschakeld te worden?
en zodoende geen gelinkte drumbrains te hebben bij hoeveel uitbreiding je ook wilt?

alvast bedaankt aan degene die hier antwoord op weet.
" Im not nervous im a DRUMMER"


Stokmans

Ja, dat kan. Laatst weer een reclame filmpje van Toontrack gezien waarin ze het demonstreerden. Zal het ff opzoeken.

Hammar

Ben ik zeer benieuwd naar!

Stokmans

Ik nu ook, want ikkan hem (nog) niet vinden :(

rene p


Ik nu ook, want ikkan hem (nog) niet vinden :(


we wachten geduldig af op wat komen gaat  :Y
" Im not nervous im a DRUMMER"

Stokmans

Ik geef het op.... Waarschijnlijk geen officieel filmpje (heb me toen al zitten verbazen over de beperkte drumkwaliteiten als het reclame had moeten zijn)

Kwam er op neer dat een kerel zijn e-kit via een alesis trigger I/O had aangesloten op zijn laptop en daar de geluiden uithaalde. Dat was een toontrack-pakket geloof ik (naar mijn weten hét pakket voor dit soort dingen)

rene p

in iedergeval bedankt weet nu in iedergeval dat het mogelijk is en zal eens verder gaan uitdokteren en kijken of de alesis trigger i/o ook kan omgaan met een td 4 en dan de rest van de triggers aansluiten en dan door naar pc.

als het allemaal gaat lukken heb ik er een mooie uitdaging bij.
" Im not nervous im a DRUMMER"

Omhoog