(klein) percussie huren

Gestart door willem4130, okt 28, 2013, 15:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

willem4130

okt 28, 2013, 15:26 Last Edit: okt 28, 2013, 15:27 by willem4130
Een onderdeel van wat ik met mijn bedrijf doe is het geven van trainingen en één van de varianten is een management game. Daarin vinden een aantal interventies plaats waarbij we d.m.v. ritmische oefeningen bepaalde organisatiemechanismen proberen uit te leggen, bijvoorbeeld het creëren van ritme in de supply chain, tact tijd etc.

Om deze oefeningen goed te kunnen uitvoeren, geven we iedere deelnemer 1 percussie-instrument. Vaak hebben we zo'n 25 deelnemers per training en omdat het ritme-onderdeel slechts een element van de trainingsdag is, slepen we liever niet met conga's maar geven wij de voorkeur aan kleine percussie-instrumenten; claves, beatrings etc.

We hebben één keer een try-out gehad en binnenkort hebben we een tweede try-out workshop. Omdat het nog te vroeg is om te bepalen of we doorgaan met deze ritme-oefeningen willen we liever niet aanschaffen maar percussie huren.

Weet iemand een goed adres die zulke zaken verhuurt, als het even kan in de omgeving van Nijmegen? Omdat ik een aantal deelnemers ook kan laten klappen of met twee stokken een geluid kan produceren, ben ik op zoek naar zo'n 18 klein percussie-instrumenten om te huren (en mogelijk later aan te schaffen).
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

5150

Tja...huren, kweet niet wat dat kost, maar heb zelf wel workshops gedaan met Boomwhackers...klinkt ook nog ns heel tof:

http://www.thomann.de/nl/gewa_boomwhackers.htm?gclid=CPDtvMbhuboCFYdd3godkXoAhQ
***...in-between-drums...***

Wouters

Kan je niet verder helpen met een verhuurbedrijf.
Echter als het geluid ondergeschikt is aan de beleving, zou ik ook eens aan alternatieve instrumenten denken:
- shaker => waterflesje met rijst / erwten
- shaker => lucifer doosjes
- 2 halve kokosnoten
- ballon piepend leeg laten lopen
- op dichtgeknoopte ballon slaan voor bas toon
- op losse, oude drumvellen slaan met een stok
- je stoel / tafel als trommel gebruiken
etc.

Of is dit te goedkoop / creatief?

Hoefnix

Een investering van 179 euroos is toch geen probleem voor zo'n cursus: http://www.thomann.de/nl/goldon_rhythmustasche_gross.htm

of 329 euro's voor 2 sets: http://www.thomann.de/nl/goldon_rhythmiktaschen_sortiment_12.htm



willem4130

Bedankt voor de reacties! Allen goede ideeën.  :Y


Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Robert-Jan

Ik zou wel voor iedereen en instrumen nemen.
het gaat 5 keer goed, de zesde keer krijg je de vraag waarom je niet voor iedereen een instrument had.. been there ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

willem4130

Daar ga ik voor zorgen. Sowieso hebben we per training in principe een maximum capaciteit v.w.b. het aantal deelnemers dus als ik goed insla ben ik in één keer klaar.

Heb met Stockenhof kunnen regelen dat ik in eerste instantie huur en als het bevalt we bij hen gaan aanschaffen. Allebei blij  :Y
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Omhoog