Welke snare?

Gestart door LightsOut, okt 04, 2011, 00:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

LightsOut

Ik ben op zoek naar een stalen snare drum met afmetingen 14"x6.5" of 14"x7" met die-cast hoops en 10 lugs.

Budget: 150 euro

Iemand tips? :)

Nijlpaard

Wat heb je zelf al gedaan ?

Marktplaats al bekeken bijvoorbeeld ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

FoREVer

#2
okt 04, 2011, 07:50 Last Edit: okt 04, 2011, 08:01 by paQ
Commentaar van de moderator V&A in V&A :/
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

MarienDrums

Ik Ga een nieuwe snaredrum kopen, Maar houten hoops.. gaan sneller stuk dan metaal lijkt me. Is het verstandig een snare met houten hoops te kopen als je veel harde rock/metal speelt? :)



Paul

Commentaar van de moderator MarienDrums, het is niet de bedoeling je vraag te "crossposten". In je andere topic heb ik je verwezen naar het topic waar je alles kunt vinden.

Jelle

Ik ben een beetje aan het rondneuzen naar een budget snare voor een kameraad. Deze is nog scherper geprijsd dan de Worldmax. Het is natuurlijk gewoon door een hobbyist inelkaar geknutseld, maar toch.

http://www.drumshop.co.uk/buy/raw-black-nickel-14-x-65-snare-drum.htm

Paul

150 pond is helemaal geen geld natuurlijk.

Ketel en hardware zal wel hetzelfde zijn als de Worldmax. De strainer is wel anders. Beter weet ik niet, ik vind de strainer op de Worldmax goed door zijn eenvoud.

Jelle

Dit is een Dunnett strainer, lijkt me niet verkeerd.

Paul

#8
dec 28, 2012, 12:57 Last Edit: dec 28, 2012, 13:00 by Paul
Serieus? Dan is het echt geen geld.
Lijkt me dat er aan de ketel weinig anders kan zijn. Misschien supergoedkope hardware? (maarja, waarom zou je er dan een Dunnet-strainer op zetten ten koste van de hardware..)

Stokmans

Ik overweeg zelfs om er eentje te laten komen, voor dit bedrag...

Paul

Het wordt natuurlijk moeilijk om 'm redelijk door te verkopen als je er vanaf wilt, maar voor dit geld zou ik me daar niet zoveel zorgen over maken inderdaad.
Ik heb overigens ook goede ervaring met Drumshop.co.uk, mijn Worldmax komt er vandaan. Toffe gasten die hun nek hebben uitgestoken om de snare op tijd bij mij te hebben (ging 5 dagen later de studio in).

harmen 18

Strainer lijkt op de gene die je voor 5 euro bij st-drums kunt kopen. Die heb ik voor op mijn oude metalen sonor snare. opzich een prima ding. Hij lijkt wat snel uit zichzelf op de doffe stand te springen, maar blijft net voor de tijd weer hangen.

Het ding kan 180o draaien, dat voegt echt helemaal niets toe, maar heeft wel wat.  :)

Robert-Jan

Dit is inderdaad een dunnet strainer die los al $60 kost..dat is andere koek dan de 5 euro st strainer
De 180 graden is bonus, maar wel een mooie ..we weten allemaal dat die worldmax ketels het prima doen maar het grootste probleem wat ik had met de worldmax waren de strainers..hoewel er verschillende types zijn geweest door de jaren heen zijn de meeste niet ok.
Deze snare met deze strainer en deze prijs is echt heel dik voor mekaar ..denk ik...(hoop ik ;) )
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nlz


Deze snare met deze strainer en deze prijs is echt heel dik voor mekaar ..denk ik...(hoop ik ;) )


Hoop je... Omdat je hem net besteld hebt?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Robert-Jan

Nee, ik wacht ff tot Jelle zn bevindingen post ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rick

#15
dec 28, 2012, 18:00 Last Edit: dec 28, 2012, 18:11 by Rick
Deze valt ook nog in het budget. Thomann heeft altijd van die leuke Black Panther budget snares.
http://www.thomann.de/nl/mapex_13x06_traditional_maple.htm

EDIT: Weinig slaap, slecht gelezen... Verkeerde maat, en verkeerde materiaal, maar wel een leuk trommeltje in de bovenstaande link!

harmen 18



Mijn 5 euro strainer.......

Robert-Jan

Heb je een linkje van de st site ? Heb deze nog nooit gezien...Dunnet kennende ontploft tie als hij hem ziet.. 8)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

harmen 18

Hij stond een tijdje. (iig een maand geleden) in het aanbiedingen gebeuren. Daar staat hij nu niet meer helaas, anders had ik er nog wel een paar gekocht om een aantal rotte dingen in mijn omgeving te vervangen. dus, geen idee. Maar ik heb er een en vind het wel een lollig ding, zeker voor 5 euro.


Hammar

Ik heb gehoord dat de dunnett strainer patenten verlopen zijn en iedereen 'm nu mag namaken.

Omhoog