In ear monitor

Gestart door SoftailClassic, okt 03, 2011, 22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dribbel

En bij cinepaQ.nl vanaf ongeveer 380 incl. *O*
Yamaha recording & sabian

harmen 18

De prijzen vliegen je om (en in) de oren.........  :D

musiqman

#77
sep 12, 2012, 22:31 Last Edit: sep 12, 2012, 22:33 by musiqman
Ik heb ze als dual drivers gekocht voor om en nabij 325,-  en er later voor een klein bedrag tripple drives van laten maken.

Volgens de prijslijst zou je voor de tweeweg met de extra opties nu 715,- betalen.

Ik heb er ook een setje standaard (niet full concha) op maat gemaakte dopjes voor mn iPhons laten maken en kan dus wel zeggen dat ik zeer te spreken ben over Ears4u (gevestigd in Dieren naast Arnhem) en kan ze dan ook zeker aanbevelen.

groovemaker

Dit zijn mijn oordoppen:



Ik meende ergens in het begin van dit topic te lezen dat je hier ook een soort drivers in kunt doen?
Kan iemand uitleggen hoe dat werkt?

Ik wil ook in-ears. Wat ik eigenlijk wil doen( maar het hoort denk ik in monitor topic), is een klein mixertje kopen.

Op ch. 1 dan de monitior mix van de geluidsman
Op ch. 2 dan mijn telefoon, mp3 player, ipod, whatever

Dit uitsturen naar mijn in ear systeem. Kan iemand me ook uitleggen hoe zo'n heel systeem werkt?
Draadloos hoeft van mij niet.


Gaat dit zo werken??

Zo dat waren al heel wat vragen.
If it's too Loud you're too old!

paQ

#79
okt 17, 2012, 15:31 Last Edit: okt 17, 2012, 15:35 by paQ
Je kunt op deze otoplastieken diverse clic-on "in ears" prikken. Het steeds eruit halen van de filters is echter funest, en het is een zo-zo oplossing an sich. Volgens mij te koop voor ca 125 euro. 99 euro


voor je mix oplossing heb je inderdaad een mixer nodig, of bodypack XL van Fischer.

harmen 18

Zijn Erik kempka's (in-ear) denk ik toch? ..... Hij verkoopt daar gewoon het in-ear deel los voor 100 euro. Geen idee hoe het klinkt. ik heb er ook over gedacht, maar heb het uiteindelijk toch niet gedaan zonder een goede rede.

Als mixertje kun je gewoon een behringer of wat voor merk dan ook kopen lijkt mij. Kost niets en werkt voor het doel.


paQ

nee dat zijn Exinore / Elacin otoplastieken

Robert-Jan


Geen idee hoe het klinkt.


Belabberd..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

groovemaker

Ok nou ja...ik ben toch aan het kijken naar en iets proffesionelere oplossing.
Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd naar de demping van die universele
in ear systemen. Hoeveel, en hoeveel dempen mijn oordoppen? Ik weet nog dat de
verkoper zij dat hij (een van)  de zwaarste filters er in had, maardat het ook filters was die voor
Muzikanten was ontwikkeld....
If it's too Loud you're too old!

paQ

Je otoplastieken dempen lineair, met een membraan en resonantiekamertje.
In ears stoppen je oren dicht.

Jeroenov

Ik ben zelf aan het kijken naar in-ear doppen,  maar er zijn nogal veel verschillen. Ik twijfel tussen het laten aanmeten van een setje of een universeel setje.

Ik hoor verhalen dat aangemeten setjes een paar jaar meegaan, en dat dan de gehoorgang te veel is veranderd, en je dan weer nieuwe aan zal moeten laten meten. Nu is het me een beetje te gek om bijv om de 4 jaar weer 500 euro te moeten neertellen voor het weer opnieuw laten aanmeten. Dan zal het uiteraard goedkoper zijn om voor een universeel setje te gaan, maar is dit redelijk vergelijkbaar met een aangemeten setje?

Robert-Jan

Nou weet ik een bedrijf waar je over 4 jaar terug kan komen en je doppen kan laten vervangen..de electronica wordt dus overgezet naar een nieuwe buitenkant..en dat kost je dan net iets meer dan de helft van het bedrag wat je noemt.. *O*
Custom made zit beter, klinkt beter zo simpel is het eigenlijk.

Daarbij, het zal ook niet meevallen om 4 jaar met een universeel setje te doen..ja als je heel zuinig bent en zo, maar ook die hebben niet het eeuwige leven.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jeroenov

Oke, dat zal mooi zijn idd, dat scheelt nogal! Maar klopt die 4 jaar een beetje, of kan dat per persoon heel erg verschillen?

paQ

kan ook 3 jaar zijn, maar ook 6.... is echt vooraf niets zinnigs over te zeggen.

Nlz


kan ook 3 jaar zijn, maar ook 6.... is echt vooraf niets zinnigs over te zeggen.


Yup, kom mensen tegen op mijn werk die oorstukjes van nog geen jaar oud hebben die al niet meer goed aansluiten, maar ook die al zeven jaar met een paar doen. Dat weet je pas als het zo ver is.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Jeroenov

Oke, bedankt, dan weet ik even genoeg! Zal eens even in overleg gaan met mn ouders ;)

Paintpro


Nlz

Het 'probleem' met die Ahead-dingen is dat ze niet zo diep in de gehoorgang zitten als 'echte' inears of gehoorbeschermers.
Maar als ik op mijn werk een afdruk niet diep genoeg maak en toch naar het lab opstuur voor oorstukjes of beschermers, krijg ik onherroepelijk een mailtje van het lab de volgende dag, dat de afdruk niet diep genoeg is, en een goede afsluiting niet kan worden gegarandeerd. En dat zijn mensen die dat dagelijks doen, en niet 'gewoon maar eens' hun oor volblubberen met dat spul van Ahead. Dan zou ik persoonlijk nog eerder voor een universele gaan. (Mede door die verschrikkelijk lelijke "prothese-huidskleur", van medische protheses uit de DDR, die dat spul heeft)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

paQ

:')


zo kansloos dit soort 'oplossingen'

groovemaker

Eigenlijk zijn dit soort dingen gewoon gevaarlijk voor je oren, omdat je de consument het idee geeft dat zijn oren goed zijn beschermd, terwijl dit dus totaal geen garantie is...tenminste zo lees ik het nu...
If it's too Loud you're too old!

Geischa

#95
jan 19, 2013, 23:52 Last Edit: jan 20, 2013, 00:15 by Geischa
Let wel, het gaat om de "aanpassing" van de ahead oordoppen naar inear, dat is een ander verhaal dan dat je ze gebruikt waar ze voor bedoeld zijn.
Ik heb ze getest als gehoorbescherming en ik kan ze vergelijken met op maat gemaakte oordoppen, en mijn bevinding is, ik vindt ze beter dan de universele oplossingen omdat ze niet gaan irriteren en kwa prijs wel concurreren met b.v. Alpine oplossingen.
Persoonlijk vindt ik de demping te veel, -26db, dat kan kloppen want ik heb ook filters van -25db in de op maat gemaakte doppen gehad, was voor mij ook overkill.

Nlz

-26 dB klopt redelijk, de gemiddelde waarde voor een dichtgestopte gehoorgang (of dat nou een vinger, oorsmeer of wat dan ook is die ik in mijn boeken lees is zo'n 30dB. Dat zullen ze heel wijselijk wat downscalen naar 26dB, maar lijkt mij persoonlijkook meer demping dan prettig.

Hoe houdt dat Ahead-materiaal zich over langere tijd? Wordt het niet bros ofzo?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Nijlpaard

Dus de goedkoopste oplossingis gewoon je oren niet schoonmaken :+
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Geischa

Tot nu toe blijft het wat flexibel...
Ik ben wel van plan om het gedeelte wat buiten de gehoorgang blijft wat bij te werken, kijken of dat wat minder demping oplevert, ze zijn me nu te massief...

Nlz


Tot nu toe blijft het wat flexibel...
Ik ben wel van plan om het gedeelte wat buiten de gehoorgang blijft wat bij te werken, kijken of dat wat minder demping oplevert, ze zijn me nu te massief...


Ik geef je hierin een zeer kleine kans. Een oorsmeer-prop zal in de regel niet dunner zijn dan wat je qua dikte bij het Ahead-materiaal nodig hebt om het dicht te houden vrees ik. En dat soms (zeer) dunne plaatje oorsmeer dicht dan dus al zo'n 30dB af.
Ik ga er van uit dat je het Ahead-materiaal niet dun genoeg krijgt om een lagere demping voor elkaar te krijgen. Maar je kent me, dol op experimentjes, so work your magic!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Omhoog