In ear monitor

Gestart door SoftailClassic, okt 03, 2011, 22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

SoftailClassic

Elke week worden er nieuwe in ear producten gemaakt. Op maat gemaakt is een mogelijkheid. Maar ook Shure en Sennheiser in ear earphones deden het de afgelopen jaren goed.
Zelf gebruik ik op maat gemaakte oordoppen met filter en daaroverheen een Sennheiser gesloten koptelefoon. Prima voor thuis in mijn drumstudio. Maar op het podium weinig uitstralend.

Voor op het podium zou ik graag goed materiaal willen gebruiken wat minder zichtbaar is dan mijn koptelefoon. Op maat gemaakte in ear hakt er nog al in. Dus dat komt als ik echt geld verdiend heb. Wat is nu een goede, betaalbare oplossing?

animal

Welk merk op maat gemaakte oordoppen gebruik je nu???

Paul

De in-ears van paQ?
Van wat ik heb begrepen stukken goedkoper dan de rest van de in-ears op de markt en als ik de verhalen van de leden hier mag geloven zijn ze erg goed.

paQ

je zou ook een universele set op je huidige otoplastieken kunnen inprikken.
Met het juiste adaptertje passen er altijd wel een paar.

maar ideaal is het niet, eerder een tussenstap tussen universeel en custom made

Machiel

Ik heb een hele mooie oplossing van CinePaq. De FA-Concha met inwisselbaar filter. je kan dan je in-ear oordoppen naar keuze(wel beperkt natuurlijk) verwisselen met de filters en zo een in ear oplossing hebben!

Ik ben er heeeeeel erg tevreden mee en ik gebruik het altijd tijdens repetities en optredens.

Ik gebruik het met de Sennheisser CX300II.
Neem mij vooral niet te serieus.

Cookie

Ik heb de transparante CinePaq IEM-3.
Een simpel Behringer mengtafeltje erbij en klaar was Cookie!  ;)
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

musiqman

Ik heb mijn in-ears van Ears 4U uit Dieren met een simpel maar doeltreffend Behringer mixertje.

(na de laatste update met fluoriserend MM logo)

SoftailClassic

Ik heb oordoppen van Comfoor met filter 25.

Leuk al die in ear op maat gemaakt. Maar daar hangt wel een prijs aan van over de €300,-.  En dat heb ik in deze tijden even niet in de portemonnee. :'(

paQ

Sja beetje universele (serieuze) set kost ook 200+

Cookie


Leuk al die in ear op maat gemaakt. Maar daar hangt wel een prijs aan van over de €300,-.  En dat heb ik in deze tijden even niet in de portemonnee. :'(

Uhh, paar keer optreden?  8)
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

paQ

Commentaar van de forumbeheerder Discussie over het aansluiten van een IEM / Hoofdtelefoon / Monitor, verplaatst naar monitor topic

mr. Drums

#11
okt 24, 2011, 19:57 Last Edit: okt 28, 2011, 10:39 by mr. Drums
Hoi!

Ik wil (waarschijnlijk goedkope) op maat in-ears. Heeft iemand ervaring? Nu check ik sites als inear.nl, in-ears.nl en eartech.

De in-ears van paQ, is dat CinePaq? Zo nee, waar vind ik eerstgenoemde. Zo ja, hoe werkt het precies? Je laat dan dopjes op maat maken en doet er een gewoon in-ear koptelefoontje in?

Hans

#12
okt 24, 2011, 20:24 Last Edit: okt 24, 2011, 20:25 by Hans
paQ is op dit forum een volstrekt persona non grata. Laatste woord hier is dat hij in behanglijm verkoopt op de markt in Badhoevedorp. Kunnen ook onderbroeken zijn hoor, ligt er maar aan waar hij zij grip op heeft gekregen. Hij probeerde hier vorige week nog 5 1/4 inch floppy's te verkopen.... Was echt genant.

Dribbel

hahahaha :X
Yamaha recording & sabian

Robert-Jan

Heee psscht mr drums..
Kijk eens 1 post boven je...
En de avater..

*O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

paQ

#16
okt 24, 2011, 21:57 Last Edit: okt 24, 2011, 22:01 by paQ

paQ is op dit forum een volstrekt persona non grata. Laatste woord hier is dat hij in behanglijm verkoopt op de markt in Badhoevedorp. Kunnen ook onderbroeken zijn hoor, ligt er maar aan waar hij zij grip op heeft gekregen. Hij probeerde hier vorige week nog 5 1/4 inch floppy's te verkopen.... Was echt genant.


mankini's zijn bijzonder goedkoop in dit seizoen :+


Hoi!

Ik wil (wwarschijnlijk goedkope) op maat in-ears. Heeft iemand ervaring? Nu check ik sites als inear.nl, in-ears.nl en eartech.

De in-ears van paQ, is dat CinePaq? Zo nee, waar vind ik eerstgenoemde. Zo ja, hoe werkt het precies? Je laat dan dopjes op maat maken en doet er een gewoon in-ear koptelefoontje in?

Haaaai :w

Ik zeg altijd tegen mijn klanten: ik lever zowat hetzelfde, maar dan voor de helft van de prijs ;)
Scope is bij iedereen gelijk:
- oorafdrukken maken met siliconen (dit duurt ongeveer 10 minuten bij elkaar)
- wachten tot ze klaar zijn :+

dat laatste is al gauw 2 - 3 maanden, bij mij kun je maanden vervangen voor weken.


De 'speakertjes' in op maat gemaakte in ears, zijn niet vergelijkbaar met een setje SCL2 of CX400 oid.
"wij" (custom in ear boeren) gebruiken driver armaturen.
Een heuse spoel, met een bewegend staafje en vibrerend membraan, maar dan iniemini klein.


Anserini

En bij paQ krijg je er altijd een gratis drum DVD van Robert-Jan bij!

Oh trouwens paQ de mijne is nog niet aangekomen...?

*O*

Dries


En bij paQ krijg je er altijd een gratis drum DVD van Robert-Jan bij!

Oh trouwens paQ de mijne is nog niet aangekomen...?

*O*

Die van mij ook niet  :+
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Dribbel

goh bij lullie ook al nie.... :X
Yamaha recording & sabian

paQ


Machiel

ja idd bij mij ook nie...
wacht ik heb geen in ear
Neem mij vooral niet te serieus.

Robert-Jan

#22
okt 25, 2011, 10:22 Last Edit: okt 25, 2011, 10:23 by Robert-Jan
Zelfs bij mij niet..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nlz


Zelfs bij mij niet..

Leuk, zo'n sigaar uit eigen doos  :R
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Jochem

Ba-dum---psshh

Omhoog