Zelfbouw Trommels

Gestart door Fred, okt 03, 2011, 21:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Paintpro

@Untied: Ze zijn anders dan de Lignums, alhoewel ze behoorlijk wat overeenkomsten hebben. o.a. de vingerlas en "gestroomlijnde" vormgeving.

Untied


@Untied: Ze zijn anders dan de Lignums, alhoewel ze behoorlijk wat overeenkomsten hebben. o.a. de vingerlas en "gestroomlijnde" vormgeving.


Er zijn inderdaad wel over eenkomsten.
maar in hoeverre dit te maken heeft met het patent wat hij heeft.
bedoel als jezelf alles van a tot z bedacht en geconstrueerd hebt kan men daar toch nooit geen aanspraak op doen of wel???

volgens mij is patent ook op meerdere mogelijkheden vast te leggen.
bijvoorbeeld op constructie uitvoering uitstraling of geheel.
iemand enig idee hoe patent werkt??

paQ

nouja wat je dus zegt... is maar net waarop precies het patent is aangevraagd

Untied


nouja wat je dus zegt... is maar net waarop precies het patent is aangevraagd


dat is inderdaad wat ik zeg
maar of het zo is weet ik niet dit is wat ik via via heb van horen zeggen

Fred

#79
feb 23, 2012, 08:47 Last Edit: feb 23, 2012, 10:02 by Fred

Beste fred.

heb je nog meer projecten die je al afgerond hebt??

waar haal jij overigens je beslag weg??
bij st drums??

heb de woodhoops inderdaad zelf geconstrueerd en gemaakt.
wat betreft het patent jagen idee
weet alleen dat ligum op zijn site vermeld dat hij patent heeft op zijn woodhoops maar deze zijn wel degelijk anders dan die van hem.

klopt inderdaad ben bezig met een jazz kit te maken alleen loopt dit nog in een proef fase.
ben eerst bezig om te kijken of ik de bass mooi en sterk kan krijgen.


Ben benieuwd naar je kit!
Ik heb op één eiken snare na geen afgeronde projecten, Wel wat stil liggendeprojecten (staveshell van red cedar en een 10 inch stave tom van mahonie).

Hardware komt inderdaad bij st drums vandaan..

Je woodhoops zien er behoorlijk anders uit, ik meende dat Lignum patent had op de oortjes? Vandaar mijn opmerking. Overigens staat dit niet op de website, ook staat er geen vermelding patentnummer i.o.d.?
Ik heb ook ideeen voor woodhoops, heb alleen niet de goede freeskop. Mijn vingerlaskop vind ik niet diep genoeg om steveige hoops te kunnen maken..
Wel heb ik gedacht om bijvoorbeeld 3 lagen halfsteens te verlijmen voor de hoops.. maar das weer zoveel werk...

Untied


Ben benieuwd naar je kit!
Ik heb op één eiken snare na geen afgeronde projecten, Wel wat stil liggendeprojecten (staveshell van red cedar en een 10 inch stave tom van mahonie).

Hardware komt inderdaad bij st drums vandaan..

Je woodhoops zien er behoorlijk anders uit, ik meende dat Lignum patent had op de oortjes? Vandaar mijn opmerking. Overigens staat dit niet op de website, ook staat er geen vermelding patentnummer i.o.d.?
Ik heb ook ideeen voor woodhoops, heb alleen niet de goede freeskop. Mijn vingerlaskop vind ik niet diep genoeg om steveige hoops te kunnen maken..
Wel heb ik gedacht om bijvoorbeeld 3 lagen halfsteens te verlijmen voor de hoops.. maar das weer zoveel werk...


Waarom heb je die projecties stil liggen als ik vragen mag?

zal je op de hoogte houden van de vorderingen van de kit het is nu nog heel pril.
heb eerst nog 1 14"x6,5" wengé staven snare liggen
en een 14" piccolo snare die nog klaar moeten.
die liggen ook al een tijdje maar ben bezig om me eigen lugs te ontwikkelen heb vandaag toevallig prijen van mijn metaal leverancier gekregen(viel best tegen)

ik snap je reactie van je frees kop tenminste als het de freeskop is die je ook voor je snare hebt gebruikt waar van je een foto gepost had.
denk ook niet dat die een optimale sterkte zal geven.
maar ik zou zeggen gewoon proberen dan kom je het verst.

ben overigens wel heel benieuwd naar de klank van de red ceder ketel.
heb veel over klanken gehoord maar heb zelf nooit echt de intentie gehad om een red ceder snare te maken maar dat word mede beïnvloed door de zachtheid van het hout

Fred




Waarom heb je die projecties stil liggen als ik vragen mag?

zal je op de hoogte houden van de vorderingen van de kit het is nu nog heel pril.
heb eerst nog 1 14"x6,5" wengé staven snare liggen
en een 14" piccolo snare die nog klaar moeten.
die liggen ook al een tijdje maar ben bezig om me eigen lugs te ontwikkelen heb vandaag toevallig prijen van mijn metaal leverancier gekregen(viel best tegen)

ik snap je reactie van je frees kop tenminste als het de freeskop is die je ook voor je snare hebt gebruikt waar van je een foto gepost had.
denk ook niet dat die een optimale sterkte zal geven.
maar ik zou zeggen gewoon proberen dan kom je het verst.

ben overigens wel heel benieuwd naar de klank van de red ceder ketel.
heb veel over klanken gehoord maar heb zelf nooit echt de intentie gehad om een red ceder snare te maken maar dat word mede beïnvloed door de zachtheid van het hout


Heb te weinig tijd, ben al jaren bezig m'n jaren 30 huis te renoveren, de projectjes pak ik wel weer op.. maar dan wil ik eerst mijn draaibank in orde maken voordat ik weer verder ga met de trommels. af en toe ben ik een uurtje bezig..

Geen idee hoe de ceder ketel gaat klinken, had nog een mooi plankje over van een klus.
Ketel is ook niet perfect, dus heb ook niet echt zin om er mee verder te gaan.

Cool dat je met lugs bezig bent, ben benieuwd!
Ik ben ook over hardware aan het na denken, maar moet nog beginnen met tekenen... 

Als je foto's hebt posten zou ik zeggen!

tRow

Ik ga binnnenkort als ik mn mapex orion verkocht heb maar een eigen keller maple setje bouwen. Niks moeilijks aan, en heb je toch het echte custom gevoel. Ik ga eerst de snare in elkaar zetten, want echt bouwen is het natuurlijk niet. 13x8 10 ply keller maple, met een white marine pearl wrap. Tube lugs.

En dan, in de zomervakantie, wanneer ik genoeg tijd heb (en hopelijk geld) koop ik de rest en zet het in elkaar. 24x14 13x9 16x16.

Bassdrum 8 ply of 10 ply (ben ik nog niet over uit, net als wel of geen reinforcement hoops). En 6 ply toms. Ook daar ben ik er nog niet precies over uit maar goed. Ik kies voor hide head hoops, dus van die woodhoops, met claws eraan. Op de woodhoops zelf waarschijnlijk een black pearl wrap, en op de shells eveneens een white marine pearl wrap. Verder tube ook weer tube lugs.

Wat denken jullie?

Rick

Klinkt wel okay, zou zelf alleen niet voor een 24 kick gaan, maar dat is smaak.

Ik zou voor toms met re-rings gaan voor de attack, en kick zonder re-rings, om hem iets wolliger te houden/meer laag te geven.

Of je Orion andere hardware geven. Dat lijkt me eigenlijk een beter plan. Je bent gek dat je die set wilt verkopen, ziet er waanzinnig uit!

tRow

Haha jou zou ook kunnen natuurlijk..

NathanR

Ja die Orion is echt super tof!!!

Omhoog