Zelfbouw Trommels

Gestart door Fred, okt 03, 2011, 21:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Fred

Bij mijn eerste post op het nieuwe Drumforum wil ik jullie mijn nieuwe snare showen!
Ben er erg blij mee, heb er afgelopen vrijdag tijdens repeteren met de band voor het eerst op gespeeld en ik vond hem erg lekker klinken!

Ben in 2007 al begonnen aan deze snare en hij is nu eindelijk.... klaar!!

Specs:
Amerikaans Noten.
14 x 6,5 inch 9 mm dik.
Black chrome 2,3 mm hoops en Tube lugs.
Dunnett strainer.
Afwerking buitenzijde 2k blanke lak Akzo en gepolijst.
Bearing edge en binnenzijde dun laagje meubelolie.
Snarebed 2,5mm diep.










Jochem

Ziet er strak uit!

Nlz

Dat ziet er zeker goed uit! Mooie shell, zeker icm de zwarte harde waren! Wat heeft het je (ongeveer) gekost als ik zo brutaal mag zijn?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Nijlpaard

Strakke snare :D
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

ddrsonor


Hammar

Ziet er goed uit Fred!

Fibesman

Mooi man, met chromen hardware was ie nog mooier geweest :) Kun je wat vertellen over de klank?

Robert-Jan

Prachtig!
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Tijn

wow prachtige snare!
Waarvoor dit project?
Dacht je: ik heb toch alle spullen, why not? Vertel, ik ben nieuwschierig!

FoREVer


Mooi man, met chromen hardware was ie nog mooier geweest :) Kun je wat vertellen over de klank?


Smaken verschillen,

Ik vind deze snare toch retestrak afgewerkt! mooi man, als hij klinkt zo als ie eruit ziet.
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Fred

Allemaal bedankt voor de positieve reacties.

Nlz, deze snare heeft me ongeveer €250,00 gekost.
En ongeveer 60 uur werk, maar daar zit uiteraard ook een behoorlijk aantal uur ontwikkelingstijd in.

Tanco, ik vond black chrome juist wel chique ogen bij het donkerbruine hout.
Over de klank kan ik het volgende zeggen... Misschien niet helemaal objectief....

Ik vond de snare in de basis warm en donker klinken, maar vooral ook erg duidelijk en helder.
Bij zowel zacht als hard slaan blijft hij een strak gedefinieerde toon houden.
Rimclicks kwamen ook goed uit de verf, tijdens jammen gaf dit voldoende volume.
Normaliter speel ik bijna alle slagen op de snare met rimshot, dit is bij deze snare niet nodig. ik vind hem voldoende krachtig klinken zonder, gewoon lekker veel body.
Komende weken ga ik even goed experimenten met stemmen etc. en hoop ik de sweet spot te vinden ;)

Eerste indruk is dan ook een erg prettige snare die in veel muziekstijlen wel toepasbaar is denk ik..

Tijn, Ik ben al een aantal jaren bezig met trommetjes bouwen, alleen te weinig tijd. Ik ben houtbewerker / meubelmaker van beroep en drummer voor de hobby. 1+1=2 zeg maar...       

   

animal

#11
okt 04, 2011, 22:02 Last Edit: okt 04, 2011, 22:04 by animal

Mooi man, met chromen hardware was ie nog mooier geweest :)


:O

Erg mooi.  :Y  Wat is de wanddikte van de ketel??

Fred

Animal, 9mm :O

animal

Oké, dat verklaart waarschijnlijk mede dat je niet zo'n behoefte meer hebt om rimshot's te slaan, dikke(re) ketels leveren van nature al meer volume en projectie.

Hammar


Allemaal bedankt voor de positieve reacties.

Nlz, deze snare heeft me ongeveer €250,00 gekost.
En ongeveer 60 uur werk, maar daar zit uiteraard ook een behoorlijk aantal uur ontwikkelingstijd in.

Tanco, ik vond black chrome juist wel chique ogen bij het donkerbruine hout.
Over de klank kan ik het volgende zeggen... Misschien niet helemaal objectief....

Ik vond de snare in de basis warm en donker klinken, maar vooral ook erg duidelijk en helder.
Bij zowel zacht als hard slaan blijft hij een strak gedefinieerde toon houden.
Rimclicks kwamen ook goed uit de verf, tijdens jammen gaf dit voldoende volume.
Normaliter speel ik bijna alle slagen op de snare met rimshot, dit is bij deze snare niet nodig. ik vind hem voldoende krachtig klinken zonder, gewoon lekker veel body.
Komende weken ga ik even goed experimenten met stemmen etc. en hoop ik de sweet spot te vinden ;)

Eerste indruk is dan ook een erg prettige snare die in veel muziekstijlen wel toepasbaar is denk ik..

Tijn, Ik ben al een aantal jaren bezig met trommetjes bouwen, alleen te weinig tijd. Ik ben houtbewerker / meubelmaker van beroep en drummer voor de hobby. 1+1=2 zeg maar...       




Dan heb ik een vraag over de constructie Fred, waarom in de verticale verbindingen wel gekozen voor een vingerlas en in de horizontale verbindingen niet?

Fred

#15
okt 05, 2011, 11:35 Last Edit: okt 05, 2011, 11:41 by Fred

Dan heb ik een vraag over de constructie Fred, waarom in de verticale verbindingen wel gekozen voor een vingerlas en in de horizontale verbindingen niet?



Ten eerste kopshout verlijmen is per definitie nooit sterk, langshout daarintegen wel.
Vandaar dat ik tussen de kopse delen een verbinding heb gemaakt.

Als ik de horizontale verbinding/ringen onderling ook met verbinding had moeten maken, dan had ik ring voor ring een soort veer en groef moeten toepassen, of twee groeven kunnen frezen in beide ringen en een losse veer erin buigen.
Biede manieren zijn erg arbeidsintensief en dan is het nog maar de vraag of je dit super strak passend krijgt.
De manier om een losse veer toetepassen zou nog te doen zijn, maar dan krijg je weer spanning in de ketel en dat wil ik absoluut niet.

Persoonlijk vond ik dit te veel werk en ik krijg het ook niet strak genoeg denk ik..waardoor je weer speling in het geheel krijgt (Hout strak verlijmen zonder verbinding is altijd sterker dan een verlijming met verbinding die niet een perfecte passing heeft). Hier komt nog bij dat je de massiviteit/homogeniteit van de trommel minder zou worden waardoor je weer aan kwaliteit moet inleveren.

Daarnaast is deze trommel met deze constructie gigantisch sterk, veel sterker dan bijv. een duigentrommel.
Ik denk dat deze trommel sterker is dan een plydrum, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen...??

Hoop dat het duidelijk is zo...

Ps. dit is natuurlijk mijn mening/visie als jij/jullie andere ideeen hebben hoor ik het graag natuurlijk, ik streef tenslotte naar perfectie 8)


FRED



Hans

Supergaaf ! Zou echt een droom zijn die waarheid wordt voor mij, wellicht ooit nog eens zelf een trommel maken. Ik ben echter helaas gezegend met 2 linker handen. Das alleen gemakkelijk bij het spelen van paradiddles want die zijn gewoon LLLL-LLLL voor mij. Echt diep respect. Als je eens in de gelegenheid komt om iets op te nemen -> zeker posten !

(nb als je die gelegenheid gecreëerd wil hebben kom maar eens langs ;))

Rick

Dit kan ook natuurlijk!

http://kitsnaredrums.com/

Anserini


...Ik ben echter helaas gezegend met 2 linker handen. Das alleen gemakkelijk bij het spelen van paradiddles want die zijn gewoon LLLL-LLLL voor mij.
:')  :D

Sander?

Fred, complimenten! In mijn ogen een zeer mooie snare!! Die zwarte hardware maakt het echt af!!

Fred


Supergaaf ! Zou echt een droom zijn die waarheid wordt voor mij, wellicht ooit nog eens zelf een trommel maken. Ik ben echter helaas gezegend met 2 linker handen. Das alleen gemakkelijk bij het spelen van paradiddles want die zijn gewoon LLLL-LLLL voor mij. Echt diep respect. Als je eens in de gelegenheid komt om iets op te nemen -> zeker posten !

(nb als je die gelegenheid gecreëerd wil hebben kom maar eens langs ;))


Voor mij is het ook wel een beetje een droom hoor..
LLLL-LLLL... dan hoef je niet na te denken toch??? heerlijk lijkt me dat :P (kun je lekker blijven dromen tijdens het spelen)

Dordrecht is redelijk ver voor opnames voor mij.. iig bedankt.
Onze gitarist heeft een Yamaha aw16g geloof ik..?? hiermee ga ik binnenkort wat opnamen maken. Ben me nog aan het oriënteren welke microfoons ik ga aanschaven. 2 voor snaredrum en één voor de bassdrum om te beginnen... heb je nog suggesties....


Dit kan ook natuurlijk!

http://kitsnaredrums.com/


Beetje beperkt, mag je naar mijn idee geen custom noemen..
Dan zijn er betere opties voor assembleren...

Hans

Ik gebruik graag sm57's voor de snare (top&bottom), bassdrum erg veel keus... Die sm57's kun je altijd nog perfect gebruiken voor een gitaarversterker oid.... Prima investering mijns inziens...

Nijlpaard


Dit kan ook natuurlijk!

http://kitsnaredrums.com/


Das meer ikea, maar dan voor snaredrums. Ik zie me al zoeken naar die laatste tubelug....hebben ze er toch weer 1 te weinig in het zakje gedaan.....
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Fred


Das meer ikea, maar dan voor snaredrums. Ik zie me al zoeken naar die laatste tubelug....hebben ze er toch weer 1 te weinig in het zakje gedaan.....



Ikea... spaanplaat ketel met esdoorn fineer  *D 8)7


Headshrinker


Omhoog