drummen met koptelefoon EN luidsprekers

Gestart door dommelvallei, okt 05, 2013, 15:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

dommelvallei

hallo,
ik heb nu een drumsstel (geen elektronische maar een echte;-), en een koptelefoon van Vic Firth om beter mee te kunnen spelen met de muziek.
echter als ik kijkers eb is het leuk dat zij ook de muziek kunnen horen waar ik op speel...
is het mogelijk om met koptelefoon te spelen zonder dat de speakers worden uitgeschakeld?
ik moet nog een stereosetje aanschaffen heb momenteel alleen nog een mp3 speler en de koptelefoon....
heeft iemand een goede tip voor me?

Technobeat


Je kunt vanuit je MP3-speler een verloopkabel ( 3,5 mm jack ) aansluiten ( dus van 1 naar 2 ) één naar je koptelefoon en één ( met weer een ander verloopkabeltje van 1x 3,5 mm jack naar 2x tulp ) naar de tape ingang van je nog aan te schaffen stereosetje .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

dommelvallei

dank voor de snelle reactie!
kijken of er nog meer tips binnenkomen.........

marc keijsers

Hallo,

Ik gebruik een sennheiser, maar die isoleertr eigenlijk net te weinig. Ik hoor met mijn GSM net te weinig muziek omdat de koptel te weinig isoleert. Hoe bevalt de Vic Firth hierin?

Marc

dommelvallei

vic firth bevalt prima moet ik zeggen dempt goed het drumgeluid, en de mp3 hoeft niet kei hard te staan...
nu nog een leuke oplossing om mee te drummen met OOK geluid over de speakers


dommelvallei

ja denk het wel...thanx.
alleen kan je dan het geluid van je stereo en hoofdtelefoon apart van elkaar regelen?

Technobeat


OF ...... als je voor publiek in de kamer speelt , kun je natuurlijk ook volstaan met alleen een verloopkabeltje :  1x 3.5 mm jack (MP3-speler) naar 2x tulp , male ( stereo set ) .
Dan speel je gewoon met de muziek mee die uit de speakers van de stereo set komen , verloopkabeltje kost +/- 0,70 cent bij de Action .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog