De cymbal die je raakt.

Gestart door Nijlpaard, sep 20, 2013, 22:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

 

Vraagje.

Is er een cymbal die je meer raakt dan anderen en waarom ?

Ik heb bijvoorbeeld een 18 inch evolution china die ik het meest raak. Hij klinkt alsof je een steen door een glazen ruit gooit en is op dit moment met lengtes mijn meest favoriete cymbal om een fill op te eindigen.  Het is de snelle response die me het meest aanspreekt in dit cymbal.

Welke is de jouwe en waarom ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Rick

Tegenwoordig vind ik het heerlijk om een beetje less is more te spelen met mijn bekkens. Crash, ride en hats is genoeg. In dit geval heb ik een 20"  thin jazz ride als crash en een 22" sand ride als ride, naast mijn vertrouwde byzance traditional thin hats. Die jazz ride is te waanzinnig voor woorden als crash  *O*

druMees

Onder het motto van hou dit forum in leven spam ik ook maar even.

idd rick, dat is precies wat ik ook wilde zeggen. Mijn favo cymbal (tenminste wat ik nu bezit) is de 20'' extra thin jazz ride. Awesome! Ik gebruik hem ook als crash, af en toe in kleinere/akoustische bezetting ook als ride. Maar die gebruik ik ten eerste het vaakst, en het is een heerlijke crash. Wat voor stijl ik ook speel, die cymbal klinkt altijd te gek.

Hoe bevalt de sandride rick? Die zou ik ook nog aan mijn collectie willen toevoegen, alleen zijn daar voorlopig nog even geen centjes voor. Ook omdat ik een laptop wil gaan kopen. Maar wat zijn jou bevindingen over de sandride? En heb je de 20 of 22?

Animal baars

Ik heb dit met mijn 15" extra Thin Crash. Die spreekt zo lekker aan. En sinds kort gebruik ik de 22" ET Ride ook heel vaak als crash. Zo'n lekkere grootse walm geluid als crash om vervolgens ook een heerlijke toon op heb blad gespeeld te heben. Erg gaaf!

Technobeat


Hopelijk wordt de titel van dit topic nooit letterlijk waarheid ..........  :+ .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Rick


Onder het motto van hou dit forum in leven spam ik ook maar even.

idd rick, dat is precies wat ik ook wilde zeggen. Mijn favo cymbal (tenminste wat ik nu bezit) is de 20'' extra thin jazz ride. Awesome! Ik gebruik hem ook als crash, af en toe in kleinere/akoustische bezetting ook als ride. Maar die gebruik ik ten eerste het vaakst, en het is een heerlijke crash. Wat voor stijl ik ook speel, die cymbal klinkt altijd te gek.

Hoe bevalt de sandride rick? Die zou ik ook nog aan mijn collectie willen toevoegen, alleen zijn daar voorlopig nog even geen centjes voor. Ook omdat ik een laptop wil gaan kopen. Maar wat zijn jou bevindingen over de sandride? En heb je de 20 of 22?


De 22". Doet even pijn in de portemonnee, maar je kunt er echt niet fout mee gaan! Ik heb andere rides gehad, maar ik heb alles verkocht omdat ik toch alleen maar de sandride gebruikte.

druMees


De 22". Doet even pijn in de portemonnee, maar je kunt er echt niet fout mee gaan! Ik heb andere rides gehad, maar ik heb alles verkocht omdat ik toch alleen maar de sandride gebruikte.


Dat is het ergste ja, het is een investering van heb ik jou daar. Aan de andere kant heb je natuurlijk ook liever 1 goede dan …. (1, 2, 3, 4, etc.) mindere. Dus ik hoop dat mensen me willen funden zdat ik een andere ride kan kopen. Als je genoeg fund krijg je er een mooie cymbal voor terug  :X zie: http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,2433.0.html

NathanR

Ik denk dat dat bij mij of de 18'' K Custom Dark crash is of de 21'' Sweet Ride.
De Custom hangt nu een tijdje rechts naast me ipv de 19'' A Custom en dat bevalt me wel, ik vind hem lekkerder en mooier om op te crashen. :)

Hammar

Ik raak altijd al mijn cymbals en.......ohw wacht....

Robert-Jan

Sinds ik op Masterwork speel heb ik al t een ander gewisseld qua hats en crashes alleen mijn 22 jazzmaster ride is een blijvertje, die gebruik ik eigenlijk altijd. Ik mocht een flink aantal rides meenemen om te proberen en de mensen van mw stonden erop dat ik een 22 zou meenemen. Na ja ik ga dat natuurlijk niet tegenspreken, maar ik was daar niet naar op zoek..ik had alle rides gechecked, allemaal heel mooi, maar toen kwam deze als laatste aan de beurt..dat was echt liefde op de eerste tik..die ride is het enige waarvan ik zeg..gaat nooit meer weg.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

harmen 18

Mijn favoriete cymbal is mijn eerste echte bekken (na de zbt serie)

15" zildjian avedis fast crash

Nog elke dag blij mee  :)

Technobeat


De 22". Doet even pijn in de portemonnee


Tja , goede cymbals kosten helaas veel geld , maar als ze dan echt goed bevalen en je veel speelplezier opleveren zijn ze meer dan elke euro waard . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan


Tja , goede cymbals kosten helaas veel geld..


Hoeft niet..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Er zijn idd goedkopere alternatieven, en veel kijken in het 2de hands circuit kan ook mooie koopjes opleveren :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Paul

Ik gebruik in welke setting dan ook alleen ride, hihat en crash. Niet om onder het mom "less is more" mezelf te dwingen creatiever te zijn met wat ik heb hangen, maar omdat ik gewoon niet de behoefte voel om meer op te hangen.

Mijn 21" Istanbul Agop (green label) ride gaat altijd mee. Afhankelijk van de setting/het nummer geen, een kort of een lang gootsteenkettinkje erop. Dunne ride met een gortdroge vuilige klank die ook heerlijk crashed. Helemaal mijn ding!

Als hihats heb ik de keuze uit 13" Avedis (jaren '70) of 14" Masterwork Fusion, en voor de crash gebruik ik een 18" Meinl Byzance thin jazz crash of een Amedia 18" Vintage crash (waar ik de scheuren heb uitgezaagd en rivets in heb geboord). Eigenlijk zou ik nog een 19" Istanbul Agop of vergelijkbaar bekken erbij willen als crash/tweede ride.

Black Page

Doordat ik open handed speel, heb ik graag twee crashes aan de zijde van de floor. Van die twee crashes is de 15"paiste signature mellow crash toch wel favoriet. Ding gaat lekker open. Daarnaast gaat het lekker samen met de de grotere crashes.

Het ding wordt niet meer gemaakt. Ik zal hem als RJ dat heeft met de 22"ride nooit wegdoen. Een tijdje terug wilde iemand zijn 14" paiste signature medium hihat tegen mijn 13" dark crisps ruilen. Daar hoefde ik niet lang over nadenken. Door die hihats ben ik veel meer gaan experimenteren met hihat patroontjes dingetjes.

Ik moet er overigens niet aan denken dat ik die 15"aan gort sla. Hmmm moet ik toch eens maar minder op gaan spelen.

willem4130

Het was altijd mijn 20" K custom dark ride, echter is die een paar jaar geleden gestolen. Die klonk naar mijn mening eigenlijk in alle settings te gek.

Ben ook erg blij met mijn Zildjian 17" dark crash (oude model, briljant finish). Ook erg allround en daar houd ik nu eenmaal van.

Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Erik

Ik ben eigenlijk een Sabian-man, maar ik heb al jaren een Zildjian 20" Earth Ride die zo ongelofelijk lekker klinkt, dat ik em nooit van mijn leven weg doe. Deze geeft zo'n heldere ping die overal doorheen snijdt, ideaal voor snelle, stevige muziek.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

ludwigdrummer

Ben sinds begin van dit jaar bezig met mijn overstap naar Zildjian. Afgelopen jaren had ik al meerdere keren de K heavy ride gehoord en ben heel blij dat ik die nu in mijn bezit heb: K Heavy Ride 20". Gebruik hem zowel voor blues als voor metal nogmaals heel blij mee  :)

Fibesman

Heb vroeger heel lang op een K heavy gespeeld en mis hem nu.
Is het een nieuwe? Is ie zwaar? Sommige oudere exemplaren zijn erg zwaar.

Hammar

#20
sep 24, 2013, 16:07 Last Edit: sep 24, 2013, 16:07 by Hammar
Al jaren mijn enige ride, K-heavy, de mijne is zo'n 20 jaar oud schat ik??

Mijn miskoop heb ik ook nog steeds....... :'(

richardcs65

Voor mij ook de Zildjian 20" K serie heavy ride ! En inderdaad ook een "oudje".
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

jamsmurf

Mijn favoriet: de Sabian Aax 18" stage crash. 

Bluebe

18" Sabian HHX Evolution crash vind ik persoonlijk erg fijn :)
Tama | Sabian HHX | Zildjian A Custom / K Hybrid

Hans

Voor mij mijn Istanbul agop traditional ride 22". Met alleen die ride en een hihat zou ik me bij 9 van de 10 gigs durven melden.

Omhoog