Snare beds

Gestart door Jenslathouwers, aug 20, 2013, 20:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jenslathouwers

Zoals ik hier al ergens op het forum heb vermeld ben ik bezich met het samenstellen van een snare. De laatste onderdelen zijn vandaag binnen gekomen met de post dus ik dacht, alles monteren , en lekker spelen maar  *O*

Nu alles erop en eraan zit en de vellen erop zitten blijkt dat er iets mis is met de snaremat/snare beds. Het klinkt alsof de snarewires het vel net niet raken. Het klinkt eerder als gerammel dan de typische snarebuzz.

Heeft iemand een idee aan wat dit zou kunnen liggen en hoe ik dit zou kunnen oplossen ? ikzelf vermoed dat het probleem bij de snarebeds zit, maar zou niet weten op welke manier ik deze zou moeten aanpassen zodat ze wel goed zijn. Ik heb ze 3mm diep gemaakt en ongeveer 8 a 9 cm breed. Ik had ze eerst smaller gemaakt maar dan ergens gelezen dat als je diep ging dat je ook breed moest gaan. Dus heb ik ze al wat breder gemaakt maar ik heb er niet echt een idee van hoe breed ze dan uiteindelijk zouden moeten worden.

hulp  :+
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Fred

Kun je foto's posten?

paQ


Jenslathouwers

Hier zijn enkele foto's :)








op mijn flickr staan nog meer foto's mocht dat nuttig zijn :

http://www.flickr.com/photos/85671921@N08/
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Robert-Jan

dat snarenbed is, met alle respect, eerder een hobbel weg dan een strak geasfalteerde snelweg..
het moet echt gelijk lopen, met name in de tweede foto zie ik het behoorlijk bobbelen
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix


Fred

Het snarebed is inderdaad behoorlijk onregelmatig, hij moet wel vloeiend lopen...
Ook zou ik hem een stuk breder maken, de lugs krijgen het vel zo ook niet aangedrukt op de bearing edge.

De bearing edge ziet er ook niet perfect uit, is de ketel wel zuiver vlak? De bearing edge zit strak op de buitenkant van de ketel, het is beter deze iets naar binnen te maken, zo komt de plooiing/ronding van het vel niet op de rand zodat je met lage velspanning direct een toon krijgt. volgende keer even een plakbandje om en in de ketel plakken en dan pas frezen.. En een goed scherp freesje gebruiken, liefst van een pro. merk, freesjes van de Prutsis en Gammel etc. = huilen. en dan krijg je splinters :'(

Wel een mooi keteltje, mooi fineertje buitenste laag. Wie is de fabrikant?

Kijk ook nog eens naar mijn snare:
http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,250.0.html

En Google is ook geen gekke optie..

Ik zal eerst een paar schuurblokjes maken (klein plankje multiplex of MDf en daar schuurpapier (p120, p180 en p240 ofzo) op lijmen met witte houtlijm of contactlijm bijvoorbeeld... en de snarebeds vloeiend schuren, en met een heel fijn schuurpapiertje de bearing edge even ligt afronden..

Succes!!

koko

Ik weet niet wat de actuele status is maar dat snare bed is imo te kort. 3mm diep kan prima zijn. Ik maak mijn snarebeds wel 25cm of meer lang. Zoals al opgemerkt moet hij wel regelmatig en vloeiend lopen. Daarna de bearing edge er opnieuw in zetten.

Wat zijn de andere specs?

Jenslathouwers

Vandaag eindelijk de tijd en de zin gevonden om de snarebeds te herdoen. Nu klinkt de snare wel goed :)
Deze past ook mooier bij mijn kit dan de blauwe starclassic, zowel qua klank als looks. (Foto's komen nog)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Omhoog