Microfoon plaatsing

Gestart door JB, jul 25, 2013, 21:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

JB

Ik ben momenteel aan het experimenteren met het opnemen van mijn drumset.
Ik gebruik de volgende spullen:
-pearl vision drumset + sabian bekkens
-zoom r16
-samson 5 microfoons setje (kick, 3 toms en 1 snare)
-2 overheads (onbekend merk)
-shure sm57 (voor snare)
-kabels + stands
-pc + daw software (ableton live 9)

Ik neem op op zolder. Het is niet een erg grote ruimte en het loopt in een punt.

Ik vraag me af hoe ik het beste mijn microfoons kan plaatsen en onder welke hoeken.

Ik heb nu namelijk erg veel last van bloeding. Ik ontvang heel veel andere signalen (in bijna alle mics) van andere trommels.

Wat kan ik hier aan doen? Ik denk dat het deels met de plaatsing van de mics te maken heeft. Of ligt het aan de ruimte die ik gebruik.
Challenge your drums!

Nijlpaard

#1
jul 25, 2013, 21:27 Last Edit: jul 25, 2013, 21:29 by Nijlpaard
Dit is wel een goede plek om te beginnen

http://homerecording.about.com/od/recordingtutorials/ss/recordingdrums.htm. Voor de rest zal je toch vooral veel moeten experimenteren. Het zal nooit ideaal worden gezien de ruimte. Als je iets aan de bleed wil doen zal je de mic's moeten 'gaten'.

Google is in deze echt je vriend. Er is een giga hoeveelheid info te vinden over vele manieren van het opnemen van je drums.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

JB

Bedankt voor de info! Daar kan ik wel even mee vooruit! Ik maak binnenkort wel een aantal opnamens en dan post ik ze wel.
Challenge your drums!

Omhoog