beste manier om een geluidsdichte ruimte te bouwen

Gestart door jezua, jul 24, 2013, 15:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

jezua

Beste drummers,

Ik kan al een jaar thuis mijn akoestische drum niet meer spelen vanwege de buren. Ze kunnen het na 2 jaar niet meer aan. Eerst viel het mee, maar nadat dat ik laminaat had gelegd was het niet meer te harden. Nu heb ik allerlei materiaal gekocht- goed spul voor een geluidsdichte cabine van 2 bij 2 meter. Ik heb eerst maanden lang allerlei forums gelezen en op you tube gekeken hoe men dat doet. Ik heb het volgende knelpunt: de ventilatie. Als ik bij akoestiekwinkel.nl kijk, dan zie ik bij de geluidsdichte studio's dat zij roosters hebben gezet. Betekent het dan niet dat juist het geluid naar buiten gaat? Maar ik zie ook op die foto's dat zij twee van die apparaten erin hebben staan die lijken op ventilatie apparaten. Ik heb eigenlijk zeer weinig geld om iets met de ventilatie te doen, maar die is wel nodig.
Ik wil de cabine bouwen in een kamer van 4 bij 5 meter. Hoe kan ik op een goede en goedkoop mogelijke manier ventilatie erin bouwen. Graag jullie advies.



Machiel



Kom je dr zo uit? (ff snel wat geschetst)
Neem mij vooral niet te serieus.

Hammar

beter nog met 2 knilkken erin.....

jezua

Beste Machiel,

Kun je de stappen uitleggen die jij nu getekend. Ik ben een vrouw. Ik snap geen technische tekeningen.

Machiel

Nope. Het is een technische vraag.
Neem mij vooral niet te serieus.

tRow

Als jullie nou echt willen gaan emanciperen moeten jullie dat toch echt gaan leren...

Nlz

Having your way with the ladies boys?   :F
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Machiel

Ik sta er niet echt om bekend goed in Jip en janneke taal te spreken.

Als je wilt kan je me via PM benaderen. Dan wil ik met alle liefde al je vragen beantwoorden. Ik ben wel iemand die vrij technisch praat. Dus misschien is het dan een goed idee het een ander via skype te doen oid. (dat is wat makkelijker qua uitleggen vind ik.)

:)
Neem mij vooral niet te serieus.

Nlz

Hij was ook vooral voor tRow bedoeld Machiel, maar ook wel een klein tikkie voor jou.

Ik kan redelijk de technische termen van Jip naar voor Janneke begrijpelijke taal 'vertalen' dus mochten jullie er niet uit komen, geef maar een gil ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

tRow

Volgens mij kun je het ook gewoon uitleggen. Google maar is op ruimte geluidsdicht maken, vind je genoeg.

Hoefnix

Precies, een geluiddichte ruimte is vaak ook luchtdicht. Voor mensen is dat niet zo handig, drums kunnen er overigens goed tegen ;).

Om ventilatie te verzorgen kan je een inlaatkanaal en uitlaatkanaal maken waar bochten en dempingsmateriaal in zit. Geluidsgolven gaan niet makkelijk door bochten en demping heen. Hoe meer bochten hoe minder geluid door de kanalen naar buiten gaat.

De tekening laat zo'n kanaal zien met 1 bocht. De opmerking is dat er liever nog 2 bochten meer in moeten komen.

Genoeg Job en Josje gepraat?

Hammar

Ik vond dit filmpje net:


paQ

cool, maar aan die paneeltjes hebben de buren weinig. Alleen de nagalmtijd zal afnemen hierdoor.

Hammar

Klopt, zit eigenlijk in het verkeerde topic.......

jezua

Dank je jongens voor al jullie reacties. Ik heb van iemand uitleg gekregen dat ik ook kartonnen eierrekken op gestapeld als een kleine wand, maar dan iedere rek boven of onder de ander, in een kist en de kist dichtmaken. Dan inbouwen in de wand van de drumcabine en dan met een luikje die je kan kopen bij de gamma dichtmaken. Dan komt er lucht binnen en dan moet het geluid ook door golven heen. Dit klinkt makkelijker te maken dan al die buizen.

paQ

Ik denk dat je behalve dat toch echt naar een actiever systeem zal moeten kijken. Als alles rondom dicht is, is er geen natuurlijk circulatie. Je zal dan idealiter een toe- en afvoer moeten maken, waar bij je bijvoorbeeld de afzuiging actief regelt. (dan komt verse lucht vanzelf binnen door de onderdruk)

Het idee met de eierdozen klinkt best grappig, maar ik denk dat je je kapot schrikt als je het ding na 2 jaar open maakt.

jezua

Deze reactie is op paQ gericht. Wat zou ik na een tijdje zien dan in die eierdozen? heb je een ander goed praktisch idee dan?

Machiel

@Jezua, je zult na verloop van tijd heel veel vet en aangekoekt stof binnen in de ventilatie zien. Of je dat wilt inademen is natuurlijk de vraag.

Neem mij vooral niet te serieus.

koen

Vet en aangekoekt stof is nog het minste van je zorgen denk ik, door het vocht zullen er in het karton allerlei schimmels zich daar heel erg thuis voelen. Schimmels waar je wel eens serieus ziek van kan worden.

paQ


Nijlpaard

#20
aug 13, 2013, 16:40 Last Edit: aug 13, 2013, 16:41 by Nijlpaard

^^)



:^


[edit]
-O-
Toch een plaatje  ;(



Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

paQ

ˆˆ)  ;)

Nijlpaard

 ^^)


[edit]
*O* *O* 8)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

djska


Graag jullie advies.

In mijn optiek is drummen in een niet vrijstaand huis altijd asociaal. Een electronisch setje lijkt me een eenvoudiger oplossing.

Nijlpaard


In mijn optiek is drummen in een niet vrijstaand huis altijd asociaal. Een electronisch setje lijkt me een eenvoudiger oplossing.


Jij verdient de prijs voor de meest idiote opmerking  van de dag. Gefeliciteerd  :/
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog