Clichés binnen de pop- en rockmuziek

Gestart door Lyske, jul 02, 2013, 21:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Lyske

Hallo iedereen,

Mijn naam is Lyske en ik studeer aan de PHL music en ik ben bezig met een onderzoek omtrent de clichés binnen de pop- en rockmuziek.
Het zou mij dus heel erg helpen moesten jullie even deze enquete kunnen invullen.
https://docs.google.com/forms/d/1cdNRLxwoVPu6WE4GPfFhJ8mRmWgkVER0vdrts98ZAnM/viewform

Alvast bedankt!

NathanR


Jenslathouwers

Bij sommige vragen moest ik wel lachen  :+
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Jeffx

Ingevuld, laat de bassistengrappen maar komen  :D

Lyske

Thanks!
en niets tegen bassisten he ;) (al ben ik wel bezig met te leren drummen)

paQ

beetje laat.... 

(HA!   dat is 1 :P  )

Headshrinker

Ingevuld.

Af en toe wel met 'n 'natte vinger'.

Want concepten als 'lead' gitarist en 'rhythm' gitarist zitten er in mijn 'ensemble' niet zo in. Laat staan dat wij kunnen/mogen lachen om een bassist.

Black Page

Geinige enquete. Laat je de uitkomsten weten? Ben benieuwd naar de modus en de meest afwijkende antwoorden!
Succes!

grt René

Lyske

Zal ik zeker doen!
Ik zal wel een verkorte versie maken want ik denk dat het volledige verslag +- 10 pag gaat zijn plus een powerpoint en dergelijke

musiqman


koen

Welk bandlid drinkt de meeste alcoholische dranken?

Tijdens repetie/optreden niets, maar daarna, ho maar...  *O*

Machiel

Leuke vragen! En ik weet zeker dat onze antwoorden het raarst zullen zijn :P
Neem mij vooral niet te serieus.

willem4130

Methodologisch zijn de vragen niet altijd even sterk (een zanger zal niet het langst bezig zijn met het stemmen...) maar wel grappig om eens over na te denken.

Wat mij in ieder geval nuttig lijkt is om als eerste vraag te stellen wat voor genre muziek je met je band(s) maakt, misschien ook op welk niveau (beroepsmatig, ja, semi-, nee bijvorbeeld).
Ik verwacht dat een categorisering op dat vlak wel veel betekenis kan toevoegen aan je resultaten. Daarnaast maakt het het invullen wat makkelijker, zeker als je per band (en genre) de vragenlijst opnieuw kan invullen. Nu moest ik soms een beetje schipperen. De (prof) lead gitarist van mijn pop-soul coverband stelt zich iets anders op dan de lead gitarist van mijn (hard) rock coverbandje.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Rick

"Welk bandlid is altijd blut"
Harhar, ja we lopen al maanden te roepen tegen onze bassist dat hij een nieuwe bas moet kopen!

NathanR


"Welk bandlid is altijd blut"
Harhar, ja we lopen al maanden te roepen tegen onze bassist dat hij een nieuwe bas moet kopen!


Maar 't is zijn geld en niet dat van jullie. ;) Of krijgt hij de bas vanuit de bandpot?  8)7

Rick


Maar 't is zijn geld en niet dat van jullie. ;) Of krijgt hij de bas vanuit de bandpot?  8)7


Het is zijn geld, maar als we ergens moeten spelen waar geen backline is waar we geen bass versterker kunnen lenen hebben we mooi pech. Dan gaan we gewoon met een andere bassist en daar weet hij van. Of hij regelt zelf een fatsoenlijk klinkende actieve bas, of hij regelt zelf een versterker.

hij heeft wel geld om tattoos te laten zetten.... Het is maar net waar je passie ligt.

Dribbel

Klaar....
Yamaha recording & sabian

BasV


Het is zijn geld, maar als we ergens moeten spelen waar geen backline is waar we geen bass versterker kunnen lenen hebben we mooi pech. Dan gaan we gewoon met een andere bassist en daar weet hij van. Of hij regelt zelf een fatsoenlijk klinkende actieve bas, of hij regelt zelf een versterker.

hij heeft wel geld om tattoos te laten zetten.... Het is maar net waar je passie ligt.


Aan een DI (en een passieve bas) heb je toch ook voldoende? Een DI'tje is een stuk goedkoper dan een versterker of een (fatsoenlijke) basgitaar.

Rick


Aan een DI (en een passieve bas) heb je toch ook voldoende? Een DI'tje is een stuk goedkoper dan een versterker of een (fatsoenlijke) basgitaar.


Dat ding is een vreselijke rammelbak over de DI, dat is juist het probleem!

Omhoog