Sabian Artisan hihat

Gestart door Nijlpaard, jun 18, 2013, 22:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

Mijn cymbal collectie is bijna zoals ik hem hebben wil. Er mist nog een 18 crash maar er wordt hard gewerkt aan het verkrijgen van een 18" manhattan jazz.

"Zorgenkindje" blijft de hihat.Ik heb nu 6 zeer verschillende hats gehad en ik kan geen hihat vinden die aan mijn eisen voldoet. Ik weet wat ik zoek maar mogelijk zoek ik het schaap met de 5 poten. Ik zoek een hihat met een duidelijke chick en een donkere subtiele klank. En daarbij wil ik geen "clang" geluid,als men begrijpt wat ik bedoel. De nieuwste die ik op het oog heb is de sabian artisan hihat. Daarbij wil ik van 13 naar 14 inch.  Dit alles voornamelijk gebasseerd op de filmpjes van phil maturano

Ik ga uiteraard luisteren maar wou eerst eens weten of er mensen waren die ervaringen hebben met deze hihat en of deze aan de eigenschappen voldoet. Hij is namelijk niet goedkoop. Ook niet 2de hands
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Animal baars

Is in plaats van 1 schaap met 5 poten, twee schapen met 4 poten niet handiger? Dan kun je naar setting variƫren met een hihatje. En het scheelt je aan frustratie van het niet kunnen vinden wat je wil hebben.

Machiel

Oh jeumig! Die moet ik hebben!

Neem mij vooral niet te serieus.

Robert-Jan

Moet het sabian zijn?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Ik sta open voor suggesties maar neig op dit moment wel het meest naar Sabian idd.


Ik heb al verscheidene masterwork hihats geprobeert en ook paiste,istanbul en zildjian. Over het algemeen hoor ik vrij snel dat ik een hihat niet wil ;) Probleem is vaak dat wanneer ik denk er een gevonden te hebben dat toch tegenvalt als je deze wat langer bespeeld op je eigen set.


Dat had ik met de paragon's en de Manhattan jazz. De manhattan 20" ride heeft gewoon vanaf het begin fantastisch geklonken. De 2 HH crashes zijn ook vanaf dag 1 blijvertjes.  Daar was ik ook vrij snel uit :Y


Hihat blijft toch een lastig verhaal.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Dan is er maar een oplossing..

Afspraak maken met Piet Klaassen en dan door alle hihats heen.
Dan koop je de mooiste en als je dan drie weken later denkt..naah..dan ruil je m om voor die andere die je ook mooi vond.

Als ik afga op het filmpje hierboven en van een manhattan jazz dan kan ik niet anders concluderen dat die sound ook te vinden is bij de turkse merken..alleen is het even zoeken..ik weet zeker dat er een masterwork voor je is, maar om niet de schijn van partijdigheid op te wekken geef ik de Istanbul Mel Lewis hihats als tip ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Dan is er maar een oplossing..

Afspraak maken met Piet Klaassen en dan door alle hihats heen.
maar om niet de schijn van partijdigheid op te wekken geef ik de Istanbul Mel Lewis hihats als tip ;)



De Mel Lewis hats klinken idd erg goed , ik zag net op Youtube bij myCymbal.com dat er diverse varianten verkrijgbaar zijn van deze hats .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Rick

14" Byzance Traditional Thin Hihats.

Klink iets minder neuzig dan de Artisans, misschien net iets gruiziger. Ook een goede optie.


Hans

Neuzig, buikig, rond, scherp, gruizig, crisp, shick, donker, brommend, lente, boezem, bier, bbq, burgers, amerikaans, turks, opstand, erdoghan, rtl nieuws, steven segal...

Ga ergens luisteren, wat zeggen die termen nou helemaal...

Robert-Jan

Bbq snap ik..duidelijke term.. :Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rick


Bbq snap ik..duidelijke term.. :Y


BBQ en bier is een leuk setje bij elkaar moet ik zeggen!

Animal baars

Met boezem en burgers een knappe combi!

NathanR


Neuzig, buikig, rond, scherp, gruizig, crisp, shick, donker, brommend, lente, boezem, bier, bbq, burgers, amerikaans, turks, opstand, erdoghan, rtl nieuws, steven segal...

Ga ergens luisteren, wat zeggen die termen nou helemaal...


Amen, inderdaad!

Headshrinker

Inlijsten en niks meer aan doen:


Neuzig, buikig, rond, scherp, gruizig, crisp, shick, donker, brommend, lente, boezem, bier, bbq, burgers, amerikaans, turks, opstand, erdoghan, rtl nieuws, steven segal...

djska



De Mel Lewis hats klinken idd erg goed , ik zag net op Youtube bij myCymbal.com dat er diverse varianten verkrijgbaar zijn van deze hats .

Zijn geen verschillende varianten, ze verschillen gewoon onderling.
Ik vind dit een fijne hihat, geen bijzonder sterke chick, moet toch redelijk stevig trappen.

KennyM

Probeer de hhx Groove hats eens!! Geweldig hats^^

Omhoog