Lugs / Spanblokjes

Gestart door Leon, jun 17, 2013, 12:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Leon

Na het grondig schoonmaken van mij DW kit wil ik deze weer essembleren, maar ik kom erachter dat ik 2 verschillende lengtes in schroefjes om de spanblokjes vast te maken heb. Bij het uit elkaar halen heb ik dit allemaal op een grote hoop gegooid ( 8)7 ) waardoor ik nu niet weet welke lugs korte en welke de wat langere schroefjes gebruiken.

Het gaat om 20 korte schroeven, de rest is lang, dit gaat dus om 10 lugs. Ik dacht eerst dat mijn 12" misschien voorzien was van de kortere schroef ivm een dunnere ketel, maar hier gaan 12 lugs op.
Het enige wat ik nu nog kan bedenken is dat de lugs waar een rim aan zit de kortere schroeven behoeven. Dit zouden 6 lugs zijn voor de 14" en 4 voor de 12", 10 lugs dus.
Zou iemand dit kunnen bevestigen en weet iemand waarom hier een kortere schroef op zou zitten? Of andere meningen over mijn kortere schroefjes (slagkant BD oid)?


Foto:

Fibesman

Mischien waren de langere schroeven op die dag in de fabriek dat jouw set gemaakt werd?
Maakt het uit?

Robert-Jan

Kan het zijn dat je die langere nodig hebt bij de lugs waar de dw rims vastzitten?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Leon


Mischien waren de langere schroeven op die dag in de fabriek dat jouw set gemaakt werd?
Maakt het uit?


Geen idee, daar probeer ik achter te komen:)

@RJ

van die lange heb ik er heel veel, de korte juist maar 20, dus misschien zorgen de korten ervoor dat de lug dichter op de ketel kan komen te zitten waardoor de rim ze minder snel los trilt ofzo? Ik heb ook geen idee.. Kan DW wel eens mailen, of gewoon die kit in elkaar zetten:)

stick tight

Kan het zijn dat de lange zijn voor de lugs en de korte voor de andere hardware?

Robert-Jan


Geen idee, daar probeer ik achter te komen:)

@RJ

van die lange heb ik er heel veel, de korte juist maar 20, dus misschien zorgen de korten ervoor dat de lug dichter op de ketel kan komen te zitten waardoor de rim ze minder snel los trilt ofzo? Ik heb ook geen idee.. Kan DW wel eens mailen, of gewoon die kit in elkaar zetten:)


Ik had je openings post niet goed gelezen,
Je hebt dus 10 lugs waar rims zitten..als een lug met twee schroeven vast zit dan kan het haast niet anders dan dat ze voor die lugs zijn.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Leon


Kan het zijn dat de lange zijn voor de lugs en de korte voor de andere hardware?


Nope! Dit zijn alleen lug schroefjes, de rest (badges etc) heb ik wel apart gehouden. Had niet verwacht dat er 2 verschillende schroeven voor de lugs waren:)

@RJ
Dat lijkt mij dan ook het meest waarschijnlijke! Ik zal DW alsnog eens mailen, misschien dat ze me er meer over kunnen vertellen (ze mailen over het algemeen gewoon terug, goede service:) )

Leon

Korte vraag: Waar halen jullie washers vandaan? Ik zoek nylon washers. Als ik ze bestel bij STdrums ben ik inclusief verzenden voor 50 stuks gewoon 23 euro kwijt...  8)7

Nijlpaard

Lokale drumwinkel ?

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Paul

Juist Nijlpaard! :Y

Headshrinker

Of bij 'n bouwmarkt-achtige winkel? Zoeken naar 'nylon sluitringen' levert vast wel iets op...  *)

Leon

Ik mailde ze om te zeggen dat ik de order wilde annuleren, Gerd mailde terug dat hij het voor 4 euro onverzekerd kan laten verzenden, dan wordt het 13 euro. Dat wordt hem dus wel:)

Bij bouwmarkten vind je zelden de juiste maat, meestal een slagje te groot waardoor het niet lekker past. Vooral de opening van de washer is vaak te groot. Het zijn vaak ook dikkere ringetjes die je op de schroeven doet, bij bouwmarkten zijn dit vaak dunne ringetjes.


Stokmans

Ik heb bij de lokale ijzerhandel prima passende nylon ringen gevonden. Het kan dus wel ;)

Omhoog