Welke drummer kun jij je aan ergeren?

Gestart door Anserini, sep 29, 2011, 13:39

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Stokmans

Die Bieber-bashing gaat nergens over jongens, hij is een zanger die blijkbaar kan drummen. Logisch dat ze hem vragen zo nu en dan eens mee te spelen ergens. Show is show. Maar om je aan dit soort dingen te lopen ergeren... Zie het aan, lach er eens om en vergeet het weer.

Of, zijn jullie jaloers op zijn drumkunsten? (NEE! Niet op het aantal dames wat hem aanbidt ;) )

ArcticLight


Of, zijn jullie jaloers op zijn drumkunsten? (NEE! Niet op het aantal dames 13-jarigen wat hem aanbidt ;) )

Fixed. ;)

Johan

@ stokmans 
+2 ;) ;)

Stokmans


drummermaarheeze

#54
dec 15, 2011, 23:49 Last Edit: dec 15, 2011, 23:50 by drummermaarheeze
Hier mijn knuppeltje in het hoenderhok :6:
Ik kan me een beetje ergeren aan drummers die het nodig vinden om met ontbloot bovenlijf achter het drumstel te kruipen. Dit lijkt vooral in sommige muziekstijlen en bekend fenomeen te zijn. Het kan zijn dat je het warm krijgt van drummen, maar sporters hebben toch ook (meestal) een shirtje aan? Lijkt me meer een soort vorm van exhibitionisme....

Dries


Hier mijn knuppeltje in het hoenderhok :6:
Ik kan me een beetje ergeren aan drummers die het nodig vinden om met ontbloot bovenlijf achter het drumstel te kruipen. Dit lijkt vooral in sommige muziekstijlen en bekend fenomeen te zijn. Het kan zijn dat je het warm krijgt van drummen, maar sporters hebben toch ook (meestal) een shirtje aan? Lijkt me meer een soort vorm van exhibitionisme....

Jaloers op de atletische bouw van sommigen?
Die was wel erg makkelijk. Ik begrijp overigens prima dat je het niet niet nodig vindt hoor, ik kan me er zelf echter niet zo druk om maken.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Erik

Er zijn genoeg sporters die liever hun shirt uittrekken. Meer bewegingsvrijheid en een stukje frisser. Bij de pro's zullen ze dat niet gauw doen omdat ze dan hun 'kleuren' uit moeten doen. Je bent minder herkenbaar als teamgenoot of tegenstander en bovendien zal de sponsor (die vaak veel geld aftikt voor zijn logo op het shirt) niet blij zijn.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

stick tight


Hier mijn knuppeltje in het hoenderhok :6:
Ik kan me een beetje ergeren aan drummers die het nodig vinden om met ontbloot bovenlijf achter het drumstel te kruipen. Dit lijkt vooral in sommige muziekstijlen en bekend fenomeen te zijn. Het kan zijn dat je het warm krijgt van drummen, maar sporters hebben toch ook (meestal) een shirtje aan? Lijkt me meer een soort vorm van exhibitionisme....


Je wil echt niet weten hoe een speelshirt eruit ziet na een tourtje van een dag of 4, laat staan na 6 weken....

Joris


Hier mijn knuppeltje in het hoenderhok :6:
Ik kan me een beetje ergeren aan drummers die het nodig vinden om met ontbloot bovenlijf achter het drumstel te kruipen. Dit lijkt vooral in sommige muziekstijlen en bekend fenomeen te zijn. Het kan zijn dat je het warm krijgt van drummen, maar sporters hebben toch ook (meestal) een shirtje aan? Lijkt me meer een soort vorm van exhibitionisme....


Ik doe altijd m'n shirt uit met shows anders kan ik hem na de show uitwringen, het plakt altijd zo onprettig.

Black Page

Hoe een drummer of muzikant gekleed gaat, maakt me niet zo uit, soms ben ik er dubbel in. Bozzio zat tijdens zijn zappa tijd in zijn undies achter de kit:



Of diezelfde bozzio vol behangen met piercings eind jaren '90. Daar heb ik dan wat minder mee....  Neemt niet weg dat het dezelfde persoon is.....

Qua bekken set-up zijn er denk ik twee veel gehanteerde benaderingen. Cymbals die in elkaars verlengde liggen of juist onderscheidend zijn. Hans Eijkenaar gebruikt een combinatie van K's en A-customs crashes. Qua sound zijn de K en A serie best onderscheidend. Met Sabian's ben ik niet zo bekend, maar het mixen van AAX en HH zou moeten kunnen. Alleen zie ik het mixen van K constantinople met de Z3 crashes niet zo gebeuren.

Ik heb ook wel eens een setup gezien van een drummer (coverband) met een enorme setup en bekkens. Alleen was het een 10-delige setup Pearl Export en met 8 Pearl bekkens. Dan heb ik zo iets van besteed je geld uit aan iets minder, maar betere kwaliteit. Of een DW-set met ZHT bekkens, dat ben ik ook wel eens tegen gekomen. Daar kan ik me wel aan ergeren.

Dribbel


Ik doe altijd m'n shirt uit met shows anders kan ik hem na de show uitwringen, het plakt altijd zo onprettig.


En daarom heb ik elke set een fris shirt aan *O*
De wasmachine doet de andere dag het vuile werk wel weer
Yamaha recording & sabian

FoREVer


Ik doe altijd m'n shirt uit met shows anders kan ik hem na de show uitwringen, het plakt altijd zo onprettig.


Hempje is ook handig maar word inderdaad plakkerig, ik doe meestal wel een shirt aan onder een show, maar dat komt ook omdat we nog niet zo ver gevorderd zijn. en omdat de airco of wat dan ook, altijd aanstaat
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Hammar

Drummers die in het eerste nummer al hun 'trucs' laten horen..........en dit vervolgens elk nummer daarna  herhalen.

Tim Zuidberg

#63
dec 17, 2011, 18:47 Last Edit: dec 17, 2011, 19:01 by Tim Zuidberg

Wel vind ik het altijd jammer als een drummer overduidelijk teveel speelt. Less is echt more. Maar in iedere 4 maten een fill of accent is voor ieder mens teveel.


Mogen we dat alsjeblieft voor onszelf bepalen?

Om toch ontopic te blijven: Ik erger me aan drummers (of ander muzikanten) die het maken van muziek niet als iets persoonlijks zien, maar het als een wedstrijd zien of vinden dat er regeltjes moeten gelden.

Zoals de persoon die ik hierboven heb gequote: Prima dat jouw voorkeur uitgaat naar drumpartijen met nauwelijks afwisseling, maar als ik om de 4 maten of desnoods elke maat er een fill doorheen wil jagen, dan bepaal ik dat zelf wel.
Zoals ik al zei, iedereen heeft een voorkeur en een mening, maar hou dat alsjeblieft bij jouw EIGEN voorkeur en mening. Ga niet voor anderen spreken, laat ons onze eigen mening en voorkeur hebben alsjeblieft.


Edit: Ohja, ik erger me ook aan drummers die constant met stick-tricks bezig zijn. Een keertje een truukje doen vind ik leuk om te zien, maar drummers die continu bezig zijn...

FoREVer


Mogen we dat alsjeblieft voor onszelf bepalen?

Om toch ontopic te blijven: Ik erger me aan drummers (of ander muzikanten) die het maken van muziek niet als iets persoonlijks zien, maar het als een wedstrijd zien of vinden dat er regeltjes moeten gelden.

Zoals de persoon die ik hierboven heb gequote: Prima dat jouw voorkeur uitgaat naar drumpartijen met nauwelijks afwisseling, maar als ik om de 4 maten of desnoods elke maat er een fill doorheen wil jagen, dan bepaal ik dat zelf wel.
Zoals ik al zei, iedereen heeft een voorkeur en een mening, maar hou dat alsjeblieft bij jouw EIGEN voorkeur en mening. Ga niet voor anderen spreken, laat ons onze eigen mening en voorkeur hebben alsjeblieft.

Helemaal mee eens Tim, je hebt nou eenmaal meer nodig bij progressive rock dan bij Jazz als je t wil coveren

enne mooi die greenscreen btw  8)



Edit: Ohja, ik erger me ook aan drummers die constant met stick-tricks bezig zijn. Een keertje een truukje doen vind ik leuk om te zien, maar drummers die continu bezig zijn...


*Kuch* ricky ficarelli *kuch*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Jochem


*Kuch* ricky ficarelli *kuch*

Mwah, die is meer bezig met zijn epileptische effecten.
Luke Holland is eerder van de circus act.

drummermaarheeze

#66
dec 17, 2011, 20:42 Last Edit: dec 17, 2011, 20:45 by drummermaarheeze

Hempje is ook handig maar word inderdaad plakkerig, ik doe meestal wel een shirt aan onder een show, maar dat komt ook omdat we nog niet zo ver gevorderd zijn. en omdat de airco of wat dan ook, altijd aanstaat


Dus: gevorderde drummers spelen zonder shirt :?

Stokmans


Dus: gevorderde drummers spelen zonder shirt :?


Tuurlijk, wist je dat niet dan?  *D

8)7 Sorry, kon het niet laten. Nu vlug op naar het podium, lekker de hele avond drummen met mijn shirt aan  *O*

Paintpro

Zonder shirt maakt je naar mijn inzicht niet cooler, in geen van de twee opzichten ;)

Joris


Hempje is ook handig maar word inderdaad plakkerig, ik doe meestal wel een shirt aan onder een show, maar dat komt ook omdat we nog niet zo ver gevorderd zijn. en omdat de airco of wat dan ook, altijd aanstaat


Hempje is inderdaad nog wel te doen.
Als ik in een of ander bruiloft/popbandje zou spelen hield ik m'n shirt wel aan maar met die snelle metal zweet ik me echt helemaal kapot, dan vind ik het niet te doen.



Edit: Ohja, ik erger me ook aan drummers die constant met stick-tricks bezig zijn. Een keertje een truukje doen vind ik leuk om te zien, maar drummers die continu bezig zijn...


Idd ja, het voegt op een gegeven moment niet meer zoveel toe als je het de hele tijd doet.

Murgen


Mogen we dat alsjeblieft voor onszelf bepalen?

Om toch ontopic te blijven: Ik erger me aan drummers (of ander muzikanten) die het maken van muziek niet als iets persoonlijks zien, maar het als een wedstrijd zien of vinden dat er regeltjes moeten gelden.

Zoals de persoon die ik hierboven heb gequote: Prima dat jouw voorkeur uitgaat naar drumpartijen met nauwelijks afwisseling, maar als ik om de 4 maten of desnoods elke maat er een fill  doorheen wil jagen, dan bepaal ik dat zelf wel.
Zoals ik al zei, iedereen heeft een voorkeur en een mening, maar hou dat alsjeblieft bij jouw EIGEN voorkeur en mening. Ga niet voor anderen spreken, laat ons onze eigen mening en voorkeur hebben.


En wat ben je nou zelf aan het doen?  :? :?  Ik geef alleen mijn mening en ik heb een voorkeur voor funk-tioneel drumwerk. Komt nog wel als je wat ouder bent, jonguh.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Rick


Zoals de persoon die ik hierboven heb gequote: Prima dat jouw voorkeur uitgaat naar drumpartijen met nauwelijks afwisseling, maar als ik om de 4 maten of desnoods elke maat er een fill doorheen wil jagen, dan bepaal ik dat zelf wel.


Sorry hoor, maar zo werkt het echt niet in de muziek. Je bent een teamspeler. Als drummer ben je de basis van de band, niet de solist. Als er ruimte voor is, be my guest, ga uit je dak! Maar de muziek staat of valt met gedoseerde fills en crashes.

Tim Zuidberg


En wat ben je nou zelf aan het doen?  :? :?  Ik geef alleen mijn mening en ik heb een voorkeur voor funk-tioneel drumwerk. Komt nog wel als je wat ouder bent, jonguh.


Alsjeblieft, lees mijn post nog eens goed door, Ik begrijp dat met ouderdom de gebreken komen, maar goed lezen hoeft toch nog geen probleem te zijn? (Als je toch over leeftijd begint).

Luister, ik had het niet over jou voorkeur voor een bepaalde soort muziek. Met alle respect, dat moet je helemaal zelf weten, niemand heeft daar problemen mee. Zoals ik zelf al zei, ieder heeft zijn eigen smaak en mening en die heeft iedereen maar te respecteren.

Ik heb het helemaal niet over jouw voorkeur, ik had het over het allerlaatste woordjes in de eerste allinea: " is voor ieder mens teveel."

Het is niet voor 'ieder mens teveel', het is voor jouw teveel en het is teveel voor de mensen die dezelfde voorkeur als jij hebben. Maar het is niet teveel voor de mensen die van fills en afwisseling houden.
Prima dat jouw voorkeur gaat naar less is more, maar ga niet voor andere mensen bepalen wat wel en niet goed is. Laat ons alsjeblieft zelf onze meningen vormen.

Echt, ik bedoelde mijn post helemaal niet verkeerd en ik wil je ook niet aanvallen. Ik heb respect voor je muziekkeuze, (daar begon ik ook helemaal niet over), het waren alleen die paar woordjes dat een beetje knaagde. ;)



Sorry hoor, maar zo werkt het echt niet in de muziek. Je bent een teamspeler. Als drummer ben je de basis van de band, niet de solist. Als er ruimte voor is, be my guest, ga uit je dak! Maar de muziek staat of valt met gedoseerde fills en crashes.


Ah, zie hier een praktijk-voorbeeld voor mijn eerstgenoemde ergernis over de 'regeltjes bij het drummen'. Het is allemaal theorie, theorie en theorie. 'De drummer is de basis van de band'... Wie zegt dat? Is dat een wet? Volgens mij bepaalt ieder band dat zelf wel, toch?
Als in jouw favoriete muziekstijl de drums op de achtergrond liggen en slechts het ritme aangeven, prima, feel free om dat toe te passen. Als jij dat leuk vind, wie ben ik om je tegen te houden? :)

Maar als een band de nadruk meer op drums wil leggen, dan moeten ze dat toch zelf weten? Of moeten alle bands zich maar aanpassen aan het 'gemiddelde'.

Ieder zijn eigen voorkeur, ik kan het niet vaak genoeg herhalen. Dat is het mooie van muziek maken: Je kan doen wat je wil, zonder je aan regeltjes te moeten houden. Wees creatief!


Mugen en Rick, vat dit alsjeblieft niet persoonlijk en aanvallend op. Ik respecteer jullie muziek-voorkeur en mening. Zolang jullie er plezier in hebben, kan ik het alleen maar toejuichen!
Het is het 'voor anderen bepalen wat goed en slecht is' waar ik mij aan erger (en daar gaat dit topic ook over). :)

Goede nacht! :z

Nlz

+1 I'm with Tim 'the green screen' Zuidberg on this one!  ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Murgen

Altijd de beperking van een forum, bedankt voor je toelichting, Tim. Ik ben een banddrummer, ik ben dienend en je zal mij dan ook geen vlammende solo's zien geven.

Zullen we nu de Kerst gedachte weer omarmen :)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Omhoog