Welke drummer kun jij je aan ergeren?

Gestart door Anserini, sep 29, 2011, 13:39

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Anserini

Een lekker ' :X ' topic!

Aan welke (bekende) drummer erger jij je en waarom?

Ikzelf kan me aan Tommy Lee en Travis Barker ergeren. Imo wordt hun gebrek aan creativiteit en kwaliteiten rijkelijk aangevuld met arrogantie en overwaardering. Ze worden beiden "ge-owned" door Lars Ulrich (waar ik vroeger 'fan' van was dus en nog steeds een zwak voor heb  :+), en dat zegt genoeg.  :P

Disclaimer:
Een topic vol meningen die je misschien niet deelt, maar probeer ze te respecteren.
Probeer je mening ook respectvol te uiten.
Iemand hoeft niet zelf beter te zijn dan een drummer om hem bagger te vinden, ik kan niet schaatsen, maar ik kan wel zien als iemand anders het ook niet kan!

Stokmans

Meg White, need I say more?  :+

Headshrinker

#2
sep 29, 2011, 13:54 Last Edit: sep 29, 2011, 13:56 by Headshrinker
Hypemans (niet dat 'ie niets kan, maar ik trek de 'act' niet (z'n muziek ook niet)):



Zakenmans (bekijk de 'Some Kind of Monster' documentaire maar eens):


Robert-Jan

Ok interesting topic..
Natuurlijk begrijp ik dat er ergenissen zijn, maar laten we er voor uitkijken dat het geen herhaling wordt van andere topics in het verleden .. Smaak is smaak en ook showbizz is een aspect .
Blijf respectvol aub .

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

stick tight

Ik erger me eigenlijk alleen aan drummers als ze overduidelijk geen moeite hebben gestoken in hun opstelling en dan overmatig lomp overal doorheen vegen. En drummers die overmatig poseren en met hele grote bewegingen net niets lekker raken.

NathanR

Ik ben het wel eens met de post van Robert Jan, dat we inderdaad wel moeten oppassen dat we niet elkaar smaak in de zeik zetten.

Ik erger mij op een 1 of andere manier aan deze drummer;

[ Invalid YouTube link ]

Het 'shinen' vind ik een beetje to much. En ik kan mij op een 1 of andere manier niet vinden in zijn drums...



Jochem

Daar het 'Shinen' is hij juist bekend geworden.. Ik vond hem toen hij nog niet echt bekend was en slechts 3 filmpjes had. Ik moet zeggen dat ik hem toen nog wel spectaculair vond, hij had iets 'nieuws' maar nu.. Nee, vind hem niks meer.

Leon

Ricky doet niets interessants inderdaad imo

NathanR


Daar het 'Shinen' is hij juist bekend geworden.. Ik vond hem toen hij nog niet echt bekend was en slechts 3 filmpjes had. Ik moet zeggen dat ik hem toen nog wel spectaculair vond, hij had iets 'nieuws' maar nu.. Nee, vind hem niks meer.


Ja inderdaad, alle meisjes die op Youtube zitten vinden dit helemaal te gek. Zo'n mooiboy zouden ze graag als vriendje willen.
Ik heb het nooit wat gevonden, alleen zijn cover van telephone vind ik nog wel origineel.

rtniels



Ikzelf kan me aan Tommy Lee en Travis Barker ergeren. Imo wordt hun gebrek aan creativiteit en kwaliteiten rijkelijk aangevuld met arrogantie en overwaardering.


die 2 staan bij mij ook bovenaan het lijstje van meest ergelijke drummers, om dezelfde redenen

Erik

#10
sep 29, 2011, 17:11 Last Edit: sep 29, 2011, 17:58 by Erik

Ricky doet niets interessants inderdaad imo


+1. Hippe fashionboy

Mijn excuses. is veranderd.

Maar eigenlijk speelt ie niet slecht.
Een drummer waar ik me aan erger kan eigenlijk zo 1-2-3 niet noemen, maar ik kan me wel altijd storen aan drumfilmpjes op youtube. Zeker als ze achterlijk slecht zijn. Het is dan niet het feit dat ze nog niet zo goed zijn, maar het feit dat ze zelf vinden dat het wel goed genoeg voor youtube is zoals deze jongen:

[ Invalid YouTube link ]
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Rascul

Zal ik hem maar inkoppen?



Deze vriend hier. Zoveel troep, zoveel flashy moves, maar écht grooven kan hij niet, dynamiek is een vies woord en al zijn solowerk - en dan ook echt alles - is rechttoe-rechtaan singlestroke 16en op dubbel forte. Neil Peart on speed. Hij speelt heel veel, maar echt creatief is het allemaal niet. Toch duikt 'ie overal en nergens bovenaan polls op.

Overigens, ik claim níet dat ik kan spelen wat hij doet, bij lange na niet Ik geloof ook echt dat hij - in tegenstelling tot iemand als Ulrich, waar ik echt de schurft aan heb - een sympathieke vent is. Ik vind zijn spel alleen ontzettend overgewaardeerd.

Ergernis twee, de Tomas Langs en Marco Minnemans van deze wereld. Ik zou een gelukkig mens zijn als ik ook maar een fractie van hun technisch kunnen had, maar het is zo ver verwijderd van muziek dat het langzamerhand niet meer leuk wordt. Drummen is geen wetenschap maar een kunstvorm, jongens.

Tot slot, nu we toch aan het Jan Mulderen zijn: die enorme hausse aan emo-, nu-metal- en metalcorejochies die met veel sticktricks en hard slaan DVD na DVD volspelen, in navolging van Barker en Jordison. Heren: Bonham already did it. Dat zegt alles.

Nlz

Ik sluit me aan bij Rascul. Drummers die noten lijken te poepen om het noten poepen, nee bedankt. Recent voorbeeld is Rodney Holmes in Ittervoort. Ja, het is technisch gezien knap wat-ie doet en ik doe het hem met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook nooit na, maar het zat zo volgescheten met noten dat de muzikaliteit er uit was, en boven alles is een drumstel toch altijd nog een muziekinstrument dacht ik, maak er dan ook muziek mee!
De poser-rockertjes doen me ook niet zo veel, met vier sticktricks in iedere maat. Een keertje? Prima! Of het juist tot in het absurde doorvoeren zoals 'The Mad Drummer' heeft ook wel wat, maar het doen van tricks om de tricks, niet mijn kopje thee.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

ArcticLight


De poser-rockertjes doen me ook niet zo veel, met vier sticktricks in iedere maat. Een keertje? Prima! Of het juist tot in het absurde doorvoeren zoals 'The Mad Drummer' heeft ook wel wat, maar het doen van tricks om de tricks, niet mijn kopje thee.

Precies, uiteraard is er natuurlijk ook wat show gehalte nodig, maar als je publiek moet trekken met je truukjes ipv door goed te spelen dan zegt dit mijn inziens genoeg over het spel.

Verder vind ik de 'drumcovers' die Erik al noemde ook echt om te huilen. ;(

NathanR

Citaat
Ikzelf kan me aan Tommy Lee en Travis Barker ergeren. Imo wordt hun gebrek aan creativiteit en kwaliteiten rijkelijk aangevuld met arrogantie en overwaardering.


Travis Barker geen creativiteit? Ik vind TB wel een toffe drummer, en vind juist wel dat hij creatief is! :P
Of versta jij iets heel anders onder creativiteit?
Ik kan mij wel inbeelden dat er aan zijn manier van spelen word geërgerd. (Het harde slaan etc. )

Nijlpaard

#15
sep 29, 2011, 18:07 Last Edit: sep 29, 2011, 18:12 by Nijlpaard

Zal ik hem maar inkoppen?


Ik zat er op te wachten........

Vind hem hier toch wel lekker grooven




Maar goed, wie een hond wil slaan........

Valt me mee dat Neil Peart nog niet is genoemd :X
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nijlpaard


Ik geloof ook echt dat hij - in tegenstelling tot iemand als Ulrich, waar ik echt de schurft aan heb - een sympathieke vent is.



Daar zijn de meningen over verdeeld. Hij heeft ooit eens (in een lang verleden) een clinic gedaan bij Jan ter Maat. Hij zou om 8:30 beginnen maar kwam om 7:30 binnen. Hij wou eerder beginnen omdat hij nog naar het concert van Spock's Beard wou. Die speelden toevallig op dezelfde dag in het oude Metropool in Hengelo.

Hij heeft zich daar, nadat hem verteld was dat dat toch echt niet door kon gaan, niet echt sympathiek gedragen :X

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nijlpaard

Aan wie erger ik me ?

Helemaal niemand. Zonde van de tijd....
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Rascul


Daar zijn de meningen over verdeeld. Hij heeft ooit eens (in een lang verleden) een clinic gedaan bij Jan ter Maat. Hij zou om 8:30 beginnen maar kwam om 7:30 binnen. Hij wou eerder beginnen omdat hij nog naar het concert van Spock's Beard wou. Die speelden toevallig op dezelfde dag in het oude Metropool in Hengelo.

Hij heeft zich daar, nadat hem verteld was dat dat toch echt niet door kon gaan, niet echt sympathiek gedragen :X


Nuja, valt dat ook weer af :P Ik vind em daar niet slecht spelen, maar grooven doet het niet echt. Knettervierkant.

Nijlpaard

Weer een illussie armer en een teleurstelling rijker :+
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nickvm

Ik heb tenenkrommende ervaringen bij Metallica.
De muziek is werkelijk te gek, maar Ulrich zit af en toe behoorlijk te klooien.
Heb diverse live dvd's maar kan ze niet uitkijken omdat Lars er een rommeltje van maakt zeg maar.

Ik vind snelheidsduivels als Kolias, Roddy ook helemaal niks.

Ik wordt vrolijk als ik een Ian Paice hoor spelen  8)
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

musiqman

#21
sep 29, 2011, 20:28 Last Edit: sep 29, 2011, 20:31 by musiqman

Ik sluit me aan bij Rascul. Drummers die noten lijken te poepen om het noten poepen, nee bedankt. Recent voorbeeld is Rodney Holmes in Ittervoort. Ja, het is technisch gezien knap wat-ie doet en ik doe het hem met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook nooit na, maar het zat zo volgescheten met noten dat de muzikaliteit er uit was, en boven alles is een drumstel toch altijd nog een muziekinstrument dacht ik, maak er dan ook muziek mee!


U said...









Ik vind Rodney een zeer capabele en allround muzikant die gewoon ook heel veel noten kan poepen, maar ook weet waar het niet hoeft.

Nlz


Ik vind Rodney een zeer capabele en allround muzikant die gewoon ook heel veel noten kan poepen, maar ook weet waar het niet hoeft.

Ik geloof ook best dat-ie dat is, maar dat is niet wat-ie tijdens zijn optreden in Ittervoort liet zien, waar ik in dit geval op doelde. Toch iets waar je jezelf ook een beetje kunt showcasen, en zo lang ik hem gehoord heb was hij aan het notenpoepen, wat ik zeer jammer vond.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Headshrinker

Valt me mee dat Neil Peart nog niet is genoemd :X

Waarom zou iemand zich ergeren aan NP? Sterker nog: ik word blij van die man. (Oké, als 'ie voor de 2112e keer z'n 'Der Trommler' solo doet, ga ik 'n biertje halen.) NP heeft z'n 'nerdy' trekjes, maar hij is wel wereldklasse, qua ´techniek, ziel, dienstbaarheid´.

Rick

Wat Neil Peart af en toe loopt te neuzelen over dat hij random licks doet zonder tempo en dat hij maar doet wat in hem opkomt, zónder vaste groove heb ik zoiets van.... Juist.

En dan dat melodische v-drums, dat hij dat af en aan wisselt. Vind ik Terry Bozzio interessanter, terwijl die toch ongeveer het zelfde doet qua opzet.



Waar ik wel heel blij van word is Benny Greb. Wat kan die man grooven!

Omhoog