Practice pads

Gestart door GirlOnDrums, sep 29, 2011, 09:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

Ik heb-gebruik al 30 jaar een Ludwig Gladstone practice pad, bevalt nog steeds prima, ze worden ook nog steeds geleverd.


Anserini

Sinds deze week deze, stuitert prima en maakt weinig geluid



JayDie

Gisteren m'n Evans / HQ RealFeel 12" Double Side Practice Pad ontvangen RF12D, besteld bij Amazon.co.uk!


Dribbel

#29
dec 23, 2011, 21:05 Last Edit: dec 23, 2011, 21:09 by Dribbel
Ik heb al heeeel lang (ook al gebruik ik hem al een paar jaar niet meer) "Remo Putty Pad"
Dat is een klein rond containertje met een gummy die je uitstrijkt over een tafel of zo.
2 voordelen, je kunt de bounce en de stijfheid zelf bepalen, en als je het weer terug in het containertje steekt is het heel klein en makkelijk mee te nemen...
Maar volgens mij word het niet meer gemaakt, ik heb het iig al heel lang niet meer gezien...



Toch weer gevonden google weet ook alles *O*
Yamaha recording & sabian

JayDie


Ik heb al heeeel lang (ook al gebruik ik hem al een paar jaar niet meer) "Remo Putty Pad"
Dat is een klein rond containertje met een gummy die je uitstrijkt over een tafel of zo.

Wat moet ik me daar bij voorstellen? Een soort gel? Plakt dat dan niet ofzo? Trekt het geen stof aan? Ik denk even aan die plakhandjes van 'vroeger'. Na een paar keer op de grond waren die dingen smerig en overal waar je tegenaan sloeg ontstond een vieze vetvlek...

Dribbel

Ja je moet het na het oefenen het wel weer opbergen ivm stof en zo, maar het laat absoluut geen vlekken na.
Het is echt stevig, en je kunt het nog uitrollen tot een hele dunne plak... op de tube staan geloof ik wel filmpjes....
Yamaha recording & sabian

JayDie


op de tube staan geloof ik wel filmpjes....

Inderdaad, even gekeken, grappig spul!Opgerold tot een balletje is het net een stuiterbal :-D

Dribbel

Ik heb nog ff een mooi filmpje opgezocht....
Yamaha recording & sabian

Black Page

 :?

Twiggy Practice Pad - Libor Hadrava

Ik weet niet of dit hem nou is.....

Paul

Wat is het verschil met dit ding en een stuk bezemsteel?

Hoefnix

Inderdaad. Een bezemsteel van 3 euro in 8 stukken zagen en laten lakken. Et voila verkopen voor $200.... ($24,95/stuk)

Ik begrijp in ieder geval het business model :D

drfill

#37
mei 28, 2014, 22:40 Last Edit: mei 28, 2014, 22:51 by drfill
weet niet of het nou zo belangrijk is of je een biljartkeu kan raken met je drumstick..
(hij is wel goed in poly-rhythms, andere clips)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

djska

Echt onzinning. Trouwens van iemand die zijn stokken zo fout vasthoud zou ik nooit iets aannemen.

djska

Dit gebruik ik nu al een paar maanden, 12" Remo Ambassador over vrijwel vlakke Yamaha seat van het lichte krukje wat ik voor buiten de deur gebruik. Ligt vlak in het midden. Dit klinkt een stuk zachter (ook wat lager en dus minder penetrant) dan een Remo practice pad en voelt net wat zwaarder, als het ware een klein beetje richting kussen, maar dan wel het gevoel van een normaal vel.

Vicky

Hallo!

Een vrij oud topic maar mijn vraag is hier op zijn plaats... Ik ben op zoek naar een nieuwe oefenpad want mijn pad is best luidruchtig, ik heb nu een stagg, speelt goed, maar best luid. Welke pads gebruiken jullie? Iemand ervaring met 'stillere' pads?

GRTJS

FoREVer


Hallo!

Een vrij oud topic maar mijn vraag is hier op zijn plaats... Ik ben op zoek naar een nieuwe oefenpad want mijn pad is best luidruchtig, ik heb nu een stagg, speelt goed, maar best luid. Welke pads gebruiken jullie? Iemand ervaring met 'stillere' pads?

GRTJS


Die oefenpad hierboven is erg stil!
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Otje

Hier een aardig filmpje met vergelijkingen;

http://youtu.be/FXG8qMKY6Lo

Vicky

Forever bedoel je dat mijn oefenpad vrij stil is? Iemand ervaring met de meinl oefenpad? Het filmpje heeft me al aardig verder geholpen! Thx!!!

havezet

#44
feb 09, 2015, 18:38 Last Edit: feb 09, 2015, 18:56 by havezet
Ik gebruik een Gretsch oefenpad; deze http://www.bax-shop.nl/oefenpad/gretsch-drums-grepad12o-round-badge-oefenpad-12-inch-oranje

Ik ben er zeer tevreden over. Als ik naar dat filmpje van Otje kijk dan zit er nogal veel verschil tussen het geluid en de attack van de pads.

En een video: http://youtu.be/FZFEcnAN_EM

baszuidwijk

Een mesh head van Drum-Tec werkt ook prima.
Kost een tientje (14") en maakt nauwelijks herrie.

djska

Nou, juist niet, dat speelt te gemakkelijk, te veel bounce tov. een echte snare naar mijn mening. Ik heb er bv. niets aan als ik die snelle paradiddle op een echte snare er dan toch niet lekker uit krijg.

Joris


Nou, juist niet, dat speelt te gemakkelijk, te veel bounce tov. een echte snare naar mijn mening. Ik heb er bv. niets aan als ik die snelle paradiddle op een echte snare er dan toch niet lekker uit krijg.


Maar aan de andere kant, als je uberhaupt nog geen paradiddle, of swiss army triplet of wat dan ook kent is het handig om dat patroon eerst op een oefenpad te oefenen zodat je dat later op je drumstel kan toepassen. Ik zie het niet als een vervanging, maar als ik elke dag een half uur op mijn oefenpad zit te spelen merk ik wel dat ik soepeler speel op mijn normale kit, ook al heeft die minder terugslag.

djska

Zeker, maar gebruik dan liever Gretsch rubber ding. Die heb ik ook in 6" uitvoering en die neem ik wel eens mee, bv. voor warming-up. Lekker stil.

djska


T heeft denk ik ook wel t maken met HOE je oefent,als ik expres parradiddles op een ganzenveren kussen ga slaan,dan HERKEN ik die feeling (kan ik t ook nog gekker maken door t met lichte stokken of juist met Drumbandroffelaars te oefenen). Wat ik bedoel : Als je een supersnelle roffel speelt heen en weer van je snare  naar je laag gestemde floor,heb je steeds per trommel een andere feeling.

Spijt me, maar in mijn optiek moet je juist leren gebruik te maken van rebound via polsen en vingers. Bij het spelen op een kussen kan je dat alleen maar stijf vanuit de polsen doen. Net als in sport: oefen de echte beweging zo goed mogelijk, niet een variant daarop.
Kies dan liever een niet te harde rubber pad, met wat maar niet teveel rebound. Bij die Gretsch vond ik die rebound net ietsje teveel. 1x losgetrokken en opnieuw losjes op de houten ondergrond geplakt scheelde al.

Omhoog