Mallets

Gestart door Headshrinker, mei 23, 2013, 12:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Headshrinker

Brushes hun eigen topic? Dan kunnen de mallets niet achterblijven, toch?



Zelf heb ik uiteraard geen kennis van zaken. Maar ik hoor graag wie er met welke mallets spelen, waarom, enz.

Ik overweeg de aanschaf van 'n paar mallets. Voor zachte intro's, uittro's en intermezzo's. En misschien ook wel om thuis wat langer achtereen te oefenen.

Qua spelgevoel 't liefst zo dicht mogelijk bij gewone 5A's. V.w.b. de 'kop' (vilt?) heb ik geen idee waarop ik zou moeten letten.

druMees

Vind ik ook, mallets mogen ook een eigen topic hebben  :Y

Ik ben ook al een tijd op zoek naar een stel mallets. Ook idd voor intro's en outro's. Ik had gekeken voor xylofoonstokken, maar die zijn vrijwel allemaal te hard. En dan kom je vrij snel uit op paukenstokken. Hier zijn wel stokken met de juiste zachtheid (?) van de kop. Maar dan zit je helaas al snel op een euro of 30 รก 40.  8)7 Ik heb ze nog niet goedkoper gezien. (buiten wat no name breiwerk op bamboe stokjes)

Ik hoorde trouwens ook dat de kop sneller uit elkaar valt als je een zachtere kop hebt. Die vezels gaan dan langzaam uit elkaar, totdat je niets meer overhoudt.

Iemand ervaring?

Nijlpaard

Ik speel met een setje silverfox BODS (Balls on Dowels)





De achterzijde gebruik ik voor de cresendo's op de crash en ride en voor tompatronen bij de zachtere nummers. Tijdens het nummer kan ik dan een normaler wat stiller ritme spelen door ze even te draaien. Werken echt goed :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Paul

Dat is een leuke uitvinding. Alsnog 30 euro, maar dan heb je er gelijk rods bij. Hoe is de "mallet"-kant ervan? Op het plaatje lijken ze redelijk klein en hard?

Nijlpaard

Klopt. Het zijn stevige kloppers en ze zijn niet te groot, mede omdat het anders onpraktisch wordt wanneer je de rods wilt gebruiken.


Ik heb verder zelf nooit mallets gehad dus kan je zo even geen vergelijk geven.


Zeker op mijn 20" jazz ride geven ze een prachtige gong-achtig cresendo. Werkt perfect als je in een "gedragen" nummer naar een refrein wil en daar een opbouw in wilt geven.

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

harmen 18



Mike balter 16b marimba stokken.

Xylofoon, vibrafoon, metalofoon, klokkenspel (en ook de meeste paukenstokken eigenlijk) zijn mij vaak te hard. Zoiets voldoet prima

Robert-Jan

Mallets voor xylofoon en klokkenspel zijn ook veel te hard, dat is ook het principe van het instrument.
Voor cymbalswells werken medium paukenstokken het beste en een beetje degelijke zijn nu eenmaal aan de prijs.
Ik gebruik al jaaaaaaren Vic firth T1
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Headshrinker

Mooie reacties. Ik krijg 't idee dat ik 't bij de pauken moet gaan zoeken.

Misschien niet meteen Vic & Co...


harmen 18

Jou plaatje is geen paukenstok  8)

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

#10
mei 25, 2013, 17:14 Last Edit: mei 25, 2013, 18:39 by musiqman
Ik gebruik zelf:
Vic Firth 5A Dual-Tone


Vic Firth DS12 SWIZZLE G


Merkloze bamboo mallets met zachte kop
Carbosticks 5A Dual-Tone

1 losse Balbex T4 General


De Carbo's gebruik voor de percussie set, de rest voor de drums en semi-acoustische sets waar ik met name de bamboo sticks en 5A Dual-Tones het meeste gebruik.

harmen 18

Nou, dan wel een waaiboomversie.....

Robert-Jan

Ja desalniettemin..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Headshrinker


Nou, dan wel een waaiboomversie.....


Ironisch: ik heb 'n setje Schlagwerk MA107 'paukenstokken' laten bezorgen. Eentje heeft er al 'n barst in de steel, nog voordat de eerste klap is uitgedeeld...  :X

Headshrinker

[...] Schlagwerk MA107 'paukenstokken' [...] barst [...]


Zonder mitsen of maren geruild voor 'n nieuw paar door de Bah Shop ((c) musiqman).

Omhoog