Bekkentas

Gestart door Paul, sep 29, 2011, 00:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

GCN


@Musiqman
Hoe zit het met extra opbergruimte zoals bijvoorbeeld een stokkenvakje bij de Protection Racket?



die zit er zoals MusiQman al zei niet in maar er past heel wat in, de tas is vrij ruim. Gebruik hem nu al een jaar of 2 met veel plezier. naast 14-14-16-17-21 passen er voor mij altijd nog genoeg stokken in. Sterker nog, gooi soms zelf mijn kleding erbij, 1 รก 2 shirtjes en een een dun vest. Dan wordt het wel een beetje proppen maar bevalt prima.

Paul

Hoe zit het met extra spullen als een koptelefoon of een microfoon?

musiqman

Vast wel, maar dat zou ik niet willen torsen op mn rug, zelfs niet met een PR rugzak. Dan neem ik een extra (stokken)tas mee waar ook paperassen, notebook etc. in passen.

Paintpro

Ik heb een klein testje met mijn tas gedaan, past het volgende in:
- 22/20/18/18/17/14/13/13 cymbals
- 6 paar stokken
- 13" macbook
- hoofdtelefoon
- wat moongel, ketting etc.

Wel wat zwaar op de rug.

De tas is een Zildjian met rug-straps, zo'n eentje die je gratis bij een set krijgt.
Ik heb over de banden een extra stuk verstevigingsband gezet en wat extra dividers voor tussen de cymbals.
Zal er binnenkort een foto'tje van posten ;)

Hoefnix

Ik zit te denken over de SKB Roto X. Vooral om wat vintage bekkens gewoon goed op te bergen. Nu slingeren ze wat rond.

Iemand hier die zo'n tas heeft?
Behalve de dealer in NL nog geen winkel of site gevonden waar ze ze verkopen. Staan ze ook ergens?

Headshrinker

Deze heb ik besteld t.b.v. vervoer per auto (en 'n stukje te voet): Soundland SLS cymbal caddy.

Het is volgens mij dezelfde als die van Dimavery (maar voor minder geld en met een langere levertijd).





Als 'ie binnen is, zal ik er meer over kunnen zeggen...

Jeroen

Ik heb er een van Zildjian die je op je rug kunt dragen, zat ooit bij een set cymbals die ik in de VS gekocht heb. O.a. Thomann.de verkoopt ze. Zildjian heeft ook een trolleymodel.

Ben zeer tevreden over de Zildjian bag, stevige tussenschotten, brede schouderbanden en ruimte genoeg. *O*
DRUMS: Pearl, Tama, Sonor ~ CYMBALS: Paiste, Zildjian, ~ HARDWARE: Pearl, Tama, Sonor, DW

Headshrinker

Als 'ie binnen is, zal ik er meer over kunnen zeggen...


Dat wordt pas juni/juli, hoor ik zojuist.

Dribbel

Tjeeeeee! -O- En nu verder met je bekkens in plastic zakken naar een optreden slepen 8)7
Yamaha recording & sabian

Headshrinker


Tjeeeeee! -O- En nu verder met je bekkens in plastic zakken naar een optreden slepen 8)7


:) Nee, want ik heb een bekkentas (bij m'n Zultans 'gekregen') en wij treden nog niet op.

Headshrinker


Deze heb ik besteld t.b.v. vervoer per auto (en 'n stukje te voet): Soundland SLS cymbal caddy.

Het is volgens mij dezelfde als die van Dimavery (maar voor minder geld en met een langere levertijd).





Als 'ie binnen is, zal ik er meer over kunnen zeggen...


Inmiddels is de caddy bezorgd en in gebruik genomen.





Wat ik erover kan zeggen:

Pro


  • Veel 'veiliger' dan de (inmiddels ook gescheurde) bekkentas.

  • Genoeg bergruimte voor 1 ride, 2 crashes, 1 paar hihats. De Chinees zou er ook nog wel bij passen.
  • Rollen is fijner dan dragen. (Bij mij gaat 't om het overbruggen van de afstand van parkeerplaats naar oefenruimte. Op de trap is zo'n caddy dan weer minder fijn.)



Contra

  • 't Is 'waar naar z'n geld'. Ik vermoed niet dat deze caddy een leven lang meegaat, qua 'bouwkwaliteit'.

  • In- en uitpakken van de bekkens vergt aanzienlijk meer tijd dan 't geval is bij een bekkentas. 'Koffer' en 'deksel' zijn twee losse delen, die je vrij nauwkeurig in elkaar moet zetten. E.e.a. met natuurlijk de nodige moertjes, ringetjes en bekkenvilten.


Paul

#36
nov 07, 2012, 18:58 Last Edit: jun 06, 2013, 23:56 by Paul
Zo'n koffer is wel fijn als je veel met een auto/busje gaat en er meer spul bij moet. In de trein/op de fiets is een tas dan weer praktischer.
Ik heb zelf de Gator koffer, al staat die nog bij mijn ouders. Lijkt heel erg op jouw koffer, Headshrinker.
Ik kon er prima 2 rides, 2 crashes, set hihats en een china in kwijt.
Dat van de bouwkwaliteit herken ik niet in de Gator, die lijkt behoorlijk stevig gebouwd en is al vaak mee op pad geweest.

stick tight

Lijkt inderdaad erg op een Gator.

Dat is mijn beste aankoop ooit, sinds ik die gator heb is er geen enkel bekken meer van de rand naar binnen gescheurd. Er past met alle gemak een 21 en 20 ride, 19 crash, hats en 20 china in met nog ruimte voor zeker 1 crash. Na 12 weken en god weet hoeveel weekenden in de bandbus is hij nog in zeer goede staat. Aanrader.

Headshrinker

Ik vermoed niet dat deze caddy een leven lang meegaat, qua 'bouwkwaliteit'.


Na enkele malen te zijn gebruikt/misbruikt, vertoont de caddy de eerste (onge)makken:

(1) De 'schalen' passen niet meer 100% lekker op elkaar. Een van de vier 'kliksluitingen' aan de rand wil niet meer aansluiten.

(2) Bij 't openen, d.w.z. het losdraaien van de 'vleugelmoer' in 't midden van de 'deksel', kwam de as (i.p.v. de 'moer') los.

Geen reden tot paniek, natuurlijk. Maar 't zegt wel iets over de kwaliteit.

Fakir

ik zoek een bekkentas en ik zag deze staan. is dit goede kwaliteit?
http://www.thomann.de/nl/millenium_mcbs40_cymbal_bag.htm

Rick

Meer een stofhoes dan een beschermtas hoor. Als je hem veel gaat vervoeren en dus veel op tilt en neer zet stukken mee loopt (vaak met het ov bijvoorbeeld), dan doe je daar nog geen half jaar mee voor je hem doorslijt.

Als je een beetje kwaliteit wilt kun je beter voor zoiets gaan:
http://www.thomann.de/nl/ahead_cymbal_deluxe_armor_case_24.htm

Fakir

okee rick, bedankt voor je tip

Omhoog